וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה בצה"ל: התפוררות חמאס החלה - וניתן לראות עדויות לכך בשטח

עודכן לאחרונה: 12.11.2023 / 18:16

בצבא מעריכים כי ארגון הטרור מתקשה לבצע פעולות גדולות של מחבלים, בעקבות התפרקות של המסגרות הגדודיות שלו. עם זאת, בישראל מודים כי החמושים טרם נכנעו. על פי גורמים צבאיים, המחבלים פועלים ללא פקודות מהדרג הבכיר, בשל פגיעה ביכולות הפיקוד והשליטה

בווידאו: חיל האוויר תוקף ברצועה תוך סיוע לכוחות היבשה/צילום: דוברות צה"ל

המסגרות הגדודיות של חמאס בצפון הרצועה התפרקו, ומחבלי חמאס נלחמים בצורה לא מסודרת - כך מעריכים בצה"ל. מסיבה זו, מחבלי חמאס לא יכולים עוד להוציא התקפות של 40-30 מחבלים בו זמנית, אלא פועלים בכוחות הרבה יותר מצומצמים בגלל הפגיעה בפיקוד ושליטה.

לפי גורמים צבאיים, הארגון בצפון הרצועה פועל כאוסף של פעילים בודדים, שבו כל אחד יוזם פעולות באזור שהוגדר לו מראש, ללא פקודות מצמרת הארגון. עוד מעריכים בצה"ל כי הקשר בין צפון הרצועה לדרומה ספג פגיעה משמעותית, אך מודים כי למרות הכל, פעילי חמאס לא נכנעים.

כוורות משגרים ופתח של פיר לפני השמדה. דובר צה"ל
כוחות צה"ל פועלים ברצועה/דובר צה"ל

לפי גורמים צבאיים, פעילי חמאס בצפון הרצועה מנסים כעת בעיקר לשרוד, ולרוב לא יילחמו בכוחות צה"ל. ארגון הטרור מבין בשלב זה כי הוא מתקשה לפגוע בלוחמי צה"ל המתמרנים בשטח, אך עדיין מסוגל לגרום לצבא הישראלי נזק באמצעות פעולות טקטיות.

הוכחה טובה לפגיעה בכוחות חמאס שבצפון הרצועה היא הירידה הדרמטית בהיקף השיגורים מאיזור זה. בצה"ל מסבירים כי הירידה נובעת מהפגיעה במערכות עצמן, ולא רק בגלל ממה שמכנים בצה"ל "כלכלת חימושים" של הנהגת חמאס, כלומר העדפה של ההנהגה שלא לבצע ירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully