וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנעה אסון כבד: נהג האוטובוס חטף אירוע לבבי בנסיעה - התלמידה השתלטה על ההגה

עודכן לאחרונה: 9.11.2023 / 20:42

הלל כנה, תלמידת כיתה י"א באולפנת אוריה כץ בגוש עציון, הבחינה בנהג ההסעות מפרכס באמצע הנסיעה. בתושייה מדהימה היא השתלטה על ההגה ובלמה את האוטובוס. הלל: "אין לי עדיין רישיון, אבל הבנתי שאני חייבת לעצור את האוטובוס"

בווידאו: הנערה שהצילה אוטובוס שלם/צילום: דוברות מועצת גוש עציון

גיבורת היום: הלל כנה, תלמידת כיתה י"א באולפנת אוריה כץ בגוש עציון, עצרה אוטובוס שאיבד שליטה בעקבות אירוע לבבי של הנהג ומנעה אסון כבד. מצבו של הנהג קשה והוא מטופל בבית החולים.

אוטובוס הסעות של המועצה אסף תלמידים ותלמידות מהישוב נווה דניאל. ביציאה מהיישוב עבר נהג האוטובוס אירוע לבבי ואיבד שליטה עליו. הלל כנה שישבה מאחור זיהתה שהנהג מפרכס, גילתה תושייה, השתלטה על ההגה - ובלמה את האוטובוס. אחרי העצירה בוצעו פעולות החייאה מצילות חיים בנהג אחרי שצוותי מד"א הגיעו למקום.

"הורדנו תלמידים מבית ספר נווה דניאל והיינו בדרך החוצה", סיפרה הלל כנה. "אחרי הפנייה, כשעלינו על כביש 60, הוא היה צריך להשתלב והוא פשוט המשיך לנסוע ישר ואז שמענו בום. הסתכלתי על המראה של הנהג וראיתי אותו מפרכס על הצד. ישר הורדתי את האוזניות ורצתי. משכתי את ההגה כי התחלנו לסטות מהנתיב כשבדיוק הגיע רכב ממול. אין לי עדיין רישיון, אבל הבנתי שאני חייבת לעצור את האוטובוס. לחצתי על הבלם. בדיוק עבר אוטובוס של אגד, סימנתי לנהג שיבוא. הייתי צריכה למנוע אסון, כמעט הייתה תאונה, לא חשבתי באותו זמן, רק אחרי זה עיכלתי מה קרה. סבתא רבא שלי הייתה נהגת אוטובוס".

הלל כנה הנערה שהצילה אוטובוס שלם כשהנהג לקה בהתקף לב. דוברות מועצת גוש עציון, אתר רשמי
הלל כנה/אתר רשמי, דוברות מועצת גוש עציון

בעקבות מעשה הגבורה התקשר להלל שר החינוך יואב קיש ויחד עם ראש המועצה שלמה נאמן ומנהלת בית הספר יונת למברגר הודו לה על המעשה שמנע אסון כבד. ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן: "אנחנו גאים בהלל כנה, תלמידת אולפנת אוריה כץ שעצרה את האוטובוס ובזכות תושייה וקור רוח הצילה חיים, פשוטו כמשמעו. אנחנו שולחים איחולי החלמה מהירה לנהג".

ינון אחימן, מנכ"ל רשת אור תורה סטון: "אנו מלאים גאווה על תשומת הלב לזולת והתושייה הנדירה אשר הפגינה הלל, שבמעשיה מנעה מה שיכול היה להיגמר כתאונה קשה וכן יחד עם התלמידות האחרות באוטובוס, סייעו לנהג והזעיקו את צוותי החירום למקום שהעניקו לו טיפול. אשרינו שאלו תלמידותינו. אנו שולחים איחולי החלמה מהירה לנהג".

  • עוד באותו נושא:
  • גוש עציון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully