וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תקפה מתקן איראני בסוריה, החות'ים הפילו מל"ט אמריקני בתימן

8.11.2023 / 23:55

מטוסי קרב אמריקניים הפציצו מחסן נשק במזרח סוריה, בפעם השנייה מאז פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס, בעקבות ההתקפות על כוחות אמריקניים במדינה ובעיראק. לפי דיווח סורי, תשעה נהרגו. בתימן, המורדים הצליחו להפיל כלי טיס מתקדם, שלטענתם סייע לישראל

המורדים החות'ים בתימן הפילו מל"ט אמריקני מדגם MQ-9 בשמי הים האדום/רשתות ערביות

ארצות הברית תקפה הלילה (חמישי) מתקן לאחסון אמצעי לחימה במזרח סוריה שימש את משמרות המהפכה של איראן והמיליציות הקשורות אליו, על רקע ההסלמה באזור מאז פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס. בתימן, המורדים החות'ים הפילו כמה שעות קודם לכן מל"ט אמריקני שטס בסמוך לחופי המדינה.

בהצהרה, אמר שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין כי התקיפות בוצעו על ידי שני מטוסי F-15 אמריקניים והיו בתגובה לתקיפות האחרונות נגד הכוחות האמריקניים. הוא הזהיר כי ההתקפות נגד הכוחות האמריקניים חייבות להיפסק. "אם ההתקפות של שלוחיה של איראן נגד כוחות ארצות הברית יימשכו, לא נהסס לנקוט צעדים נחוצים נוספים כדי להגן על אזרחינו", הוסיף אוסטין.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, ארגון אופוזיציה סורי היושב בלונדון, תשעה אנשים נהרגו בהתקפה. גורם צבאי אמריקני בכיר, שדיבר בעילום שם, אמר לסוכונות הידיעות רויטרס כי הצבא צפה במקום במחוז דיר א-זור במשך זמן מה וכי הוא בטוח שלא היו נפגעים אזרחיים. הגורם אמר כי הצבא עקב אחר "זוג" אנשים ליד המתקן במהלך הלילה, אם כי לא מאמינים שהם אזרחים וכי עדיין נבדק אם מישהו נהרג.

כוחות אמריקניים הותקפו לפחות 40 פעמים בעיראק ובסוריה על ידי המיליציות הפרו-איראניות מאז 7 באוקטובר. 45 חיילים אמריקנים ספגו חבלות בראשם או פציעות קלות. בחודש שעבר, הותקפו שני מתקנים של משמרות המהפכה של איראן במזרח סוריה והלילה אירעה תקיפה נוספת. במקביל התקשורת הסורית הרשמית דיווחה על תקיפות של ישראל באזור דמשק.

לארצות הברית יש 900 חיילים בסוריה, ועוד 2,500 בעיראק השכנה, במשימה לייעץ ולסייע לכוחות המקומיים המנסים למנוע מארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) להתארגן מחדש.

המורדים החות'ים בתימן הפילו מל"ט אמריקני מדגם MQ-9 בשמי הים האדום. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד הפלת המל"ט האמריקני שפרסמו המורדים החות'ים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בנוסף לעיראק וסוריה, גם בתימן נרשמה הסלמה מאז תחילת המלחמה בין חמאס לישראל. גורמים אמריקניים אמרו כי החות'ים הפילו מל"ט אמריקני מדגם MQ-9 שטס במרחב האווירי הבינלאומי. המורדים השיעים, הנתמכים על ידי איראן, טענו כי הם הפילו את כלי הטיס אחרי שחדר למרחב האווירי של תימן כחלק מהתמיכה של ארצות הברית במלחמתה של ישראל בחמאס. השווי של כלי הטיס המתקדם הוא 32 מיליון דולר.

"מערכות ההגנה האווירית שלנו הצליחו להפעיל MQ-9 אמריקני בזמן שביצע פעילויות מעקב וריגול עוינות במים הטריטוריאליים של תימן כחלק מהתמיכה הצבאית האמריקנית בישראל", אמר דובר החות'ים, ששיגרו בכמה הזדמנויות מל"טים וטילים לעבר ישראל מאז תחילת המלחמה בעזה.

השיגורים יורטו על ידי חיל האוויר ומערכות ההגנה האווירית, כמו גם על ידי ספינת קרב אמריקנית, אך הם חלק מהסלמה באזור שאותן מובילות מיליציות שיעיות הנתמכות על ידי טהראן.

הכוחות האמריקניים במזרח התיכון תוגברו לאחרונה בצוללת טילים ובשתי נושאות מטוסים וספינות קרב, במטרה להרתיע את איראן, חיזבאללה ומיליציות אחרות מלהצטרף למלחמה נגד ישראל. זאת לאור רצונו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן להימנע מהרחבת המלחמה בעזה לסכסוך אזורי, שנה לפני הבחירות לנשיאות. ואולם, ביידן סופג על כך ביקורת מצד יריביו, שסבורים כי עליו לנקוט יד קשה יותר נגד טהראן ובעלי בריתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully