וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-50 אלף פלסטינים התפנו היום עם דגלים לבנים לדרום הרצועה, ביה"ח שיפא התרוקן כמעט לגמרי

עודכן לאחרונה: 11.11.2023 / 21:03

אלפים ברחו ממחנה הפליטים שאטי, סמל ההתנגדות של חמאס. מכלל 70 אלף איש שהיו בשיפא אתמול, נותרו בערך 2,000. צה"ל מאפשר יציאה בטוחה מהצד המזרחי של בית החולים. בצה"ל מעריכים שכאשר תגיע דרישת הצבא להעביר את הפצועים בשיפא, התהליך יואץ

כוחות צה" ברצועת עזה, 11 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

הלחץ של צה"ל ברצועה עושה את שלו: לפי גורמים בצה"ל כ-50,000 פלסטינים עם דגלים לבנים עברו היום (שבת) מצפון הרצועה והעיר עזה אל המרחב מדרום לנחל עזה. בתוכם נכללים אלפי אנשים שברחו מסמל ההתנגדות של חמאס, מחנה הפליטים שאטי, שם נמצא גם ביתו של איסמעיל הנייה, עם דגל לבן.

אתמול בבוקר היו בבית החולים שיפא 70,000 איש. מדובר במתחם גדול, ככולל מרפאות חוץ, בגודל שמזכיר את ביה"ח שיבא. היום נשארו שם כ-2,000 בני אדם. בצה"ל החליט על נתיב בטוח של יציאה מבית החולים, הפונה מזרחה ומשם דרומה. עד כה צה"ל לא העביר דרישת פינוי רשמית למנהלי בתי החולים, אך המרחב הפך לאזור לחימה. לנוכח קולות הנפץ והירי, בשילוב ההודעה של צה"ל לכלל האזרחים במרכז וצפון רצועת עזה לעבור לדרום, החלה נהירה של אזרחים לציר סלאח א דין, ומשם דרומה. שם הציר : וואח'דה.

בית החולים שיפא בעזה, 10 בנובמבר 2023. רויטרס
בית החולים שיפא, 10 בנובמבר 2023/רויטרס
פלסטינים מתפנים לדרום רצועת עזה, 10 בנובמבר 2023. רויטרס
פלסטינים מתפנים לדרום הרצועה/רויטרס

מנהלי בית החולים שיפא תיאמו היום עם צה"ל העברה של חולים למחלקות אחרות ולמבנים נוספים במתחם שיפא. לפני יומיים היו בשיפא 1,000 חולים מאושפזים במיטות. אתמול מספר ירד ל-850, והיום מאושפזים 400 חולים פצועים, שחלק ניכר מהם סובל מפציעות גפיים קשות. אחרים מונשמים או נמצאים בטיפול נמרץ. הערכה היא כשתעבור דרישה ישראלית להעברת פצועים, התהליך יואץ, ואז יהיו הרבה פחות חולים ופצועים בבית החולים.

לפי הערכת גורמים בצה"ל כל מי שיכול היה לקום על רגליו, עזב את בית החולים שיפא היום ועבר דרומה.
בצה"ל הכחישו טענות שיש מצור על בית החולים, ונמסר כי ניתן להוביל פצועים לתוך בית החולים. באשר לתקיפת בית החולים שיפא ביממה האחרונה הבהירו בצה"ל כי מדובר בפצצת מרגמה של חמאס שפגעה במתחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully