וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני: לא רואה מצב שלישראל לא תהיה אחריות בעזה אחרי המלחמה

עודכן לאחרונה: 5.11.2023 / 19:57

בדרג המדיני בישראל מעריכים כי גם אחרי שיושלם מיטוט חמאס, צה"ל ימשיך לשמור על נוכחות ושליטה ביטחונית ברצועה. גורם מדיני אמר כי בתום המלחמה "לא מספיק יהיה לעשות שיקום של עזה - אלא להעביר אותה תהליך של טיהור כל גורם או תוכן משנאת יהודים"

בווידאו: נאום נתניהו ובלינקן/צילום: לע"מ

בדרג המדיני בישראל מעריכים כי גם אחרי המלחמה בעזה, צה"ל ימשיך לשמור על נוכחות ושליטה ביטחונית ברצועה. גורם מדיני אמר היום (ראשון) לכתבים כי "אני לא רואה מצב שביום שאחרי - לישראל לא תהיה אחריות ביטחונית עליונה בעזה".

אותו גורם הוסיף כי אחרי המלחמה, "לא מספיק יהיה לעשות שיקום של עזה - אלא להעביר אותה תהליך של דהנאציפיקציה", (כלומר טיהור עמדות ההשפעה בהנהגה הפלסטינית משנאת יהודים, ט"ש).

פעילי חמאס ברצועת עזה, 28 במאי 2021. רויטרס
פעילי חמאס בעזה/רויטרס

ברקע הלחץ האמריקני להכריז על הפוגה הומניטרית בלחימה בעזה, הגורם המדיני שב וחידד את עמדת ישראל לפיה לא תהיה הפסקת אש ללא החזרת החטופים. הוא הוסיף כי "גם אם תהיה הפסקת אש תמורת החזרת החטופים, היא תהיה זמנית וישראל תמשיך לפעול למיטוט החמאס".

בישראל מאמינים שרק לחץ צבאי על החמאס יוביל לקידום שחרור החטופים וכי הפעולה הקרקעית ברצועת כבר הביאה לשינוי. "אנחנו רואים משהו, זה עדיין לא הבשיל. לפני כן לא ראינו כלום", אמר הגורם המדיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully