וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך להעמדה לדין: מירוץ נגד הזמן לאיסוף ראיות נגד מחבלי חמאס

עודכן לאחרונה: 8.11.2023 / 18:01

מדובר בתיק החקירה הגדול ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל, עם כמות מדיה חסרת תקדים. פעילות כלל היחידות בלהב 433 הוסטה לטובת חקירות המחבלים, יחד עם שב"כ וצה"ל, ואיסוף אלפי ראיות ועדויות מזירות הטבח. עד כה נגבו כ-700 עדויות של ניצולים

בווידאו: מחבלים מתעללים והורגים את אוסמה אבו עסא/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חודש לטבח הרצחני בעוטף, ובמשטרה מנהלים מרוץ נגד הזמן לאיסוף הראיות נגד מחבלי חמאס והעמדתם לדין. מפרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, פעילות כלל היחידות בלהב 433 הוסטה לטובת חקירות המחבלים, יחד עם שב"כ וצה"ל, ואיסוף אלפי ראיות ועדויות מזירות הטבח. עד כה נגבו כ-700 עדויות של ניצולים.

המטרה המרכזית היא כאמור העמדת כל המעורבים בטבח לדין ומיצוי ההליכים נגדם בארץ ובבתי הדין בינלאומיים. מטרה נוספת היא הנצחת טבח ה-7 באוקטובר לדורות. "זו משימת חיינו" אומרים במשטרה.

מדובר בתיק החקירה הגדול ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל. מספר הנרצחים והפצועים בטבח, מספר המחבלים שלקחו בו חלק, עוצמת האכזריות והרצחנות, כמות המדיה והמוצגים בתיק היא חסרת תקדים. את חוקרי היחידות בלהב 433, ותיקים לצד חדשים, שחלקם כבר מורגלים בזוועות מלווים צוותים שמספקים להם הכנות מנטליות לחקירות שהם נדרשים לבצע ובתכנים שהם נדרשים לצפות. סיוע מכיוון נוסף מגיע מחוקרי משטרה בגופים אכיפה בינלאומיים שטיפלו בעברם חקירות טבח ברחבי העולם.

תיעוד מהפלישה לשדרות ב 7.10. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד מהפלישה לשדרות ב 7.10/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חלוקת העבודה

חוקרי היחידה לאכיפה כלכלית (יאל"כ) מופקדים על ניהול תחנת ריכוז חללים, הקשר עם משפחות הנרצחים והניצולים וכן בטיפול במוצגים שנשארו מאחור. חוקרי היחידות אתגר ויאח"ה מרכזים את הטיפול בתיקי החקירה שהיקפם עדיין לא סופי.

לוחמי יחידת הגדעונים השתתפו בקרבות הלחימה בדרום, ואילו חוקרי היחידות הסייבר ואח"מ הופקדו על הטיפול בתיעוד הזירות, גביית עדויות הניצולים, כוחות הצלה וזק"א וניהול המידע המודיעיני והתיעודים מזירות הטבח בזמן אמת.

חקירות מחבלי חמאס נעשות בשיתוף חוקרי יחידת היאחב"ל, צה''ל ושב"כ. המידע שזורם מחדרי החקירות מספק גם לא מעט מידע מודיעיני שמסייע לכוחות בחזית הלחימה בסמטאות הערים בעזה והציל חיים של לוחמים.

גביית העדויות מהמחבלים הרצחניים, גביית עדויות מהניצולים וכוחות ההצלה תוך הצלבה עם תיעודים ממצלמות אבטחה, מצלמות גו פרו של המחבלים, מוצגים ומסמכים שאותרו על המחבלים ובזירות הטבח מוצלבים אונליין - יאפשרו למשטרה לגבש את התמונה המלאה של הפשעים נגד האנושות והמעשים המזויעים והבלתי נתפסים שביצעו המחבלים ובקצה העמדת כל אחד ואחד מהמעורבים.

מתוך כל המחבלים שנעצרו ישנם לא מעט פלסטינים בסטטוס לוחמים בלתי חוקיים (לב"חים) אלה שטרם מוצו נגדם כל פעולות החקירה וזיהויים כאלה שלקחו חלק פעיל בטבח, אך בפיקוד להב 433 מתחייבים כי גם אלה לא יחמקו ממיצוי הדין נגדם, לתפיסת מערכת אכיפת החוק, כל מי שחצה את הגדר באותה שבת שחורה, שותף פעיל בטבח ויואשם, בתוך הליך החקיקה בשותפות לטבח במסגרת דיני שותפיות לרצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully