וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצרפת חושדים: רוסיה קשורה לריסוס מגני הדוד ברחבי המדינה

8.11.2023 / 10:25

החוקרים עצרו זוג ממולדובה, שתועד מרסס כתובות גרפיטי בפריז, החשודים שעשו זאת בתמורה לכסף מאיש עסקים הקשור לרשת דיסאינפורמציה רוסית. זוג נוסף שתועד כבר הספיק לעזוב את המדינה, שחווה גל של אנטישמיות מאז פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס

בווידאו: מנהרות של חמאס ליד פארק שעשועים ואוניברסיטה בעזה/צילום: דוברות צה"ל

הרשויות בצרפת חוקרות קשר אפשרי של רוסיה לריסוס של יותר מ-200 מגני דוד על מבנים ברחבי המדינה, החווה גל של אנטישמיות מאז פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס.

לפי התובעים בתיק, ייתכן שאדם שאינו שוהה במדינה עומד מאחורי כתובות הגרפיטי שהובילו למעצר של זוג ממולדובה. הזוג תועד מרסס מגן דוד בצבע כחול על מבנה בפריז בחודש שעבר, ובטלפון שלהם אותרה שיחה ברוסית שבהם הם הונחו לצייר אותו בתמורה לתשלום.

החיפושים בטלפון שלהם סייעו לחוקרים לקשור בין הזוג זה לשני אנשים נוספים, שנראו מרססים מגן דוד על מבנים בפריז ובפרבריה בשבוע שעבר. לפי החוקרים, הם היו בקשר עם אותו אדם שאינו נמצא בצרפת. הזוג השני, שעזב את המדינה יום למחרת, לווה באדם שלישי, שצילם תמונות.

במקביל, רשת של בוטים, שלפי ההערכות מופעלת על ידי קבוצת שכירי החרב הרוסית ואגנר, פרסמה את התמונות של מגני הדוד ברשתות החברתיות, כך לפי גורם צרפתי רשמי. לדבריו, החשבון הראשון שפרסם את התמונות ב-X ככל הנראה היה מרוסיה. הוא הוסיף כי הייתה פעילות אינטנסיביות סביב הפוסט שזכה לאלפי שיתופים כמעט מיד לאחר שהופיע לראשונה.

"זה היה מלאכותי לחלוטין", הוסיף הגורם שדיבר עם וול סטריט ג'ורנל. דובר מטעם שגרירות רוסיה בפריז סירב להגיב.

מגן דוד שרוססו על מבנה בפריז, צרפת, 2023. רויטרס
רוסיה מנסה לזרוע כאוס במערב. מגני דוד שרוססו בפריז/רויטרס

לפי דיווח בלה מונד הצרפתי, המודיעין הצרפתי מאמין שאיש הקשר של אלו שריססו את מגני הדוד בפריז היה איש העסקים המולדובי אנטולי פריזנקו, שנקשר לרשת רוסית להפצת דיסאינפורמציה. פריזנקו היה בעבר מועמד של מפלגה פרו-רוסית במולדובה, שהנהגתה הפרו-מערבית מנסה להתרחק ממוסקבה ולהתקרב לאיחוד האירופי. עוד דווח כי לפי החשד, הזוג הראשון עשה זאת גם במדינות אחרות ביבשת.

מדינות המערב האשימו בשנים האחרונות את רוסיה בניהול קמפיינים של דיסאינפורמציה שנועדו לזרוע כאוס ולהחליש את הדמוקרטיות שלהן. מוסקבה, שיחסיה עם המערב נמצאים בשפל בשל מלחמתה באוקראינה, מכחישה זאת.

הקהילה היהודית בצרפת, הגדולה ביותר באירופה, חוותה לאורך עשרות השנים האחרונות שורה ארוכה של מעשי טרור והתקפות אנטישמיות. שר הפנים, ג'רלד דרמנין, אמר כי הרשויות רשמו יותר מ-1,100 תקריות אנטישמיות בחודש שחלף מאז מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר, ו-502 איש נעצרו.

"המשטרה לא חוסכת במאמצים לעצור את אלה שתוקפים צרפתים בני הדת היהודית ולהביא אותם לדין", אמר דרמנין ביום ראשון לטלוויזיה הצרפתית. יום קודם לכן, בליון, יהודייה נדקרה בביתה על ידי תוקף שהתחזה לשליח וצייר צלב קרס על הקיר.

בתגובה לאירועים, יעל בראון-פיבט, נשיאת האסיפה הלאומית, הבית התחתון של הפרלמנט בצרפת, וז'ראר לרשר, נשיא הסנאט הצרפתי, קראו לקיים צעדה נגד האנטישמיות בפריז ביום ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully