וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה בזמן ביקור לוין אצל מפונים מהצפון: "נישאר כמה שצריך, אבל תנו לנו גב"

8.11.2023 / 23:15

שר המשפטים נאלץ לעבור דרך כניסה צדדית, לאחר שהתפתח עימות בין מפגינים נגדו לבין המפונים, שדווקא יצאו להגנתו. "אין לי אומץ לחזור ליישוב אחרי מה שראינו", אמרה אחת התושבות ללוין, שהשיב: "אי אפשר להחזיק אתכם במלון לנצח, אבל אנחנו מבקשים מכם אורך רוח"

בווידאו: תיעוד פיצוץ מחסן אמל"ח של חיזבאללה/צילום: דו"צ

מהומה פרצה היום (רביעי) במהלך ביקורו של שר המשפטים יריב לוין אצל תושבי הגליל המערבי, שפונו למלון בזיכרון יעקב. השר נאלץ להיכנס למלון מכניסה צדדית, לאחר שבכניסה הראשית החלו מפגינים נגדו להתעמת עם המפונים מהצפון שדווקא יצאו להגנתו. בהמשך, בפנים, הטיחו בו גם המפונים שאלות קשות. "נישאר פה כמה שצריך, נעשה כל מה שצריך, אבל שהממשלה תיתן לנו גב", סיכמה אחת מהם.

המפונים ראו בהפגנה נגד לוין וממשלתו פעולה שפוגעת גם בהם, אבל בשיחה עימו לא שמרו רגשות בבטן - ואחת המפונות פרצה בבכי מר. "זו לא מלחמה על הדרום או על הצפון, זו באותה מידה מלחמה על תל אביב ועל כל המדינה", אמר לוין למפונים, "המדינה לא יכולה להתקיים במצב של חוסר ביטחון. לא יכול להיות מצב כזה".

השר יריב לוין בביקור אצל תושבים מהגליל המערבי שפונו למלון בזכרון יעקב. יואב איתיאל, אתר רשמי
"זו לא מלחמה על הדרום או הצפון, אלא על כל המדינה". לוין עם המפונים/אתר רשמי, יואב איתיאל

התושבים, מצידם, הביעו חשש כבד מהיום שאחרי המלחמה, שבו יידרשו לשוב לבתיהם. "אין לי אומץ לחזור ליישוב אחרי מה שראינו", הודתה בפניו אחת מהן, המתגוררת במושב יערה שבגליל המערבי. היא לא לבד: הרקטות, שאת החיים בצילן העבירו התושבים רב במשך עשרות שנים, כבר לא מפחידות איש בצפון. החשש התהומי כעת הוא מחדירת מחבלים, והתושבים משתמשים שוב ושוב בביטוי המפורש: "רצועת ביטחון".

המפונים קצרי רוח, במיוחד בכל מה שקשור לתזרים המזומנים שלהם. הם נדרשים להוצאות לא צפויות עקב השהייה רחוק מהבית, כולל הצטיידות במקררים, במכונות כביסה ואפילו מלתחה לחורף. הם הלינו שאת החובות והתשלומים השונים הם נדרשים לשם במועד, בשעה שלגבי כספי הפיצויים שהובטחו להם הם נדרשים לגלות סבלנות. אילו לגבי כספי שיפוי ופיצויים המובטחים להם הם נדרשים לגלות סבלנות. עורכת דין שנמנתה עם המפונים ששוחחו עם השר סיפרה כי בעלה במילואים. היא נותרה עם שלושה ילדים קטנים, רחוקה מהבית, ולא יכולה לעבוד - כך שמבחינה כלכלית, המשפחה נמצאת בחוסר ודאות מוחלט.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פגיעה ישירה של רקטה בבית מגורים, קריית שמונה. 5 בנובמבר 2023. דובורת קריית שמונה, אתר רשמי
האיום קיים, אבל התושבים חוששים יותר מחדירת מחבלים. פגיעת רקטה בקריית שמונה, החודש/אתר רשמי, דובורת קריית שמונה

"אני חושב שאנחנו לא יכולים לחיות עם מציאות שבה האויב יושב על הגדר, כי ראינו לאן זה מביא אותנו", אמר להם לוין, "אי אפשר להשאיר את המצב כמו שהוא, וגם אי אפשר להחזיק את המפונים במלון לנצח - גם אם אנחנו מבקשים מהם אורך רוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully