וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: דברי השר אליהו מעלים שאלות על נשק גרעיני בישראל

עודכן לאחרונה: 7.11.2023 / 10:23

משרד החוץ במוסקבה הגיב לדבריו של השר על כך שהטלת פצצת אטום על עזה היא "אפשרות": "היכן הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ופקחי הגרעין?". ההתבטאות הזו עוררה סערה בישראל ובעולם, אך נתניהו נמנע מלפטר אותו

צה״ל ממשיך במאמץ הנעת האוכלוסיה דרומה לשם הגנתה ופותח מסדרון פינוי אוכלוסיה למעבר התושבים ברצועת עזה/דובר צה"ל

משרד החוץ של רוסיה התייחס היום (שלישי) לראיון של השר עמיחי אליהו ואמר כי הצהרת ישראל על נשק גרעיני העלתה שאלות רבות, כולל לגבי נוכחותם במדינה. הודעת משרד החוץ הרוסי באה בעקבות דבריו של שר המורשת ממפלגת עוצמה יהודית, בו אמר לדבריו שהוא לא שולל את הפצצת רצועת עזה בפצצת אטום.

"זה מעלה מספר אדיר של שאלות", אמרה דוברת משרד החוץ של רוסיה, מריה זכרובה, שצוטטה על ידי סוכנות הידיעות RIA. היא אמרה כי הסוגייה המרכזית היא שנראה שישראל הודתה שיש בידיה נשק גרעיני.

ישראל הקפידה לשמור במשך עשרות שנים על מדיניות עמימות בנוגע לנשק גרעיני, אך לפי פרסומים זרים יש בידיה עשרות ראשי קרב גרעיניים. דבריו של אליהו, שניסה לטעון כי רק אמר זאת כ"מטפורה", עוררו קריאות לפטרו, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו נמנע מכך והסתפק רק בהודעה על "השעיה" מישיבות ממשלה. למרות ההודעה, אליהו המשיך להשתתף בהצבעות הממשלה.

"שאלה מספר אחת - האם אנחנו שומעים הצהרות רשמיות לגבי נוכחות של נשק גרעיני?", אמרה זרכובה, שהוסיפה שאם התשובה לכך היא חיובית, "אז היכן הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ופקחי הגרעין הבינלאומיים?".

השר עמיחי אליהו בכניסה לישיבת הממשלה, 3 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
השר אליהו בכניסה לישיבת ממשלה/פלאש 90, יונתן זינדל

איראן, שאותה מרבה ישראל להאשים בניסיונות לפתח נשק גרעיני, קראה לתגובה בינלאומית מהירה בעקבות דבריו של אליהו.

"מועצת הביטחון של האו"ם והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית חייבות לנקוט פעולה מיידית ורציפה כדי לפרק את משטר האפרטהייד הברברי הזה מנשקו. מחר זה מאוחר מדי", כתב שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן ברשת החברתית X.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully