וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 לוחמי מילואים נפלו במהלך הלחימה בעזה

הלוחמים במילואים מתן מאיר, משה ידידיה לייטר, יוסף חיים הרשקוביץ, סרגיי שמרקין ונתנאל (נתי) הרוש נפלו במהלך הקרבות בעזה. על פי גורמים צבאיים, החמישה סרקו מבנה בחיפוש אחר פיר מנהרה, כשפיצוץ גדול הביא לקריסת חלקים מהמבנה על הלוחמים

בווידאו: סרטון להרמת המורל שפרסם יוסי הרשקוביץ מנהל בית הספר אורט פלך בירושלים לתלמידיו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צה"ל אישר לפרסום היום (שבת) כי חמישה לוחמי מילואים נפלו בעת הלחימה באזור בית חנון שבעזה. כמו כן, קצין וארבעה לוחמים במילואים בגדוד 697, חטיבה 551, נפצעו אתמול באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. בנוסף, נפצע אתמול באורח קשה קצין בגדוד 12 בחטיבת גולני בקרב במרכז רצועת עזה.

על פי גורמים צבאיים, חמשת חיילי המילואים נפלו במהלך סריקת מבנה וחיפוש אחר פיר מנהרה. במהלך הפעולה, התרחש פיצוץ גדול שגרם לקריסת חלקים מהמבנה על הלוחמים. כוחות צה"ל חילצו את הלוחמים מהמקום תחת אש וטיפלו בפצועים. גורם צבאי מסר לוואלה כי באירוע עצמו היו גילוי גבורה, אומץ לב וקור רוח של מפקדים. עוד הוסיף הגורם וסיפר כי מפקד הגדוד נפצע בעצמו גם כן, אך לא הסכים להתפנות מהאזור.

שמות החללים הם:

רס"ר (מיל') מתן מאיר, בן 38, מאודם, לוחם בגדוד 697, חטיבה 551 (עוצבת חצי האש), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

רס"ן (מיל') משה ידידיה לייטר, בן 39, מעין צורים, מ"פ בגדוד 697, חטיבה 551 (עוצבת חיצי האש), שירת כמפקד פלגה ביחידת שלדג, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

רס"ם (מיל') יוסף חיים (יוסי) הרשקוביץ , בן 44, מגבעות, לוחם בגדוד 697, חטיבה 551 (עוצבת חצי האש), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

רס"ר (מיל') סרגיי שמרקין, בן 32, מקרית שמונה, לוחם בגדוד 697, חטיבה 551 (עוצבת חצי האש), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

רס"ר (מיל') נתנאל (נתי) הרוש, בן 34, מירושלים, לוחם ביחידת הסיוע המנהלתי 5084, חטיבת גבעתי, נפל במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה.

רס״ר (מיל׳) סרגיי שמרקין , בן 32, מקרית שמונה, לוחם בגדוד 697, חטיבה 551 (עוצבת חצי האש), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.. דוברות קריית שמונה, אתר רשמי
סרגיי שמרקין/אתר רשמי, דוברות קריית שמונה
רס"ר (במיל') נתנאל (נתי) הרוש ז"ל
חטיבת גבעתי, נפל ביום כ"ו בחשון התשפ"ד (10.11.2023). דובר צה"ל
נתנאל (נתי) הרוש/דובר צה"ל
רס״ר (מיל׳) מתן מאיר, בן 38, מאודם, לוחם בגדוד 697, חטיבה 551 (עוצבת חצי האש), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.. דובר צה"ל
מתן מאיר/דובר צה"ל

יו"ר היישוב עלי, ספד היום לחלל בן עירו משה ידידיה לייטר. "הוא היה מלח הארץ שתרם רבות לבטחון המדינה ונפל למענה. זו בשורת איוב של ממש. חני ויחיאל, הוריו של משה הם מעמודי התווך של הישוב. אלפי תושבי עלי מבכים את נפילתו בטרם עת. עם ישראל איבד את אחד מהטובים שבבניו".

רס"ן (במיל') משה ידידיה לייטר עוצבת חצי האש (551), נפל ב10.11.2023. דובר צה"ל
משה ידידיה לייטר/דובר צה"ל

בין הנופלים היה יוסף חיים (יוסי) הרשקוביץ, שכיהן כמנהל בית ספר אורט פלך לבנים בירושלים. לפני מותו, שלח המנהל לתלמידיו לצוות הלימודי סרטון בכדי לחזק אותם בתקופה זו. בסרטון זה, אמר מנהל בית הספר לתלמידיו כי "מעט אור ידחה המון מהחושך, והטוב ינצח".

עמנואל זילברמן, מנהל באגף מנח"י ירושלים ספד לו ואמר כי "בכאב עצום ובלב נשבר אנו מבשרים על נפילתו בקרבות בדרום של חברנו, יוסי הרשקוביץ. יוסי אהוב, מילותך הראשונות כשנבחרת לנהל היו ששאיפתך היא - להוסיף רק טוב למען תיקון עולם. וכך תמיד פעלת כאדם, כמחנך, כמנהיג. ליבנו אתכם - משפחת הרשקוביץ, קהילת פלך בנים".

צביקה פלג מנכל רשת אורט: "קיבלתי בזעזוע וכאב עמוק את ההודעה על נפילתו של יוסי בקרב בעזה. יוסי היה מנהל אהוב, איש חינוך ראשון במעלה, איש של אנשים ותלמידים מלא באהבת אדם ונתינה, שראה לנגד עיניו את הדרך לעשיית הטוב וליצירת עולם מואר ומתוקן יותר. נפילתו של יוסי במלחמת האור בחושך שאין צודקת ממנה, היא סמל לאדם והמחנך יוצא הדופן שהיה. ליבנו עם המשפחה עם צוות עובדי בית הספר והתלמידים. משפחת אורט תזכור את יוסי ותמשיך להטמיע את ערכיו אמונתו , ונפעל להשלים ולהעצים את מפעל חייו החינוכי. יהי זכרו ברוך"

יוסף חיים הרשקוביץ, מנהל בית ספר אורט פלך לבנים בירושלים, נפל בקרבות בעזה. 11 בנובמבר 2023. באדיבות המשפחה
יוסף חיים הרשקוביץ/באדיבות המשפחה

מקורביו של הרשקוביץ סיפרו כי בזמנו הפנוי, היה מבקר בבתי חולים ומנגן בכינור לחולים. בין אותם החולים היה ה', ששכב בבית החולים במשך תקופה ממושכת, ואותו בא לבקר הרשקוביץ כמה פעמים. "הוא היה בן אדם עם לב גדול, גם שניהל את בית הספר פלך התלמידים אהבו אותו", סיפר לוואלה, "הוא תמיד מצא זמן לכולם - זו הייתה הגדולה שלו. הוא תמיד הקשיב לכולם ועזר לכולם, אין אנשים כמוהו".

"יוסי היה איש חינוך וחסד מטובי בניה של הארץ הזאת", ספד לו ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, "בשם המועצה אני מבקש להשתתף בצער משפחת הרשקוביץ המורחבת ולשלוח תנחומים לכל משפחת הישוב גבעות".

יוסף חיים הרשקוביץ מנגן על כינור בפני חולים. ללא, מערכת וואלה
יוסף חיים הרשקוביץ מנגן על כינור בפני חולים/מערכת וואלה, ללא

חטיבה 551, חטיבת מילואים של יוצאי קומנדו וצנחנים, נלחמה בעזה באזור בית חנון, השמידה תשתיות חמאס וחיסלה מחבלים רבים. במסגרת הפעילות, מצאו הלוחמים תחמושת ומטענים בגן ילדים באזור בית חאנון.

חטיבה 551 פועלת יותר משבועיים באזור בית חאנון שבעזה. במהלך הלחימה, חיסלו הלוחמים מחבלים, סרקו מבנים, ותקפו מטרות בשיתוף פעולה עם כוחות חיל האוויר, הנסדה ושריון. כמו כן, במהלך הלחימה השמידו לוחמי החטיבה פירי מנהרות רבים, ומצאו חומרי מודיעין רבים של חמאס, בהם גם מפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully