וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 מחבלים זרמו מתוך המלון, צה"ל הגיב בכל הכוח: כיבוש מעוז הטרור בעזה

עודכן לאחרונה: 10.11.2023 / 21:51

כוחות לוחמים שהגיעו מקו החוף נתקלו בעשרות מחבלים המבוצרים בתוך מלון "בלו ביץ'", שם החל קרב פנים מול פנים שבסופו 30 חמושים חוסלו. בקרב נוסף על המוצב המרכזי בשאטי צה"ל השמיד את מחנה הטרור. יותר מ-100 אנשי חמאס חוסלו בקרבות

פעילות צוות הקרב של חטיבה 401 בשטח רצועת עזה/דובר צה"ל

צוות הקרב של חטיבה 401 תקף ביממות האחרונות את מרחב גדוד שאטי של ארגון חמאס. במהלך הקרבות חוסלו כ-150 מחבלים, והלוחמים השיגו שליטה בכמה מעוזים צבאיים של חמאס בצפון עזה.

אחד היעדים שעליהם השתלטו הלוחמים הוא מוצב "הספינה", שבתוכו נמצאו והושמדו אתר לייצור אמצעי לחימה וכן עמדות שיגור ורשת תת קרקעית. יעד אחר שבו פעלה החטיבה הוא מלון "בלו ביץ'" על רצועת החוף בצפון עזה. במלון התבצרו כ-30 מחבלים, שירו כמה טילי נ"ט לעבר חיילי צה"ל. לאחר ההשתלטות התגלה שהמחבלים השתמשו בחדרי המלון כמחסה, ותכננו ממנו מתקפות מעל הקרקע ומתחתיה.

פעילות חטיבה 401 ברצועת עזה, 10 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
לוחמי חטיבה 401 ברצועת עזה/דובר צה"ל
פעילות חטיבה 401 ברצועת עזה, 10 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
פעילות חטיבה 401 ברצועת עזה, 10 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

ביממות האחרונות השיגו לוחמי החטיבה שליטה במוצב "באדר" - המוצב המרכזי של גדוד שאטי של חמאס, הממוקם בקרבת מחנה פליטים ומבנים אזרחיים. במסגרת הפשיטה על המוצב השמידו חיילי החטיבה מפקדות צבאיות ועמדות שיגור. מוצב זה הוא המוצב האחרון שנותר על גבול שאטי, וגם הוא הושמד.

בפקודת ההתקפה אומר מפקד החטיבה לחיילים: "אנחנו נכנסים ליום חמישי. אני רוצה שתדעו שזה לא מובן מאליו ההישגים האלה עד עכשיו. אתם הכי קדמיים בפיקוד, הכי קדמיים באוגדה, אתם חותרים קדימה, מתמודדים עם אירועים. שימו בצד את כל הקשיים. נכון, קשה קצת פה, קשה קצת יותר שם. אתם עושים את זה מדהים, שתדעו".

עוד אומר המפקד, אל"מ בני אהרון: "חשוב לי שתדעו, ואת זה אני אומר פה לכולם: תורידו את זה גם כלפי מטה, אנחנו אוטוטו נמצאים בשערי העיר עזה, ואוטוטו נכנסים למקומות שמהמודיעין שאני מקבל הם לא דמיינו שנגיע בעוצמה כזאת ובסד"כ כזה לשם, ואתם אלה שהולכים לעשות את זה. מחר אחד הולך לשבת על המרכז של העיר עזה. זה דבר שהאויב לא דמיין שיקרה בשלבים האלה, ואנחנו גאים בזה שאנחנו עושים את זה ומחזירים את הכבוד למדינת ישראל ולעם ישראל. כאן קודקוד, גאה בכם, נכנסים בקרב משמעותי על עזה, שיהיה בהצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully