וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליית מדרגה: הגברת כוננות בגדה, התרעות גבוהות לפיגועים

צה"ל עצר מתחילת המלחמה 1,380 חשודים בפעילות טרור באיו"ש, 860 מתוכם פעילי חמאס. הלילה הוחרמו ציוד בתי דפוס ששימשו להסתה עבור חמאס ואתרי ייצור אמצעי לחימה. הצבא מיפה את בית המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני אתמול בירושלים

חיסול לאור יום בטול כרם/מערכת וואלה!

אוגדת יהודה ושומרון מגבירה את הלחץ על תשתיות הטרור במוקדים העיקריים בשכם, חברון, ג'נין, טול כרם ויריחו. מתחילת המלחמה, ובמסגרת הלחץ למוטט את חמאס גם באיו"ש, נעצרו 1,380 חשודים בפעילות טרור, מתוכם 860 פעילי חמאס. הלילה (בין שני לשלישי) ביצעה חטיבת יהודה פעילות נרחבת נגד תשתיות חמאס במרחב חברון, והחרימה ציוד משלושה בתי דפוס שקשורים להסתה יחד עם חמישה אתרי ייצור אמצעי לחימה. בטול כרם נחשפו מצבורי נשק ומטעני חבלה, כולל חומרים לייצור מטעני נפץ. תוך כדי הפעילות תקף כלי טיס מאויש מרחוק חוליית מחבלים שסיכנה את הכוחות.

כוחות צה"ל מיפו את בית המחבל מהכפר סעיר בחטיבה מרחבית עציון, שביצע את הפיגוע הרצחני אתמול בירושלים. במהלך הלילה והבוקר המשיכו לפעול כוחות הנדסה בטול כרם ועכשיו במ"פ ג'נין לחשיפת מטענים, טופלו מספר מטעני גחון מתחת לתשתיות אזרחיות.

גורם בטחוני: "מחנה פליטים ג'נין, נור א שמס ובכל מקום שיהיה חשד למטען הוא יטופל וינוטרל על ידי כוחות ההנדסה בפיקוד המרכז. הרס התשתיות הוא תוצאה ישירה של השימוש במטענים על ידי ארגוני הטרור. בתקופה האחרונה ממשיכים ארגוני הטרור ובראשם החמאס להטמין מטעני חבלה רבים מתחת לכבישים ותשתיות אזרחיות ברחבי ערים פלסטיניות ביהודה ושומרון. אנחנו נמשיך לפעול לחשיפה ונטרול של אותם מטענים, אשר מסכנים את כוחותינו ואת חופש הפעולה שלנו באזור. מעבר לכך מדובר בשימוש בתשתיות אזרחיות, המסכן באופן ממשי מידי יום אלפי תושבים וילדים ברחבי יהודה ושומרון".

גורם ביטחוני נוסף אמר כי רף ההתרעות לפיגועים באיו"ש הוא גבוה, אבל הפעילות של צה"ל במרחב מביאה להישגים ולא מאפשרת למספרים לעלות: "מיטוט חמאס הוא החלטה לכלל הגזרות, וההנחיה הזו מחייבת את אוגדת יו"ש וכלל הכוחות להמשיך וללחוץ. מתבצעת עבודה שיטתית לחשיפה, החרמה והשמדה של תשתיות טרור והסתה".

חיסול לאור יום בטול כרם. ללא, מערכת וואלה
כוננות 24/7. חיסול של צה"ל בטול כרם ביום שני/מערכת וואלה, ללא

כ-26 גדודים, סדיר ומילואים בפיקוד מרכז פועלים בשטח מפרוץ המלחמה. בנוסף, תוגברו מערכי האבטחה סביב היישובים ביהודה ושומרון, בין היתר, הצטיידות שיא של כיתות הכוננות. ביצוע פעולות מיגון הנדסיות סביב היישובים ובצעד תקדימי הצבת מאגים ביישובים.

הטרור הפלסטיני לא זר ללוחמים בפיקוד מרכז, למעשה, מזה כשנתיים חלק ניכר מהפיגועים עברו והתרחשו במרחב יהודה ושומרון. פעולות הסיכול המוצלחים של צה''ל, שב"כ וימ"מ רק עולים ומתרחבים זאת לצד גל מעצרים חסר תקדים בחודש האחרון עם למעלה מ-800 מבוקשים.

מספר ההתראות לפיגועים אמנם במגמת עליה מפרוץ המלחמה, אך לנוכח הפעילות ההתקפית של פיקוד מרכז אל מול קיני הטרור, בדגש על צפון השומרון נרשמת ירידה קלה במספר המעורבים בהפרות סדר ובמשך הזמן שהם אורכים. אך היד על הדופק, כל הזמן. אחרי פיגוע ירי רצחני בשבוע שעבר בשומרון ומספר ניסיונות פיגועי ירי נגד אזרחים ולוחמים הדריכות בשטח עדיין ונותרת בשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully