וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיירה קטנה בגרמניה מתכננת לשנות לגן הילדים "אנה פרנק" את השם

מערכת וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 6.11.2023 / 9:44

על רקע גל האנטישמיות הגואה באירופה, הרעיון לשנות את שם הגן יוצר סערה ברשתות החברתיות. בעיירה טנגרהוטה שבסקסוניה-אנהלט אומרים שהשינוי בסך הכול נועד כדי שהגן יהיה יותר "ידידותי לילדים", אבל יהודים באזור אומרים: "שינוי כזה יותיר טעם רע"

קנצלר גרמניה: אני מזהיר את כל הגורמים באזור לא להתערב במלחמה - זו תהיה טעות בלתי נסלחת/מערכת וואלה!

במשך יותר מ-50 שנה נקרא אחד מגני הילדים בעיירה הקטנה טנגרהוטה שבסקסוניה-אנהלט בשם "אנה פרנק". כעת מדווח אחד העיתונים האזוריים, מתגבשת יוזמה בהובלה של הורים ושל מועצת העיר להחליף את השם ל"מגלי עולם". על רקע האנטישמיות הגואה בגרמניה ובמדינות אחרות באירופה, הרעיון של שינוי השם מתפשט, לטענת העיתון "בילד", "כאש בשדה קוצים" ברשתות החברתיות.

מומחים בהולנד סבורים שגילו מי הבוגד שהסגיר את אנה פרנק ומשפחתה
18.1.22. רויטרס
מהגרים לא מכירים את השם. אנה פרנק/רויטרס

ההורים ועובדי הגן מארגנים כעת קמפיין הכולל החתמה על עצומה לצורך שינוי לשם שהוא יותר "ידידותי לילדים" ו"מתאים לתפיסה של הגן". בעיר לא קושרים את הכוונה לשנות את השם למלחמה, והיא לא נתפסת שם כחלק מגל האנטישמיות השוטף את אירופה. העיתון טוען שאחת הסיבות מאחורי היוזמה היא העובדה שרבים מההורים הם מהגרים, שאינם מכירים את השם וההיסטוריה מאחוריו. הנהלת הגן אומרת שהיא מעוניינת בשם "נטול רקע פוליטי".

לעומתם, יו"ר מועצת הארגונים היהודיים של סקסוניה-אנהלט מרק פריבורוצקי אומר: "אני לא חושב שזה הזמן הנכון לשנות את שם הגן כעת. עם כל ההבנה לשינויים בתפיסה של המקום, שינוי כעת יותיר טעם רע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

פריבורוצקי אמר עוד: "ההתייחסות לרקע של חלק מההורים כמהגרים, שלעתים קרובות לא יודעים כלל מה השם אנה פרנק מייצג, הוא הטיעון הטוב ביותר נגד שינוי השם. משמעות הטיעון הזה היא שהשילוב של אותם הורים בחברה הגרמנית נכשל".

גם תושבים אחרים בעיר הביעו התנגדות לשינוי, אבל ממניעים שונים. יוטה וו., תושבת העיר בת 73 אמרה: "ככל שאני יודעת, השם של הגן היה 'אנה פרנק' מאז ומתמיד. אני מתנגדת לשינוי מצד אחד כי דורות של תושבים היו בגן הזה ומעריכים את השם. מצד שני, שינוי של השם, שבכל מקרה יהיה סמלי בלבד, יעלה כסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully