וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שולץ בטקס לציון 85 שנה לליל הבדולח: "לעולם לא עוד זה עכשיו"

עודכן לאחרונה: 9.11.2023 / 13:50

באירוע שנערך בבית כנסת בברלין שלאחרונה הותקף בבקבוקי תבערה, הבטיח הקנצלר כי המדינה לא תסבול מעשי שנאה כלפי יהודים. גרמניה, כמו מדינות אחרות במערב, חווה גל של אנטישמיות מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר

חיילי גבעתי משתלטים על מוצב 17 של החמאס בעזה/צילום: דו"צ

קנצלר גרמניה אולף שולץ אמר היום (חמישי) כי הוא "מתבייש וזעם" על גל התקריות האנטישמיות האחרון בגרמניה בצל המלחמה בעזה. הוא הזהיר כי ברלין לא תסבול מעשי שנאה כלפי יהודים במהלך אירוע לציון יום השנה ה-85 לפוגרום "ליל הבדולח" שביצעו הנאצים.

שולץ נאם לצד מנהיגים יהודים בטקס בבית הכנסת "בית ציון" בברלין, שהיה בין אלף המבנים שניזוקו או נהרסו ברחבי גרמניה ואוסטריה על ידי המון נאצי. לפחות 91 יהודים נרצחו, כ-7,500 בתי עסק יהודיים נבזזו וכ-30 אלף גברים ונערים יהודים נעצרו במהלך ההתקפות שקדמו לשואה שבה נרצחו כשישה מיליון יהודים.

בית הכנסת שבו נאם שולץ אף הותקף לאחרונה בבקבוקי תבערה, כחלק מגל של תקריות אנטישמיות השוטף את גרמניה מאז הטבח שביצע חמאס ביישובי העוטף והמלחמה שבה פתחה ישראל בעקבותיו.

"לעולם לא שוב זה עכשיו", אמר שולץ, בהתייחסו לביטוי שנשמע שוב ושוב לאחר השואה וקיבל משמעות מחודשת אחרי מעשי הזוועות שביצעו מחבלי חמאס בכ-1,400 אזרחים וחיילים.

קנצלר גרמניה אולף שולץ חובש כיפה במהלך טקס לציון 85 שנה לליל הבדולח בבית כנסת בברלין, 9 בנובמבר 2023. רויטרס
"מתבייש וזעם" על גל התקריות האנטישמיות. שולץ בבית הכנסת בברלין, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully