וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא על החייל לבדו: מכת האש שמגנה על לוחמי צה"ל בעזה

עודכן לאחרונה: 10.11.2023 / 9:31

בעידן של שיטות גרילה, שימוש בירי מנגד ושילוב ברחפנים מצד ארגוני הטרור, גברה בצה"ל בשנים האחרונות העמדה שיש לייצר כוח אש מאסיבי, שבאמצעותו יפגשו המחבלים לא רק את הרובה הצה"לי, אלא מכת אש אווירית וימית שתסייע להגן על חיילנו בשטח

בווידאו: תיעוד פעילות לוחמי ההנדסה ברצועה/צילום: דו"צ

בשנים האחרונות גברה בצה"ל העמדה, שיש הכרח מבצעי לשים דגש על הגנת החיילים בשטח, בעידן של ארגוני טרור, שיטות גרילה, שימוש בירי מנגד ושילוב ברחפנים.

"אנחנו רוצים שכל פעם שיש מפגש בין מחבל ללוחם גולני, זה לא יהיה מפגש בין מחבל עם רובה קלאץ' וטיל נ"ט לבין לוחם גולני עם רובה תבור, אלא שכל צה"ל יעמוד עם הגולנצ'יק וייתן מכת אש", אמר קצין בכיר בחטיבת גולני והוסיף, "אנחנו מתעקשים ומתאמצים שזה יקרה בכל מפגש. זו עבודה מורכבת ואנחנו מקפידים שזה יקרה".

הפעילות הקרקעית של כוחות צה״ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
לא לסמוך רק על התבור. חייל צה"ל בפעילות בעזה, אתמול/דובר צה"ל
כוח צה"ל בעזה. רויטרס
סנכרון אש אווירית, ימית וקרקעית לכל קריאה של מפקד פלוגה. ארטילריה בעזה, השבוע/רויטרס

שילוב כלל יכולות האש

ברגע שהתגבשה ההבנה שצה"ל יוצא לתמרון מהגדולים שהיו בעשרות השנים האחרונות, הוחלט על שילוב כלל יכולות האש בחטיבות האוגדתיות, שיסנכרנו את האש האווירית, הימית והקרקעית לכל קריאה של מפקד פלוגה ומעלה. הפעלת האש, כפי שנקבע ביציאה לתמרון, תופעל על ידי המפקדה ויכולות האיסוף שלה על השטח, מודיעין שמגיע מסוכנויות האיסוף או בעין על ידי המפקדים. לצד זאת, גוף חוקר, מעבד, מתכנן, מתאם ומוציא אל הפועל את האש.

"אנחנו לא רק רוצים לפתוח באש מאסיבית על המחבלים אלא לתזמן אותה, לבחור את סוג האש ולדייק", אמר קצין בכיר בחטיבת גולני, "אנחנו כבר מזמן לא מביטים בראייה צרה על המרחב. אנחנו אוחזים בשטח מוגדר ויש לנו ראייה מרחבית שיודעת לפגוע בסוגים שונים של מטרות: בתנועה, במסתור, בתת קרקע ועוד".

בווידאו: תיעוד וקולות קשר חיסול מחבלים שירו לעבר כוחות צה״ל על ידי מסוק קרב/צילום: דובר צה"ל
פיר מנהרה שנמצא סמוך לפארק שעשועים בעזה. 08 בנובמבר 2023. רויטרס
"ראייה מרחבית שיודעת לפגוע בסוגים שונים של מטרות". פיר מנהרה סמוך לפארק שעשועים בעזה/רויטרס

לצורכי המשימה יש לצה"ל מגוון יכולות, לצד יכולות השריון שמלווים את הכוחות, יכולות הטילאות של החי"ר, אמצעי החבלה של כוח ההנדסה כמו חטפן וצפ"ש (צפע שריון) - אמצעים לפריצת שדות מוקשים - א.ב) ורחפנים תוקפים (לא כולל אמצעים מסווגים נוספים):

מטרות הבזק: קריאה של המח"ט לתקיפת מטוס קרב בזמנים של דקות בודדות מרגע הדרישה לתקיפת מחבלים, זאת על ידי הטלת פצצות במשקל של כחצי טון בטווח של מאות מטרים מהכוח.

צוות סופה: בנוסף לדרישות המג"ד והמח"ט, יש בשטח הפלסטיני צוותי לוחמים שעברו הכשרה לצוד מטרת אוייב, לתקשר עם טייסי הקרב ולתקוף מטרות.

מסוק קרב: טייס המסוק עומד בצמוד לכוחות, מזהה את מפקד החטיבה בקולו ברשת הקשר. מתכנן לרוב את דפוסי הפעולה והתרחישים עוד לפני היציאה לקרב, ותוקף מחבלים באמצעות תותח וולקן עם מאות פגזים או טילים.

תותח מתנייע, חיל תותחנים, יכיני, 13 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
הארטילריה מייצרת אש זמינה וקריטית לצורכי התמרון המגוונים. תותח מתנייע של חיל תותחנים/ראובן קסטרו
תקיפת אתר צבאי של חמאס באמצעות רקטת רומח 12.10.23. דובר צה"ל
תקיפת אתר צבאי של חמאס באמצעות רקטת רומח בחודש שעבר/דובר צה"ל

משמרות 24/7 של אש זמינה לכל תרחיש

מגוון כלי הטיס המאוישים מרחוק: הייחודיות של מפעילי כלי הטיס הלא מאוישים, היא בראייה המרחבית שיש להם על נתיב התמרון או השהייה של הכוחות בשטח וסיוע לא רק בתקיפת המחבלים, אלא במתן תמונה כללית ושהייה ממושכת ובמשמרות 24/7 לאש זמינה לכל תרחיש.

סוללות הארטילריה: התגלו מפתיחת המלחמה כמייצרות אש זמינה וקריטית לצורכי התמרון המגוונים. מפקדים מגדירים אותם כמאוד יעילים למגוון תצורות הקרב, כולל תקיפת יעדי מחבלים בזמן אמת מאחר ויש לסוללות מגוון של חימושים.

רקטת הרומח: רקטה שיכולה להשמיד תא שטח כמו חצי רחוב, או צומת תוך דקות וברדיוס דיוק של 50 מטרים.

יחידות הטילים של חיל התותחנים ויחידת מגלן: היכולת לשהות בעורף ולשגר טילים במדויק לעבר מטרות בזמן אמת הופכת את התמרון לקטלני.

מערכת קשת: מערכת פצצות מרגמה מסוג עוקץ פלדה בקוטר של 120 מ"מ, שפוגעות בדיוק רב במטרה בטווח של מטרים בודדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully