וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המושב בצפון הפך לבסיס צבאי, התושבים פוחדים: "תפנו גם אותנו, לא נהיה בארי 2"

תושבי המושב עבדון סגרו את שער היישוב למשך כ-40 דקות במחאה על כך שלא פונו באופן מסודר מבתיהם בזמן שהיישוב שלהם הפך למעין בסיס צבאי, דבר שמסכן את התושבים: "אם לא תתנו לנו את המענה הנכון אז צאו מהמושב. לא נמשיך להיות המטווח שלכם"

בווידאו: דובר צה"ל לפני נאום נסראללה: "דריכות גבוהה/צילום: דו"צ

מאז תחילת המלחמה והרחבת הכוננות בצפון, המושב עבדון הפך למעין בסיס צבאי. עם זאת, תושביו לא פונו באופן מסודר, מה שהוביל לכך שהיום סגרו את השער למשך 40 דקות במחאה על כך שלא פונו מבתיהם והודיעו כי לא יאפשרו לחיילים להיכנס. המשטרה הגיעה, פינתה אותם מהשער ואיימה לבצע מעצרים אם ימשיכו לחסום בפני הצבא את הכניסה למושב.

בשיחה עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5fm, הסביר תושב עבדון, נאור דמרי מה הוביל להחלטה: "פנינו אינספור פעמים לשר הביטחון, לחברי הקבינט, לאלוף פיקוד צפון, לערוצי התקשורת - ונתקלנו באטימות מוחלטת פעם אחרי פעם. לאור זאת, הגענו למסקנה שאם מבחינת צה"ל אנחנו מספיק קדמיים ומספיק חזקים כדי להכיל בסיס צבאי ולחיות בשגרה שהיא לא שגרה, אבל לא מספיק קדמיים כדי להיות מפונים - אז הגיעו מים עד נפש".

"אמרנו לאלוף פיקוד צפון שכל היישובים שמסביבנו פונו, גם יישובים שבאותו קו כמונו מהגבול, ונותנים לנו תשובות מגוחכות של 'חירום לצד שגרה'", הוסיף דמרי. "על מה אתם מדברים? איזו שגרה? ברוב היום אין לי גישה לבית שלי ואני חשוף לאיום נ"ט. שלא נדבר בכלל על נזקים כלכליים ואנשים שלא עובדים. יש הירתמות מטורפת במושב לעזרה לחיילים, אנשים פותחים את הבתים ואת העסקים ונותנים מכל הלב ובאים ויורקים עלינו מהצד השני, זה לא הגיוני מה שקורה פה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מחאת תושבי עבדון. יחצ,
מחאת תושבי עבדון/יחצ

דמרי המשיך ודיבר על התגובה שקיבל בנוגע לחסימה המתוכננת שלו ושל חבריו. "קיבלנו אתמול טלפון מאיזשהו גורם בכיר שביקש שנדחה את החסימה. הוא אמר שהנושא יעלה היום לדיון מול גורם בפיקוד העורף ומול אלוף פיקוד צפון, שלא נפעל בפזיזות ושלא נעשה מהלכים שיכולים להרע את המצב. אנחנו מחכים, אבל אנחנו לא כבשים, אנחנו לא נהיה בארי 2, לא ניתן לכוחות להיכנס למושב בזמן שיש פה 800 איש - משפחות, ילדים, תינוקות, זקנים מבוגרים. אם לא תתנו לנו את המענה הנכון אז צאו מהמושב, תוציאו את המחסומים, תוציאו את החיילים, לא נמשיך להיות המטווח שלכם. כרגע מדובר על לחסום את הכניסה בסביבות 14:00.

"חשוב לי לומר לשר הביטחון גלנט: תושבי הצפון משלמים כל כך הרבה שנים מיסים תחת המעטה של תקציב ביטחון. אנחנו משלמים וזה מגיע לנו, זה הזמן, אל תחסכו את זה מאיתנו כדי לחסוך עוד כמה שקלים לאיזה משרד חסר תועלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully