וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הלב של שנינו נשבר עם כל ילד שקברנו": שני הורים שכולים הלכו לעולמם

8.11.2023 / 13:26

חזי שגב ועקיבא אורן מראש פינה שכלו את בניהם במלחמת לבנון השניה בהפרש של 10 ימים זה מזה. השבוע שניהם נפטרו

הלווייתו של חזי שגב/אלי אשכנזי

מאות תושבי ראש פינה והגליל והורים שכולים מכל רחבי הארץ, משתתפים בעת בהלווייתו של חזי שגב. שגב שנפטר שלשום במפתיע, הוא אב שכול, אביו של נמרוד שגב שנהרג בגיל 28 במלחמת לבנון ה-2.

נמרוד, בנם של איריס וחזי, נולד בראש פינה ב-1977, אח לאהוד. דור רביעי במושבה. ב 2003 נישא לאיריס ונולד להם בן, עומר. במלחמת לבנון השנייה נקרא נמרוד לשירות מילואים בצו 8, ועלה ללבנון עם טנק המרכבה שבו שימש כטען. ביום ט"ו באב תשס"ו (9.8.2006) נפל בקרב בדרום לבנון כשהטנק שלו, שחיפה על טרקטורים שסללו ציר תנועה חדש בכפר עייתה א-שעב, נפגע ממטען צד ומיד לאחר מכן ספג טיל נ"ט. מפיצוץ הטיל והתחמושת שהייתה בטנק נהרגו נמרוד וכל אנשי צוות הטנק.

הקברים של נמרוד שגב ובן אורן. אלי אשכנזי, אתר רשמי
הקברים של נמרוד שגב ובן אורן/אתר רשמי, אלי אשכנזי

על מצבתו של נמרוד נחקקו מילותיו שלו, מתוך השיר "הוקפצתי" שכתב ארבעה ימים לפני שנהרג: "בסוף נלחמים, כמו חיות / בשביל לחיות, בשביל השקט שבפנים".

לזכרו של נמרוד הקים חזי בראש פינה את "מצפה נמרוד" האתר שהפך להיות מזוהה עם המושבה הוותיקה וחזי היה מגיע אליו מדי יום. במקום יש גן הנצחה, עמדת תצפית לנופי הגליל והגולן ונקודת מוצא לטיולים - באתר השחזור ראש פינה. סיפרו הוריו: "'מצפה נמרוד' ישמר את קסם התום, אהבת האדם והאהבה לטבע שהיו בנמרוד, בעיצוב נעים לעין, רוגע, עם נוף מרהיב ומים זורמים שיתרמו לתחושת הדינמיקה של החיים הממשיכים".

אחיו של נמרוד, אהוד שגב, הקים לזכרו את רשת בתי הקפה "קפה נמרוד", במטרה "להנציח את מורשת "החיים הטובים" שנמרוד ציווה לי במותו", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
חזי שגב עם תמונת בנו נמרוד, שנפל במלחמת לבנון השניה. אלי אשכנזי
חזי שגב עם תמונת בנו נמרוד, שנפל במלחמת לבנון השניה/אלי אשכנזי

חזי ואשתו, איריס היו בקשר הדוק עם הורים שכולים נוספים מכל רחבי הארץ. חזי גם היה מדריך טיולים בראש פינה והסביבה, מתנדב במשטרה ולקח על עצמו לשמור ולתחזק אנדרטה לזכר חיילי צה"ל שנהרגו במחניים.

הלוויתו של חזי שגב. אלי אשכנזי
הלוויתו של חזי שגב/אלי אשכנזי

אתמול מת בראש פינה גם האב השכול עקיבא אורן. בנו, בן אורן, נהרג בגיל 20 ממכת חום בעת טיול סוף שבוע בעת שירותו הצבאי - עשרה ימים אחרי שנמרוד שגב נהרג. עקיבא איבד בשנת 2001 את ערן, בנו מנישואיו הראשונים, בתאונת נשק. כמו כן, אשתו נגה התאלמנה מבעלה הראשון נדב הררי, שנהרג במלחמת יום כיפור.

בן אורן התגייס לצה"ל בחודש דצמבר 2004 ושובץ כתומך לחימה ליחידת "שלדג". כבעל ידי זהב, חשיבה יצירתית ואינטליגנציה גבוהה היה זה תפקיד שהלם את כישוריו. בתפקידו בצבא ובקשריו החברתיים, היה בנץ - כך כונה בפי חבריו - הגורם המלכד. הוא דאג לשמור על קשר הדוק וחם עם משפחתו ועם חבריו, הטה אוזן קשבת ותמיד שמח לעזור ולייעץ.

עם סיום מלחמת לבנון השנייה, לאחר פעילות מאומצת ביחידה, יצא בן לחופשת סוף שבוע ונסע לעין גדי לבקר את אחיו. כחובב טבע מושבע, הלך לטייל לבדו במעלה הר צרויה, מעל נחל ערוגות שבמדבר יהודה. אורך המסלול והחום הכבד ששרר באותו יום גבו מחיר כבד ובן מצא את מותו לאחר שקיבל מכת חום.

בן נמצא על ידי חבריו מהיחידה ביום כ"ה באב תשס"ו (19.8.2006). בן עשרים היה בנופלו. הוא הובא למנוחות בבית-העלמין הצבאי בראש פינה. השאיר אחריו הורים, חמישה אחים ואחות.

הוריו שיקמו ושיפצו בריכת מים בנחל ראש פינה שאליה בן היה אוהב לטייל. המקום נקרא "הזולה של בן" וכשנה לאחר מותו של בן ייסדו הוריו מפעל הנצחה, שבמסגרתו נערכה ביום השנה למותו תערוכת צילומים של מאת צלמים חובבים מכל העולם.

כעת, שני האבות השכולים מתו בהפרש של ימים בודדים והמושבה ראש פינה באבל.

עקיבא אורן, עם חולצה ועליה תמונת בנו בן אורן שנפל בזמן מלחמת לבנון השניה. באדיבות המשפחה
עקיבא אורן, עם חולצה ועליה תמונת בנו בן אורן שנפל בזמן מלחמת לבנון השניה/באדיבות המשפחה

מחר יובא למנוחות עקיבא אורן וייקבר ליד חזי שגב - שניהם בבית העלמין הצבאי של ראש פינה.

מיכל קרול מראש פינה כתבה להם הספד:

אנחנו שנינו מאותה מושבה.
הלב של שנינו נשבר עם כל ילד שקברנו.
הלב של שנינו רעד כל יום זיכרון.
הלב של שנינו נדם אחרי ה- 7.10.23

לזכרם של חזי שגב ועקיבא אורן.
חזי אבא של נמרוד
עקיבא אבא של בן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully