וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון ההתנדבות רוטרי פרסם תגובה רפה לטבח - בישראל קוראים לפרוש ממנו

7.11.2023 / 17:32

התגובה ה"מאוזנת" של ארגון ההתנדבות העולמי רוטרי לטבח הרצחני של חמאס, שבה אמר כי הוא "מודאג מההסלמה", קורע את הארגון הוותיק בישראל עד כדי כך שראשי מועדונים בארץ קוראים לפרוש מהארגון העולמי: "לא שמענו כל גילוי תמיכה בישראל או גינוי לחמאס"

תיעודים חדשים של מחבלי חמאס באזור המסיבה ברעים/שימוש לפי סעיף 27 א'

התגובה ה"מאוזנת" של ארגון ההתנדבות העולמי רוטרי לטבח הרצחני של חמאס קורע את הארגון הוותיק בישראל עד כדי כך שראשי מועדונים בארץ קוראים לפרוש מהארגון העולמי.

"מי שציפה מנשיא רוטרי לתגובה ברוח הנשיא ביידן לא יקבל אותה", אמר לוואלה! נגיד רוטרי ישראל, בשיר נוסייר מנצרת. "רוטרי הוא גוף נייטרלי והוא מתנהל באורח נייטרלי, מה עוד שיש לו חברים במדינות מוסלמיות. רוטרי הודיע שצריך לראות שלא ייפגעו אזרחים בעזה וזה מה שמרגיז חלק מהחברים כאן. גם אני ציפיתי ליותר אבל זו הדרך שלהם לאורך כל השנים והם לא ייסטו מהקו שהם נוהגים על פיו. ככה הם התנהגו עם פרוץ המלחמה באוקראינה וככה נהגו במלחמות באפריקה ובקוסובו. הם אף פעם לא עומדים לצד אחד. הם תמיד באמצע ומבקשים שהסכסוכים ייפתרו בדרך של שלום. אנחנו ניסינו, היתה לנו התכתבות איתם, שלחנו מכתב, זה לא מספק חלק מהחברים".

מחבלים עזתים חוצים מרצועת עזה אל ישראל 07 באוקטובר 2023. Abed Rahim Khatib, פלאש 90
מחבלים עזתים חוצים מרצועת עזה אל ישראל 07 באוקטובר 2023/פלאש 90, Abed Rahim Khatib

כותרתה של ההודעה שפרסם רוטרי העולמי ב-13 באוקטובר היא "הודעת רוטרי על הסכסוך בישראל ובעזה", והיא פותחת בקריאה: "מתוך הכרה בכך שהיה סבל ממושך בהיסטוריה הארוכה של הסכסוך בין ישראל לפלסטינים בעזה, רוטרי אינטרנשיונל קוראת לכל הצדדים לחפש דרכים לשלום". מיד לאחר מכן הארגון התייחס לאירוע ב-7 באוקטובר: "יחד עם זאת, אנו מגנים באופן חד משמעי את ההתקפה המחרידה של חמאס על אזרחים ישראלים ומזועזעים ממספר האנשים שנפצעו, נהרגו ונחטפו. ככל שהמלחמה בין ישראל לחמאס מחריפה, אנו עדיין מודאגים מאוד מהפוטנציאל להסלמה נוספת, כמו גם מאובדן החיים ומהמשבר ההומניטרי המתרחש בעזה. אנו מגנים את האלימות נגד אזרחים חפים מפשע ותומכים בשמירה על המשפט ההומניטארי הבינלאומי".

הדברים פורסמו באתר רוטרי העולמי אבל הצנעת הגינוי וההדדיות לכאורה המשולבת בו אינן מקובלות על חברים רבים במועדונים הישראלים, ונוסייר שיגר אמש מכתב תקיף לגורדון מקינאלי, נשיא רוטרי העולמי. "1,400 חברי רוטרי בישראל ממתינים לשמוע את תמיכת רוטרי העולמי ומוביליו. מגיעות לנו ממך מילות גינוי למעשים כאלה של שנאה ורוע. לא שמענו כל גילוי תמיכה בישראל או גינוי לחמאס. חמאס רוצה להשמיד את העם היהודי ואת ישראל, ואנחנו מצפים שרוטרי העולמי יפרסם גינוי לטרור של חמאס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מחבלים בטנדר טויוטה היילק הבוקר בשדרות. צילומי גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מחבלים בטנדר טויוטה היילק הבוקר בשדרות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילומי גולשים

לדברי אראלה סגל, הנשיאה המייסדת של מועדון רוטרי קיסריה חוף הכרמל, בישראל כועסים על הנשיא העולמי על כך "ששם אותנו בסימטריה לכאורה עם חמאס-דאעש וקורא לשלום בין הצדדים. נו באמת. אין לי שום דבר נגד ערביי ישראל הפלסטינים אבל אנחנו נעזוב את רוטרי ולא נהיה חלק מהארגון הזה אם הוא לא יביע סלידה ושאט נפש מהמעשים הברבריים והנתעבים שנחשפנו אליהם. לא נסבול הודעות אנמיות של מס שפתיים במטרה לרצות כביכול את כל הצדדים ואנחנו מצפים ממנו התערבות בנושא החטופים ומיד לפנות לכל המועדונים של הערבים בארץ ובעולם שיפעלו מיידית להחזרת כל החטופים ולהעניק מיידית מענק כספי לכל פליט מהעקורים בארצנו כתוצאה מהאירועים".

יש כאלה בין חברי הארגון שכבר עושים מעשה. מיקי לב רון, נשיא לשעבר וכיום מנכ"ל מועדון רוטרי זכרון יעקב הודיע כי הוא מוותר על אות פול האריס היוקרתי על שם מייסד הארגון העולמי שעמד המועדון להעניק לו וזאת במחאה על העדר גינוי מפורש ולא מסוייג של הארגון.

לקראת כינוס שזימנו חברים הדורשים לפרוש מהארגון ויתקיים הערב בקיסריה אמר נוסייר: "אני לא זוכר מחלוקת כזו מעולם ברוטרי ישראל, אני לא זוכר שאי פעם הייתה דרישה כזו לעזוב את הארגון העולמי. אני לא יודע מה תהיה התוצאה בסוף. אם הם עוזבים את רוטרי העולמי הם יצטרכו לוותר על כל דבר שנושא את השם רוטרי. אתה לא יכול לעזוב ולהמשיך לפעול תחת השם הזה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully