וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ של הרמטכ"ל האוקראיני קיבל רימונים ליום ההולדת - ונהרג בפיצוץ

עודכן לאחרונה: 7.11.2023 / 10:22

סרן גנאדי צ'סטיאקוב שב לביתו עם מתנות שקיבל מחבריו, בהן קופסה עם רימוני יד, ונהרג אחרי שבנו שיחק עמם. הבן נפצע קשה, והרשויות אמרו שמדובר בתאונה כדי להזים שמועות שמדובר בחיסול

עשרות הרוגים בהתקפה רוסית על כפר במזרח אוקראינה/רשויות התביעה במחוז חרקוב

יועץ של מפקד צבא אוקראינה נהרג אתמול (שני) בפיצוץ במסיבת יום ההולדת שלו - כך הודיע שר הפנים איגור קלימנקו, שציין כי הייתה זו תאונה. קלימנקו כתב בטלגרם כי סרן גנאדי צ'סטיאקוב, עוזר של הרטמכ"ל ולרי זלוז'ני, חזר הביתה עם מתנות יום הולדת מעמיתיו, כולל קופסת רימונים מתוצרת מערבית שאותה הראה לבנו.

"הבן לקח תחילה את התחמושת בידו והחל לסובב את הטבעת. לאחר מכן, החייל לקח את הרימון מהילד ומשך את הטבעת, מה שגרם לפיצוץ טרגי", הוסיף. קלימנקו אמר כי החייל שנתן את המתנה לצ'סטיאקוב זוהה, ושני רימונים נוספים מסוג זה נמצאו במשרדו עם תחילת החקירה. לדבריו, הוא פרסם את ההסבר לתקרית כדי לא "להפיץ מידע לא רשמי", אחרי שבתחילה עלה חשד כי היה זה חיסול ממוקד.

זלוז'ני הביע את תנחומיו למשפחתו של צ'סטיאקוב, ואמר מוקדם יותר כי "מטען חבלה לא ידוע התפוצץ באחת המתנות שלו". האתר Ukrainska Pravda דיווח כי בנו בן ה-13 של צ'סטיאקוב נפצע קשה מפיצוץ הרימון. מקור ביטחוני אמר לאתר כי צ'סטיאקוב, בן 39, הוא בוגר אקדמיה צבאית והיה מיומן בטיפול ברימוני יד.

רימונים שקיבל כמתנת יום הולדת יועץ של מפקד צבא אוקראינה, נובמבר 2023. טלגרם, צילום מסך
הקופסה עם רימוני היד שהתפוצצה/צילום מסך, טלגרם

הרמטכ"ל האוקראיני, מהדמויות הבולטות במלחמה עם רוסיה, עלה לכותרות בימים האחרונים, אחרי שפרסם מאמר במגזין אקונומיסט שבו טען כי המלחמה נכנסה לשלב חדש של התשה. הוא הזהיר כי זה משחק לטובתה של רוסיה, וקרא לבעלות בריתה של קייב להעביר לה מערכות נשק מתוחכמות יותר.

דבריו נדחו על ידי הנשיא וולודימיר זלנסקי, ששלל כל רמיזה לכך שהמלחמה הגיעה למבוי סתום.

  • עוד באותו נושא:
  • אוקראינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully