וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה לבג"ץ: "ההפגנות בחברה הערבית נגד המלחמה - עלולות לפגוע בשלום הציבור"

עודכן לאחרונה: 7.11.2023 / 13:38

אחר הצהריים צפוי להתקיים דיון בבג"ץ בעתירה שהגישו חד"ש ועדאלה נגד החלטת המשטרה שלא לאפשר הפגנות באום אל-פחם וסכנין נגד המלחמה בעזה. בתגובה לבג"ץ מסרה הפרקליטות בשם המשטרה: "קיום ההפגנות עלול להביא ברמת ודאות קרובה לפגיעה קשה בסדר הציבורי"

המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם/ללא

משטרת ישראל והמפכ"ל קובי שבתאי הגישו אחר הצהריים (שלישי) את עמדתם לבג"ץ לעתירה שהגישו מפלגת חד"ש ומרכז עדאלה נגד סירובה של המשטרה לאפשר להם לארגן הפגנה נגד המלחמה בעזה הערב באום אל-פחם ובסכנין. בנוסף, העותרות טענו כי יש לבטל את הנחיית המפכ"ל שאוסרת על קיומם בימים אלו של הפגנות נגד המלחמה בעזה.

הדיון בעתירה צפוי להתקיים אחר הצהריים בפני השופטת יעל וילנר, אירוע חריג כשלעצמו בעת מלחמה שכן בתי המשפט פועלים במתכונת חירום ושומעים רק דיונים דחופים. עמדת המשטרה והמפכ"ל הוגשה כשעה וחצי לפני קיומו של הדיון העל פה.

המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם. ללא, אתר רשמי
המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם/אתר רשמי, ללא

בפרקליטות שמייצגת את המשטרה ואת המפכ"ל טענו כי קיומן של ההפגנות הערב עלול להביא ברמת ודאות קרובה לפגיעה קשה בסדר הציבורי: "כעולה מחוות הדעת המקצועית של משטרת ישראל המצורפות לתגובה זו - הן מפקד מחוז חוף והן מפקד מחוז צפון החליטו כי קיומן של התהלוכה וההפגנות הקונקרטיות שהתבקשו על ידי העותרים בעת הזו באום אל פאחם וסכנין, עלולה להביא ברמת ודאות קרובה לפגיעה קשה ורצינית בסדר הציבורי ובשלום הציבור וביטחונו, החורגת מהיכולת של העותרים ומארגני ההפגנה".

עוד נכתב במענה לעתירה: "זאת, בין היתר, נוכח הפרות סדר שאירעו בהפגנות אחרות בתחילת המלחמה , שלא על-ידי העותרים, שבהן הושמעו קריאות ישירות לביצוע מעשה טרור, דברי תמיכה במעשה טרור ואף הזדהות עמו - מעשים שבגינם הוגש כתב אישום חמור בימים האחרונים; ולאור ה ניסיון מאירועי העבר המלמד כי אירועים מסוג זה עלולים להוביל להתלקחות כוללת, שאינה בשליטת העותרים ומארגני ההפגנה".

ביחס לטענתן של העותרות כי המפכ"ל הנחה את המשטרה שלא לאפשר את קיומן של הפגנות נגד המלחמה בעזה, בפרקליטות דוחים את קביעה זו וכתבו לבית המשפט העליון: "האמירות שצוטטו מפי מפכ"ל המשטרה בעתירה, כפי שעולה מהציטוט עצמו, התייחסו למחאות העולות כדי הסתה, ובכל מקרה אינן בגדר הנחייה קונקרטית. משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית, ובפרט בעת מלחמה. ההחלטות בעניין קיומן של תהלוכות או הפגנות ניתנות על ידי מפקדי המחוזות במשטרת ישראל על תשתית עובדתית קונקרטית ביחס לאותה הפגנה ולמיקומה. משכך, אין מקום למתן סעד קונקרטי בעניין זה, ודין הטענות בהקשר זה להידחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully