וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר העבודה: "לא יהיה מנוס מהקדמת הבחירות לאחר המלחמה"

יהודה שרוני

עודכן לאחרונה: 9.11.2023 / 8:34

יואב בן צור (ש"ס) אמר כי בסוף המלחמה נתניהו ייאלץ ללכת לבחירות בתוך 90 יום. "לדעתי זה יהיה עוד לפני ועדת חקירה כזאת או אחרת, ראש הממשלה בעצמו ייזום את הבחירות כי אי אפשר להמשיך כך יותר", טען. "הציבור יגיד את דברו ואז נראה אם נתניהו יקבל מנדט"

בווידאו: נתניהו: "לא תהיה הפסקת אש בלי שחרור החטופים"/צילום: לעמ

שר העבודה יואב בן צור (ש"ס) אמר הבוקר (חמישי) למעריב כי בסוף המלחמה נתניהו ייאלץ ללכת לבחירות בתוך 90 יום. "זה יהיה עוד לפני ועדת חקירה כזאת או אחרת, זאת דעתי", הבהיר. "ראש הממשלה בעצמו ייזום את הבחירות. אי אפשר להמשיך כך יותר. הציבור יגיד את דברו ואז נראה אם נתניהו יקבל מנדט".

לדבריו, "ההגינות מחייבת שאחרי אירוע נורא כזה, הציבור חייב להגיד את דברו. הממשלה לא תוכל להמשיך לתפקד במצב הנוכחי. כולם לוקחים אחריות על מה שהיה. גם אני, כשר בממשלה, לוקח אחריות". עם זאת, לאחר הפרסום טען השר: "דבריי הוצאו מהקשרם. בתשובה לשאלה הקבועה על אחריותו של ראש הממשלה נתניהו ביקשתי לומר שזו לא העת לעסוק בזה ולאחר המלחמה נתניהו בעצמו יוביל את החקירה. בכל מקרה, הדברים אינם מייצגים כלל את עמדת תנועת ש"ס, הנקבעת על ידי מועצת החכמים ומובאים על ידי יו"ר התנועה בלבד. במלחמה לא מדברים פוליטיקה וטעיתי בשיקול הדעת".

בנוגע לעמדתו בוויכוח החריף בנושא הכספים הקואליציוניים הוא מוסיף: "הכספים הקואליציוניים נועדו להשוות את תנאי החינוך התורני לרשת הממלכתית. אחרי הרבה שנים הוחלט ליישם רפורמת אופק חדש גם אצלנו".

"ברשת מעיין החינוך של ש"ס מדובר על הקצאת 150 מיליון שקל (מתוך 300 מיליון שקל), ובסך הכל מדובר על כ־1.1 מיליארד שקל, כולל 2024. אני לא מבין מדוע קוראים לזה כסף קואליציוני. התשלום חייב היה להיות חלק מבסיס התקציב".

לדבריו, "המורים שלנו לא אמורים להיות מקופחים. משכורות ספטמבר כבר שולמו ואם ייקחו חזרה את הכסף, יהיה בלגן שלם. יש במשרד החינוך מחוז חרדי עם עשרות מפקחים בכל בתי הספר. מה זה הקשקוש הזה שאין פיקוח?".

בן צור מוסיף: "חלק מהכספים מיועד לסמינרים למורות במכללות, לתרבות תורנית ותרבות חרדים. שר האוצר הבטיח שהוא פותח את תקציב 2024 ומהיום והלאה לא יהיו יותר כספים קואליציוניים והכול יהיה בבסיס התקציב. אני מקווה שמעתה והלאה, לא יהיו יותר טענות".

חה"כ יואב בן צור. ראובן קסטרו
חה"כ יואב בן צור/ראובן קסטרו

בנושא גיוס חרדים אמר השר: "חרדי שחושב שהוא יכול לתרום לצבא במקומות שהוא יכול להרשות לעצמו, שיתגייס. אני לא מדבר על אלה שיושבים ללמוד תורה, שתורמים בדרכם להצלת עם ישראל. אבל אני נגד התופעה שאנשים סתם יישבו ללא מעש".

לדבריו, "המלחמה הביאה לשינוי בעמדות הציבור החרדי וכלל הציבור. תראה את גודל הפילוג שהיה לפני חודש וקצת ומה שקורה עכשיו בעם ישראל. המדובר בהתגייסות יוצאת דופן המסמלת את אופיו האמיתי של העם. מה שהיה בעבר מת ואני מקווה שנוכל לשמור על אחדות גם בעתיד".

עמדתו בנושא חל"ת: "בניגוד לזמן הקורונה, המצב הנוכחי אינו מצדיק הפעלת חל"ת. גם במלחמה הרוב המוחלט של המפעלים המשיכו לעבוד. אלה שנסגרו בגלל ההפגזות, נפתחו מחדש. מפעלים רבים אוספים כל בוקר את העובדים במוניות מהמלון בירושלים ובסוף הערב מחזירים אותם. גם העובדים שהתפנו לאילת מגיעים למפעל בתחילת כל שבוע, לנים במקום המגורים המקורי וחוזרים לאילת לחיק המשפחות בסוף השבוע. המפונים יקבלו בכל מקרה שכר. אנחנו מעבירים חוק שאי אפשר יהיה לפטר מפונים. חייבים לתת לעובדים הללו תמריץ להגיע לעבודה, אחרת מדוע שילכו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully