וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעקת תושבי כפר ורדים: "בגלל קומבינות פוליטיות היסטוריות לא נקבל פיצויים?"

עודכן לאחרונה: 6.11.2023 / 14:15

במועצה המקומית שבצפון דורשים משר האוצר סמוטריץ' להיכלל ברשימת יישובי קו העימות הזכאים לפיצוי בגין נזקי המלחמה. הנתונים מראים: יישובים מרוחקים יותר מהגבול כן זכאים, כפר ורדים דווקא לא. "האבסורד זועק לשמיים - אם העוול לא יתוקן, נפנה לבג"ץ"

תשתיות טרור ועמדות שיגור רקטות: תקיפות צה"ל בשטח לבנון/דובר צה"ל

מלחמת חרבות ברזל מתנהלת לא רק בשדה הקרב, אלא גם בשדה הביורוקרטי - ומזמנת שלל סיפורים קפקאיים של מאבק בין האזרח הקטן לרשויות המדינה. אחד מהם בא לידי ביטוי בפנייה ששלחה אתמול (ראשון) המועצה המקומית כפר ורדים שבצפון הארץ לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', בבקשה להיכלל ברשימת יישובי הספר שתושביהם זכאים לפיצוי על נזקי המלחמה. מדובר בפנייה לפני עתירה לבג"ץ, שמאחוריה זעם אדיר של התושבים על מה שהם מכנים "מציאות מעוותת" ו"אבסורד שזועק לשמיים".

כפר ורדים. יח"צ,
"נפגעים בגלל אפליה ומציאות מעוותת". כפר ורדים/יח"צ
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מודיע על התוכנית הכלכלית, ירושלים 19/10/23. מירי שמעונוביץ לע"מ,
פנייה לפני עתירה לבג"ץ. שר האוצר בצלאל סמוטריץ'/מירי שמעונוביץ לע"מ

אל הפנייה צורפה טבלה שמודדת את המרחק היישובים השונים, שכן נכללים ברשימה של הזכאות לפיצויים, מהגבול הצפוני. ואכן, עולה ממנה כי רק כפר ורדים, המרוחקת כ-10 ק"מ מהגבול, לא זכאית להיכלל בחוק. זאת בשעה שיישובים אחרים, הרחוקים יותר מהגבול, דווקא זכאים לפיצויים כיישובי קו עימות.

טבלת הזכאות של היישובים בצפון. 6 בנובמבר 2023. ללא, אתר רשמי
יישובים שמרוחקים יותר מהגדר - כן זכאים לפיצויים. הטבלה שצורפת למכתב/אתר רשמי, ללא

"המדינה מתנהלת כמו חנות מכולת, על בסיס רשימות יישובים משנות ה-60", מסר ראש מועצת כפר ורדים אייל שמואלי, "האבסורד זועק לשמיים. עסק בכפר ורדים שלא פתוח כבר חודש אינו זכאי לפיצוי, ואילו עסק ביישוב שנמצא מדרום לכפר ורדים ואינו יישוב קו עימות, יקבל פיצוי מלא. מדוע? כי רשימת היישובים הזכאים לפיצוי לא מבוססת על קריטריון ענייני, אלא על קומבינות פוליטיות היסטוריות".

ד"ר מתן גוטמן, המייצג כאמור את מועצת כפר ורדים בפנייה, אמר כי ביישוב יפנו לבג"ץ אם העוול לא יתוקן. "האפליה ברורה, ללא כל בסיס בחוק. אם שר האוצר לא יתקן את העוול, בג"ץ יתקן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully