וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על מניעת טיפול רפואי: כלת פרס נובל האיראנית פתחה בשביתת רעב בכלא

עודכן לאחרונה: 7.11.2023 / 17:16

נרגס מוחמדי, שזכתה בחודש שעבר בנובל לשלום על מאבקה בדיכוי הנשים בארצה, מוחה על סירוב הרשויות לאפשר לה טיפול בבית החולים בשל סירובה לעטות חיג'אב. "הרפובליקה האסלאמית אחראית לכל מה שיקרה לה", אמרו במשפחתה של מוחמדי בת ה-51

נרגס מוחמדי, פעילת זכויות הנשים האיראנית הכלואה, זוכת פרס נובל לשלום. 6 באוקטובר 2023. רויטרס
במשפחתה אומרים שהיא זקוקה לטיפול רפואי דחוף. נרגס מוחמדי/רויטרס

כלת פרס נובל לשלום האיראנית נרגס מוחמדי פתחה בשביתת רעב בכלא במחאה על ההגבלות על הטיפול הרפואי שלה ושל אסירות אחרות, כמו גם על חובת עטיית הרעלות ברפובליקה האסלאמית - כך מסרה אתמול (שני) משפחתה של מוחמדי בת ה-51, המוחזקת בכלא אווין הידוע לשמצה.

היא זכתה בחודש שעבר בפרס נובל "על מאבקה נגד דיכוי הנשים באיראן" בצלן של מחאות החיג'אב שפרצו בשנה שעברה בעקבות מותה של הצעירה מהסא אמיני במעצר משטרת המוסר.

"נרגס מוחמדי, הודיעה היום, באמצעות הודעה מכלא אווין, למשפחתה שהיא פתחה בשביתת רעב לפני כמה שעות. אנחנו מודאגים ממצבו הפיזי ובריאותה של נרגס מוחמדי", מסרה משפחתה בהצהרה.

מוחמדי מסרבת בתוקף לעטות חיג'אב, כיסוי הראש שאותו מחויבות נשות איראן לעטות במרחב הציבורי מאז המהפכה האסלאמית ב-1979. בעקבות זאת, רשויות הכלא מסרבות להעביר את מוחמדי, הסובלת מבעיות בלב ובריאות, לטיפול בבית חולים מחוץ לכותלי הכלא.

המשפחה אמרה בהצהרה כי היא זקוקה לטיפול רפואי "דחוף" מחוץ לכלא. "הרפובליקה האסלאמית אחראית לכל מה שקורה לנרגס האהובה שלנו", נכתב בהצהרת משפחתה. "כבר שבוע שמסרבים לתת לה את הסיוע הרפואי שהיא צריכה".

מוחמדי, שנעצרה לראשונה לפני 22 שנה, בילתה את רוב שני העשורים האחרונים בכלא בשל מאבקה למען זכויות אדם ונשים באיראן. היא נכלאה לאחרונה בנובמבר 2021 ולא ראתה את ילדיה, המתגוררים כעת בצרפת, במשך שמונה שנים.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully