וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיך ליכטנשטיין מאיים לנטוש הנסיכות

15.3.2003 / 23:42

הודיע לנתיניו, כי אם יצביעו נגד הרפורמות השלטוניות שלו – הוא יעבור לוינה; בין הרפורמות: זכות הטלת וטו על החלטות הפרלנט ומינוי שופטים; ההצבעה מחר; האזרחים "קרועים מבפנים"

ימים לא קלים עוברים על הנסיכות האירופאית, ליכטנשטיין, השוכנת למרגלות האלפים בין שווייץ לאוסטריה. מחר יתקיים במדינה משאל עם ובו יתבקשו כל 17 אלף אזרחי הנסיכות בעלי זכות הבחירה, להביע את אמונם בשינוי החוקתי אותו מבקש לבצע הנסיך, האנס אדם השני. הנסיך, האהוב כל כך על נתיניו, הודיע כי אם לא יאשרו אזרחי הממלכה את רעיונותיו, הוא ינטוש אותם ויעבור לגור בוינה, בירת אוסטריה.

מקורות בנסיכות סיפרו ל"גרדיאן", כי הנסיך מבקש מהעם שיעניק לו סמכויות להטיל וטו על החלטות הפרלמנט, למנות שופטים, ולמנות אישים למשרות ציבוריות. מתנגדי הרפורמות טוענים, כי אם אכן יאושרו הצעותיו של האנס אדם – הוא יהפוך להיות עריץ. סיגווארד וולוונד, מנהיג האופוזיציה במדינה, אמר כי הדמוקרטיה בנסיכות תעמוד בסכנה רבה אם יאושרו תיקוני החקיקה.

המתנגדים טוענים כי אנשי הנסיך משליטים אימה על המתנגדים, וכי בכירי האופוזיציה נרדפים על ידי אנשי שלומו של הנסיך. דיווחים שמגיעים מהנסיכות מגלים, כי אנשי אופוזיציה בכירים קיבלו בימים האחרונים מעטפות דואר ובתוכן חלקי גופות של חיות שונות. בצמוד לפגר היה מצורף מכתב ובו נאמר להם "לסתום את הפה".

הנסיך טוען, כי כל בקשתו היא לקבל את אמונם של תושבי הנסיכות, וכי הימנעות בהצבעה או הצבעה נגד הרפורמות השלטוניות, תתפרש כחוסר אמונם של האזרחים בנסיך. במקרה כזה, הוא הודיע כי "ירד מהארץ". אזרחים רבים סיפרו לכלי התקשורת כי הם חשים "קרועים מבפנים" מפני שהם אוהבים את הנסיך ורוצים שיישאר על כסאו, אך מתנגדים לרפורמות שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully