וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים מלווים את המנהל הנערץ שנפל בעזה בדרכו האחרונה: "יצאת לקרב מתוך תודעת שליחות"

עודכן לאחרונה: 12.11.2023 / 21:07

יוסי הרשקוביץ, שנהרג כשנכנס לפיר ממולכד, הותיר אחריו 5 ילדים. בתו סיפרה על אהבתו לנגן בכינור: "לקחת אותו לכל מקום, גם לצבא". במסע ההלוויה, שהחל בביתו שבגוש עציון, עבר דרך בית הספר אותו ניהל והסתיים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, נכחו גם נפתלי בנט ומשה ליאון

הלוויתו של יוסי הרשקוביץ' בהר הרצל/רוני כנפו

אלפים הגיעו הערב (ראשון) את רב סמל במילואים יוסף חיים (יוסי) הרשקוביץ, מנהל בית הספר אורט פלך בנים שנפל בקרבות ברצועת עזה, להלווייתו שבבית העלמין הצבאי בהר הרצל. למסע ההלוויה, שהחל בביתו של הרשקוביץ בגוש עציון ועבר בבית הספר אותו ניהל, הגיעו גם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, ראש העיר ירושלים משה ליאון, ח"כ מתן כהנא ויצחק פינדרוס, אהוד בנאי, תלמידים וקהילת בית הספר בו לימד ורבים מקרוביו.

הרשקוביץ הותיר אחריו חמישה ילדים, בנו, בארי, סיפר ששמע כי גם בקרב, אביו רומם את רוחם של הלוחמים שפעלו לצידו: "יצאת לקרב מתוך תודעת השליחות הזו. בכל התקופה האחרונה שמחת שאתה נלחם. הספר שהסתובבת איתו בעזה היה 'אל תירא' - ובאמת לא פחדת. בפעם האחרונה אכלנו גלידה, וביקשת שאשאר בבית ואעזור. חיבקת אותי חזק חזק והלכת. עכשיו קשה לי להיות חזק. ההודעה האחרונה שכתבת לי היא שאתה גאה בי. אני גאה בך שבחרת להיאבק למען העם שלך"

בארי נזכר בסיור שערך עם אביו בהר הרצל, שם מתקיימת הלוויתו כעת: "עשית לנו סיור בהר הרצל ואמרת שכל האנשים האלה גיבורים - עכשיו אתה גיבור אבא, הגיבור שלי".

רס"ם (במיל') יוסף חיים (יוסי) הרשקוביץ 
מעוצבת חצי האש (551), נפל ביום כ"ו בחשון התשפ"ד (10.11.2023). דובר צה"ל, עיבוד תמונה
רס"ם (במיל') יוסף חיים (יוסי) הרשקוביץ מעוצבת חצי האש (551), נפל ביום כ"ו בחשון התשפ"ד (10.11.2023)/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

בתו, הלל, סיפרה על אהבתה של אביה לנגינה בכינור: "הוא היה חלק בלתי נפרד מהחיים שלך, לקחת אותו לכל מקום אפשרי ואפילו לצבא. היית משמח אנשים חולים, ילדים. כל מי שרק אפשר. מאז הבשורה מגיעים אלינו כל כך הרבה אנשים שאהבו אותך. אני אתגעגע לכל דבר, אפילו לצעקות שבסוף באת ואמרת שאתה אוהב ותמיד תאהב אותי. אבא, היית הכל בשבילי"

גם היא חזרה לפעם האחרונה פה פגשה את אביה: "בפעם האחרונה שפגשתי אותך אמרת לי שלום בחלון של האוטו. בחיוך גדול, בקרחת ובמדים. חיוך כל כך יפה. מקווה שאפגוש אותך בקרוב כי אני לא יודעת מה אעשה בלעדיך".

בנו הצעיר של יוסי ניסח כמה מילים לאביו: "אני רוצה להגיד לאבא שירגיש טוב כי כשמתים לא מרגישים טוב. אבא שלי מת בעזה והוא לא יהיה יותר איתנו. אני אוהב אותך אבא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הלוויתו של רב סמל במילואים יוסי הרשקוביץ בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. 12 בנובמבר 2023. ינון שלום יתח
הלוויתו של רב סמל במילואים יוסי הרשקוביץ בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. 12 בנובמבר 2023/ינון שלום יתח

"לפני חודש ניגנת בהלוויה ואמרת לי 'אבא זה הדבר הכי קשוח שעשיתי אי פעם', שאלתי אותך למה ואמרת: 'אבא ראיתי 2 יתומים'. השארת חמישה יתומים" סיפר אביו של הרשקוביץ, "יוסי, כן, לזה חינכנו אותך, לזה נדאג שהילדים שלך יתחנכו. רוצה לומר לאלו למעלה: תרבו באחדות, אל תפסיקו את המהלך הזה עד שכל זה יסתיים. אם לא לא שווה שריטה מחייל אחד. אל תפסיקו. תגמרו את הסיפור הזה אחת ולתמיד. כי יכול נוכל להם. עם ישראל יחד ינצח. תרבה סליחה, תרבה מחילה".

"טיילנו יחד שבוע ימים. כמה שיחות, כמה צחוק, כמה בכי. בן יקר ואהוב היהלום שבכתר, השארת את הכתר - היהלום נלקח. לך בשלום על משכבך. אני אזכה, עוד יקח זמן. האגרוף הרמות בו יבוא. אנחנו נרים את המשפחה לתפארת מדינת ישראל".

אורי, גיסו של יוסי, לחם לצידו בקרב בעזה ופינה אותו לאחר שנפגע. בהספד שנשא לו, חזר לרגעיו האחרונים של גיסו: "כשירדנו מהשמירה נשארת לקרוא את המכתבים שאשתך שלחה. רגע לפני הכניסה לפיר דחפת לי מצלמה ואמרת לי 'הולך להיות מעניין'. ואמרתי לך משום מה 'נתראה' כשהתראנו שוב, השכבתי אותך על אלונקה, לצד 'אחיך התאום' כי אתם נראים אותו דבר. ראיתי את נשימותך האחרונות, כשהד"ר אומר איתך "שמע ישראל" בנשימותך האחרונות. אני רואה את זה ורק הגוף שלי ממשיך לפנות פצועים. לא הספקתי מספיק, מצטער בחיי".

גם מפקדו של הרשקוביץ, נציג צה"ל בהלוויה, ספד לו: "תודה על הזכות לפקד עליך. פעלת באומץ, נפלת כגיבור. יוסי, הלב שלי ושל המשפחה של החברים, נשבר. קשה לדבר עליך בלשון עבר. מלא תבונה שחיזקה אותנו ושמרה עלינו לאורך הדרך. נמשיך לשמור על המדינה, נמשיך לגדל את הלוחמים לפי ערכיך. אין מילים בפי שיוכלו לתאר את הכאב העצום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully