וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת אש ללא חיסול החמאס תוביל אותנו לחורבן בית שלישי

אביגדור ליברמן

עודכן לאחרונה: 12.11.2023 / 13:07

התמכרנו למבצעים נקודתיים, פעלנו בפינצטה ולא בעוצמה הנדרשת, מבלי לראות את האתגרים האמיתיים הניצבים בפנינו. המלחמה מול חמאס היא המשך של אותה קונספציה שקרסה ושלטת גם כיום. ישראל יכולה להמשיך ולהתקיים רק כשבעולם יפנימו שאנחנו המעצמה הכי חזקה באזור. דעה

תיעוד פעילות חטיבה 551 בשטח רצועת עזה/דובר צה"ל

לאורך השנים החזיק הדרג המדיני, בתמיכת גורמי הביטחון, בתפיסה שגויה של שקט בכל מחיר. הדוגמה הבולטת היא הניסיון לקנות שקט בדרום בתמורה לכסף קטרי. תפיסה שבסופו של דבר הובילה למחדל נוראי ולפגיעה קשה בעורף ובמעמדה של ישראל בעולם ובאזור.

לכל העימותים הצבאיים שהיו בשנים האחרונות, ישראל נגררה ולא היתה בצד היוזם, תמיד בעיתוי לא נוח כשאנחנו מופתעים ולא מוכנים. התמכרנו למבצעים נקודתיים, פעלנו בפינצטה ולא בעוצמה הנדרשת, מבלי להסתכל על המפה לרוחב ולאורך, ומבלי לראות את כלל האתגרים האמיתיים הניצבים בפנינו.

המלחמה המתנהלת כיום מול חמאס היא המשך של אותה קונספציה שקרסה, ושלצערי שולטת גם היום.
הסכנה בתפיסה הזו, יכולה להוביל אותנו למצב שהעולם יכפה עלינו הפסקת אש מבלי שהגענו ליעד של חיסול החמאס וראשיו, השבת כול, ואני מדגיש כול, החטופים והשבויים ודחיקת חיזבאללה מעבר לנהר הלטיני, כפי שמחויב בהחלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם. סיומת מהסוג הזה עלולה להוביל אותנו לחורבן בית שלישי ולא פחות מזה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי בפתח הערכת המצב בקריה. ללא, מערכת וואלה
לכל העימותים בשנים האחרונות ישראל נגררה ולא יזמה. נתניהו, גלנט והלוי בהערכת המצב/מערכת וואלה, ללא

מדיניות התירוצים חייבת להפסק

העולם מביט בנו, ובמיוחד מביטות בנו מדינות האזור, שצופות מהצד ובוחנות את התגובה שלנו למחדל הנוראי בשבת השחורה. אנחנו כבר ביום ה-37 למלחמה. במלחמת יום הכיפורים ביום ה-19, היינו על אם הדרך לכיוון דמשק וקהיר. לכן זה בלתי מתקבל על הדעת שצה"ל הגדול עם מטוסי F35, טנקי מרכבה סימן 4, סיירת מטכ"ל, 8200 והקומנדו הימי, לא יכול להתמודד עם צבא הטרור של חמאס וחיזבאללה בו-זמנית.

כמי שמכיר טוב את מערכת הביטחון ואת הצבא, אני אומר את זה בצורה שאינה משתמעת לשני פנים - צה"ל מסוגל וחייב לנצח! אין לי ספק בכך. הבעיה המרכזית שלנו היא ההנהגה והדרג המדיני, שהחליפו את המילה הכרעה במילה הכלה, את המילה נחישות במילה רפיסות ואת המילה יוזמה במילה שקט. על כך בדיוק כתב ראש בית"ר זאב ז'בוטינסקי: "שקט הוא רפש הפקר דם ונפש".

המציאות העגומה של היום היא תולדה ישירה של התירוצים שהמציא הדרג המדיני לעצמו ולעם ישראל: לא יוזמים ברצועת עזה כי צריך להתמקד בלבנון ובחיזבאללה. לא יוזמים בלבנון כי צריך להתמקד באיראן. לא יוזמים מול איראן כי צריך לתאם את זה עם ארה"ב. מדיניות התירוצים חייבת להפסק.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מטוס ה"אדיר" (F35). לוקהיד מרטין, אתר רשמי
צה"ל הגדול לא יכול להתמודד עם חמאס וחיזבאללה בו-זמנית? מטוס ה"אדיר" (F35)/אתר רשמי, לוקהיד מרטין

מדינות האזור הפכו את מדינת ישראל לשק אגרוף

הקונספציה שקרסה והפוליטיקה הישנה ממשיכות לשלוט - הנה כמה דוגמאות. ערוץ אל-ג'זירה, השופר של ארגוני הטרור בעולם וכלי תעמולה ראשי של חמאס, מפיץ דברי שנאה, הסתה ושקרים נגד מדינת ישראל, וממשיך לשדר מפה ונהנה מהכרה רשמית של לשכת העיתונות הממשלתית.

הקמת חיל הטילים, שכל בר דעת מבין שנחוץ כיום יותר מתמיד, מוקפאת למעשה כי לממסד הביטחוני הישן פשוט לא נוח עם זה. לזה נוסיף את העובדה שהקואליציה לא מוכנה לוותר על כספים קואליציוניים לטובת המאמץ המלחמתי ולסגור את כל משרדי הממשלה המיותרים, ובתוך כל זה מה עושה לשכת ראש הממשלה? מחפשת מסמכים מתקופת ממשלות קודמות, בזמן שראשי חמאס ממשיכים ליהנות מפינוקים בבתי מלון מפוארים בעולם, בלי פחד ובלי חשש.

כתוצאה מההתנהלות הזו, מדינות האזור הפכו את מדינת ישראל לשק אגרוף ללא שום תגובה מצד הדרג המדיני. שר החוץ הירדני משתלח בנו על בסיס יומי, מלכת ירדן מתראיינת ב-CNN ומכחישה את הזוועות שביצע חמאס, ראש ממשלת קטר, בפגישה עם שרת החוץ של צרפת, מאשים את ישראל בביצוע רצח עם והחות'ים מתימן הכריזו מלחמה על ישראל ומשגרים טילים ללא שום תגובה.

מי שמשלמים את המחיר על המדיניות הזו, בין היתר, הם 200,000 ישראלים שהפכו לפליטים בארצם. חלקם הלא מבוטל הם תושבי הצפון בעיקר מיישובים צמודי גדר וכאלו הסמוכים לגבול הצפון, שלא יחזרו לבתיהם כל עוד אלפי מחבלי חיזבאללה פרוסים לאורך גדר המערכת. ברגע שממשלת ישראל החליטה להכיל נוכחות של מחבלים בודדים בין הליטני לגבול הצפון, קיבלנו אלפים על הגדר. כולנו ראינו מה קרה בדרום, אסור שזה יקרה גם בצפון.

seperator

מדינת ישראל יכולה להמשיך ולהתקיים רק כשבכל העולם ידעו ויפנימו שאנחנו המעצמה האזורית החזקה ביותר באזור, שמוכנה לפעול בעוצמה בכל רגע ובכל מקום במזרח התיכון בלי לפחד ובלי להתייסר. רק בדרך הזו נצליח לשקם את ההרתעה ולהשיב לאזרחי מדינת ישראל את תחושת הביטחון שאבדה. די לקונספציה של שקט בכל מחיר. די לרפיסות. די להכלה. די לתבוסתנות. תנו לצה"ל לנצח.

אביגדור ליברמן הוא יו"ר ישראל ביתנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully