וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה ח"כים ערבים לשעבר עוכבו במשטרה לאחר שתכננו להפגין נגד המלחמה

עודכן לאחרונה: 9.11.2023 / 14:26

שישה אישי ציבור ערבים, ביניהם ארבעה חברי כנסת לשעבר כגון מוחמד ברכה, סאמי אבו שחאדה וחנין זועבי, עוכבו לחקירה בשל חשד שניסו לארגן הפגנה בנצרת נגד המלחמה בעזה בניגוד לחוק ולהחלטת בג"ץ. המשטרה: "ננקוט ביד קשה נגד כל מי שינסה לעשות זאת"

מוחמד ברכה עוכב לחקירה בנצרת. 9 בנובמבר 2023/ללא

שישה אישי ציבור ערבים, ביניהם ארבעה חברי כנסת לשעבר, עוכבו (חמישי) לחקירה בשל חשד שהיו בדרכם להפגנה בנצרת נגד המלחמה בעזה. בין העצורים - חברי הכנסת לשעבר מוחמד ברכה, חנין זועבי, יו"ר בל"ד סאמי אבו שחאדה ומטאנס שחאדה. בנוסף אליהם נעצרו גם יוסף טאטור מנכל בל"ד ומחמוד מואסי מהתנועה האיסלמית.

מהמשטרה נמסר כי שוטרי מחוז צפון עיכבו לחקירה את ברכה, שכיהן כיו"ר חד"ש, "משום שבניגוד להנחיות המשטרה, ניסה לארגן הפגנה שעלולה להוביל להסתה ופגיעה בשלום הציבור". עוד מסרה המשטרה: "לא נאפשר כל ניסיון להפר את שלום הציבור או ניסיון להסתה, וננקוט ביד קשה כנגד כל מי שינסה לעשות זאת". בהמשך נעצרו יתר אנשי הציבור הערבים שהגיעו למקום.

במשטרה שבו וקראו למנהיגי הציבור הערבי "לגלות אחריות ולפעול כדי למנוע קיום הפגנות בניגוד לחוק והחלטת בג"ץ, שכן הם עלולים להוביל להסתה ולהפר את שלום הציבור". עוד נמסר: "בימים אלו, בהם מדינת ישראל נמצאת במצב לחימה, האווירה בציבור מתוחה מאוד. החטופים שלנו עדיין לא שבו, והשוטרים עמוסים במשימות - מצופה מכל אזרח ישראלי לכבד את החוק ולהקשיב להנחיות המשטרה".

חנין זועבי מעוכבת לחקירה בנצרת. 9 בנובמבר 2023. ללא, אתר רשמי
חנין זועבי מעוכבת/אתר רשמי, ללא

אתמול הודיע מוחמד ברכה, המשמש כיום כיו"ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, למפקד משטרת נצרת כי בכוונת ועדת המעקב לקיים משמרת מחאה ללא תהלוכה בכיכר המעיין בנצרת אשר מספר משתתפיה לא יעלה על 50 איש. מפלגת חד"ש מסרה בתגובה לעיכובו: "מתקפה של ממשלת בן-גביר-נתניהו על ההנהגה המוסכמת של הציבור הערבי היא מתקפה על הציבור הערבי במטרה לעורר מתיחויות בין יהודים וערבים, ולהשתיק את הקולות שקוראים לשלום ולעצירת המלחמה.

"ברכה הקדיש את חייו למאבק יהודי ערבי נגד הכיבוש ולמען שוויון ושותפות אמיתית, שהתגלה גם לאחרונה ביוזמות של ועדת המעקב לקיים מפגש ערבי-יהודי נגד המלחמה. נמשיך במאבק אחראי ופוליטי נגד סתימת הפיות ולמען עתיד של שלום צודק".

מרכז עדאלה המעניק ייעוץ משפטי לברכה מסר: "רק אתמול נתן בג"ץ פסק דין בו קבע כי אין למשטרה סמכות לאסור באופן גורף קיומן של מחאות בחברה הערבית, אף לא בשעת מלחמה. והנה למחרת, אנו רואים כי זו מדיניות שמיושמת בשטח ומטרתה להשתיק כל ביקורת ולדכא את החופש ההפגנה של האזרחים הערבים-פלסטינים בישראל. מדובר במעצר בלתי חוקי, שתכליתו למנוע פעילות פוליטית על פי חוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully