וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת ברזל: ארה"ב נערכת לחדש את מלאי המיירטים של ישראל, חוזים לרפאל במיליארדים

7.11.2023 / 11:16

הממשל האמריקאי יממן ייצור של 14 אלף מיירטים ו-100 משגרים. רפאל תקבל גם חוזים משמעותיים לייצור פצצות מונחות במקום אלה שהשתמש חיל האוויר בעזה

תיעוד ברשת בו רואים מיירט כושל של כיפת ברזל בראשון לציון. 5 בנובמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הממשל האמריקאי נערך לממן את חידוש מלאי החימוש של צה"ל בעקבות המלחמה, כשהמרוויחה העיקרית תהיה חברת רפאל, יצרנית כיפת ברזל.

לפי סוכנות בלומברג, הסכום של 14.3 מיליארד דולר שיעניק הממשלה כסיוע לישראל בעקבות המלחמה כולל 3 מיליארד דולר לכיפת ברזל, מיליארד דולר לקלע דוד, מערכת ההגנה האווירית שנועדה ליירט רקטות כבדות וטילי שיוט, ומאות מיליוני דולרים לחידוש מלאי פצצות הספייס המדויקות, שלוש מערכות נשק שמייצרת רפאל, ביחד עם שותפות אמריקאיות.

המימון לכיפת ברזל כולל ייצור של 14 אלף מיירטים ו-100 משגרים נוספים, שיעניקו לחיל האוויר יותר גמישות בהצבת סוללות המערכת, והטעינה שלהן לאחר שיגורים אינטנסיביים. כל משגר מכיל 20 מיירטים. מחירו של משגר נאמד ב-2 מיליון דולר, כך שמחיר כל מיירט עומד על 200 אלף דולר.

לפי הפרסומים המימון לקלע דוד יאפשר לצה"ל להצטייד ב-650 מיירטים נוספים, בשווי של 1.5 מיליון דולר לאחד. שתי המערכות מיוצרות בשיתוף ריית'און האמריקאית, כשלפי חוקי הסיוע הביטחוני האמריקאי, 50% מהייצור נעשה בארה"ב כדי שאפשר יהיה לעשות שימוש בכספי הסיוע האמריקאי.

בנוסף יאשר הממשל 320 מיליון דולר לייצור פצצות חכמות מסוג ספייס, המכונות בחיל האוויר "ברד", ומשמשות למשימות תקיפה מדויקת במטוסי אף-15 ואף-16. בניגוד לפצצות ה-JDAM של בואינג האמריקאית, הספייס הישראלית מצוידת גם בהנחיית GPS וגם במצלמה, ומסוגלת לזהות בעצמה את המטרה כדי להבטיח פגיעה מדויקת. הספייס היא גם פצצה גולשת, שלאחר השחרור מהמטוס פותחת כנפיים המגדילות את הטווח שלה לעד עשרות קילומטרים, כאשר קיט ההנחיה מורכב על פצצות רגילות בכמה משקלים, 113, 450 ו-900 ק"ג.

  • עוד באותו נושא:
  • כיפת ברזל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully