וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני בכיר: חמאס משגר פחות רקטות בגלל הלחץ הצבאי

עודכן לאחרונה: 6.11.2023 / 9:41

צה"ל ירחיב בימים הקרובים את הפשיטות והתמרון הקרקעי האגרסיבי לתוך השכונות של העיר עזה/ גורם ביטחוני בכיר: הלחץ הצבאי מוביל לכך שהם משגרים פחות רקטות וכל פעם ממקום אחר כי אנחנו תוקפים את המוקדים לאחר מכן או לפני

תיעוד פעילות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

שלב א' של פעילות צה"ל ברצועת עזה, שהחל ב-7 באקטובר, הסתיים לפני עשרה ימים והוא כלל הריגה של מאות מחבלים בשטח ישראל, טיהור עורף ישראל ממחבלים, יציבות קו הגבול והתקפה מהאוויר ומהקרקע של יעדי טרור ברצועת עזה, במקומות שבהם צה"ל מתמרן - אין שיגורי רקטות לעבר ישראל, כך מסביר גורם ביטחוני בכיר.

שלב ב' נמצא כעת בעיצומו - תמרון קרקעי עצום בשילוב אש מהאוויר, מהקרקע ומהים. השלב הזה יכול להימשך בין שבועות רבים לחודשים רבים תלוי בקצב ההתפתחות של האירועים בשטחי רצועת עזה.

ההערכה היא שצה"ל יקיים סבב פנימי ליחידות המילואים כדי להוביל ובחלק מהאזורים לתמוך בתמרון הקרקעי והמאמץ המבצעי בכלל היחידות. מטרת השלב הזה היא לפגוע בכוחות העיקריים של חמאס כדי להביא בשלב שלאחריו למיטוט ולפירוק שלו. שלב זה טרם הסתיים והוא יכול לקחת עוד שבועות. אחד היעדים המרכזיים שלו הוא לכבוש בשיטות שונות גם את עיר התחתית של עזה, או מה שזכה לכינוי ה'מטרו'. גורמים במערכת הביטחון אמרו לוואלה! שהפגיעה הקשה בדרגי הפיקוד של חמאס מביאה כבר בשלב הזה ליצירת חוסר סדר בלחימה של חמאס ולפגיעה מוראלית ואי ודאות בזרוע הצבאית של חמאס. יחד עם זאת, הפגיעה בדרך הבכיר ביותר בחמאס מתנהל בקצב יותר איטי.

פעילות כוחות צה"ל, רצועת עזה, 5 בנובמבר 2023. רויטרס
שלב ג׳ צ"הל יכנס עם צוות קרב חטיבתי משולב בכוחות מהאוויר - ויכול להתפרש על פני חודשים ארוכים/רויטרס

נערכים לשלב ג' של המלחמה - במהלכו יהרגו מחבלים וישמידו תשתיות

כעת צה"ל נערך לפתיחתו של השלב השלישי של המלחמה, אם כי פתיחת השלב הזה טרם נקבע והוא יתנהל לאור ההישגים בפועל בשטח. ייעודו העיקרי הוא טיפול, שכונה אחרי שכונה, בעיר עזה.בדומה למבצע "חומת מגן" ששלבו הראשון היה פגיעה קשה בתשתיות הטרור ובקני הטרור, החזרת חופש הפעולה ולאחריו סדרת מבצעים קטנים יותר לפגיעה בקני הטרור ובתשתיות שנותרו או התפתחו תוך כדי.

מטרת צה"ל היא לאפשר חופש פעולה במידה כזו שצה"ל יכנס בשלב ג' עם צוות קרב חטיבתי משולב בכוחות מהאוויר. הערכה היא ששלב ג' יהיה ארוך יותר ויכול להתפרש על פני חודשים ארוכים, עם פחות חיילי מילואים ויתבסס בעיקר על כוחות סדיר.

בתוך כך, אמר גורם ביטחוני בכיר: הלחץ הצבאי מוביל לכך שהם משגרים פחות רקטות וכל פעם ממקום אחר כי אנחנו תוקפים את המוקדים לאחר מכן או לפני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully