וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ל-ABC: לא פוסל "הפוגות טקטיות" בלחימה בעזה להוצאת חטופים; על שאלת קבלת האחריות:"כן, אחרי המלחמה"

עודכן לאחרונה: 7.11.2023 / 7:52

נתניהו אמר את הדברים כמה שעות אחרי שיחת טלפון עם הנשיא ביידן: "אם מדובר בהפסקה קטנה של שעה פה שעה שם - כבר עשינו כאלה". בראיון התייחס גם לשאלת היום שאחרי ברצועה: "ישראל תהיה בעלת שליטה ביטחונית לתקופה בלתי מוגדרת"

בווידאו: ראש הממשלה בנימין נתניהו במפגש שגרירים זרים, 6 בנובמבר 2023/עומר מירון /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ סטילס: עמוס בן גרשום /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הלילה (שלישי) בריאיון לרשת ABC כי הוא אינו פוסל "הפוגות טקטיות" בלחימה בעזה. מדובר בשינוי בעמדת נתניהו שלפני כמה ימים דחה את האפשרות של הפוגה הומניטארית ברצועה אם זו אינה כוללת שחרור של חטופים.

נתניהו אמר את הדברים לרשת ABC כמה שעות אחרי שיחת טלפון עם הנשיא ביידן. לפי הודעת הבית הלבן ביידן שוחח עם נתניהו על הנושא. "אם מדובר בהפוגה קטנה של שעה פה שעה שם - כבר עשינו כאלה. אני חושב שנבדוק את הנסיבות כדי לאפשר כניסה של סיוע הומניטארי או יציאה של בני ערובה בודדים מעזה", אמר נתניהו.

נתניהו ל-ABC: לא פוסל "הפוגות טקטיות" בלחימה בעזה להכנסת סיוע ולהוצאת חטופים. 7 בנובמבר 2023. ABC, צילום מסך
לא פוסל "הפוגות טקטיות" בלחימה. נתניהו/צילום מסך, ABC

בהתייחס לסוגיית השליטה בעזה ביום שאחרי תום הלחימה, אמר נתניהו בראיון כי הוא מאמין ש"ישראל תחזיק, לתקופת זמן בלי מוגדרת, באחריות הביטחונית הכוללת ברצועה, מכיוון שראינו מה קורה כאשר אנחנו לא מחזיקים בה. בלי האחריות הזו, מה שאנחנו מקבלים זו התפרצות של טרור חמאס בהיקף שלא יכולנו לדמיין".

סוגיה בוערת אחרת שאליה התייחס ראש הממשלה היא סוגיית האחריות שלו לעצמו למלחמה. כאשר נשאל אם עליו לקבל אחריות, ענה "כמובן, זו לא שאלה. זה יתברר אחרי המלחמה, יהיה אז זמן. אחריות הממשלה היא להגן על האזרחים ואת זה לא הצלחנו להשיג. עכשיו יש לנו מטרה אחת - לנצח במלחמה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

נתניהו כבר טען כי לא תהיה הפסקת אש בלי השבת בני הערובה מהרצועה. בראשון, ביקר נתניהו בבסיס חיל האוויר רמון סמוך לאילת, ובמהלך שיחה שקיים עם צוותי האוויר במקום טען כי בישראל "אומרים את זה גם לאויבינו וגם לידידינו", טען נתניהו בפנייה כפולה הן לארה"ב והן לחמאס. "אנחנו פשוט נמשיך עד שננצח אותם, אין לנו אלטרנטיבה. אני חושב שהיום כולנו מבינים את זה", אמר נתניהו ללוחמים", הוסיף נתניהו.

באותו היום, נתניהו שוחח עם נשיאת הצלב האדום מיריאנה ספוליריק והפציר בה כי על הצלב האדום לדרוש שחרור מיידי של החטופים הישראלים - כפי שהחוק הבינלאומי מחייב. בתוך כך, דרש נתניהו כי הצלב האדום יעמוד על זכותו לבקר באופן מיידי את כל החטופים כדי לוודא את שלומם ובריאותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully