וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: התכוונה לפגוע בישראלים - והתנגשה במבנה קהילה קיצונית אנטישמית

עודכן לאחרונה: 8.11.2023 / 23:01

רובה אלמחטה, בת 34 המזדהה כפלסטינית, החליטה להתנגש עם מכוניתה במבנה באינדיאנפוליס, במחשבה כי מדובר בבית ספר ישראלי. זאת, בעקבות צפייה בסיקור המלחמה בעזה בתקשורת. רק לאחר מכן, התברר כי התנגשה במבנה של קהילת "הישראלים העבריים", הנחשבת קבוצה אנטישמית

רובה אלמחטה, התנגשה במבנה באינדיאנופוליס, במחשבה שמדובר בבית ספר ישראלי./סעיף 27 א' בחוק זכויות יוצרים

אישה התנגשה בסוף השבוע האחרון (שישי) במבנה בעיר אינדיאנפוליס, במחשבה כי מדובר "בבית ספר ישראלי". זאת, בעקבות צפייה בסיקור טלוויזיוני של המלחמה ברצועת עזה. אולם, רק לאחר המקרה התברר כי התנגשה במבנה של קבוצת ה"ישראלים העבריים" - המוגדרת כארגון אנטישמי.

משטרת אינדיאנפוליס מסרה כי האישה התנגשה ביום שישי האחרון בבית ספר הישראלים לידע אוניברסלי ומעשי". זאת, בעוד שבאותו הזמן היו במקום מבוגר אחד וארבעה ילדים, בגילאי 7 חודשים עד שלוש שנים, שיצאו מהתקרית ללא פגע.

החשודה, רובה אלמחטה, בת 34 המזדה כפלסטינית, מסרה לשוטרים בעת מעצרה כי "מאחלת שיכלה לעשות יותר עבור המדינה שלה ובני עמה". משטרת אינדיאנפוליס דיווחה ל-FBI כי במהלך מעצרה, קראה החשודה ל"חופש לפלסטין" והאשימה את ממשלת ארצות הברית בהשתתפות ב"רצח העם הפלסטיני".

אישה התנגשה במבנה באינדיאנופוליס, במחשבה שמדובר בבית ספר ישראלי. גוגל מפות, אתר רשמי
המבנה בו התנגשה החשודה/אתר רשמי, גוגל מפות

האישה מסרה כי צפתה בחדשות יום ולילה וראתה את הדיווחים על המלחמה. "ראיתי עוד ועוד אנשים מתים. אם לא הייתי עושה משהו הייתי חוטפת התקפת לב. אני לא הורגת אף אחד, רק מוציאה את הכעס שלי", אמרה. כשנשאלה אלמחטה מדוע התנגשה במבנה, אמרה כי עברה לידו כמה פעמים וראתה את הכיתוב "בית הספר של הישראלים". לבסוף, הודתה כי התנגשה במבנה בכוונה.

רק לאחר ביצוע עבירה, התברר לאלמחטה כי מדובר בטעות בזיהוי. המבנה, על פי דיווח העיתון אינדיאנפוליס סטאר, מזוהה למעשה עם קבוצת "הישראלים העבריים". באופן אירוני, מדובר בקבוצה המוגדרת על ידי הליגה למניעת השמצה כשתהארגנות קיצונית ואנטישמית, ללא קשר ליהדות או לישראל.

בחקירתה סיפרה החשודה לשוטרים כי לאחר צפיה בשידורי המלחמה בין ישראל לעזה החליטה לתכנן פיגוע התנגשות בבניין. כמו כן, במהלך שיחה שאפשרה לה המשטרה עם אחותה לאחר המעצרה, חזרה החשודה על הודאתה כי התנגשה בבניין בכוונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רובה אלמחטה, התנגשה במבנה באינדיאנופוליס, במחשבה שמדובר בבית ספר ישראלי. 8 בנובמבר 2023. משטרת אינדיאנפוליס, אתר רשמי
רובה אלמחטה, החשודה בהנתגשות במבנה/אתר רשמי, משטרת אינדיאנפוליס

קפטן צ'אפש יאהוואדה, שהזדהה כמנהל בית הספר, אמר שליסודות הבניין נגרם נזק משמעותי כשנפגעו על ידי מכוניתה של החשודה. הוא אמר לסוכנות הידיעות שבבית הספר היו באותה עת כיתה ופעילות בית ספרית ושההתרסקות הותירה את האנשים שהיו בפנים המומים ופגועי טראומה.

"ההצהרה שלנו לקהילה הפלסטינית היא שלקהילה השחורה אין שום קשר למה שקורה שם, במלחמה במזרח התיכון בין עזה לישראל", אמר יהאוואדה. בסרטון שפרסם עד ראייה למעצרה, ככל הנראה מבני הקהילה הוא מוסר כי "אין לנו קשר ליהודים לבנים" בעוד בכתוביות המצורפות לסאטון נכתב: "ניסתה להרוג את ילדינו בשם פלסטין".

המועצה לקשרי הקהילה היהודית באינדיאנפוליס אמרה בהצהרה משלה כי קיבלה הודעה על האירוע.
"למרות שלא מתקן יהודי היה במוקד האירוע שקרה אך ורק בשל זיהוי שגוי אירוני, זוהי תזכורת נוספת לשמור על כללי האבטחה, לשמור על ערנות לפעילות חשודה ולדווח על כך מיידית לרשויות המתאימות", נמסר בהודעת המועצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully