וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופות המחבלים נערמות, מפקדות חמאס נכבשות: תיעוד מהקרבות בעומק הרצועה

עודכן לאחרונה: 5.11.2023 / 19:10

גדודים של חטיבת גולני, חטיבת השריון 188 וכוחות ההנדסה של אוגדה 136 ממשיכים לסגור על העיר עזה, תוך הפעלת עוצמת אש גבוהה בשטח הצפוף ורווי כוחות של חמאס. מאז הכניסה לרצועה, ספרו באוגדה כבר יותר מ-300 מחבלים שחוסלו בידי כוחותיה. צפו בתיעוד הלוחמים מתוך עזה

פעילות כוחות אוגדה 36 בעומק רצועת עזה/דובר צה"ל

דובר צה"ל פרסם הערב (ראשון) תיעוד נוסף של כוחות החי"ר, השריון וההנדסה מתקדמים בלחימה ברצועת עזה. בתיעוד נראים קצינים ולוחמים של אוגדה 36, אליה משתייכות בין היתר חטיבות גולני ו-188, במהלך פעילותם המבצעית בעומק הרצועה.

לפי צה"ל, לוחמי האוגדה, יחד עם חיל האוויר ותותחנים, כבר חיסלו יותר מ-300 מחבלי חמאס מאז נכנסו הכוחות לצפון הרצועה. בשבוע האחרון אוגדה 36 יצאה להתקפה כחלק מהרחבת הפעילות הקרקעית, והגיעה לקו החוף בעזה. תפקיד האוגדה הוא לכתר את העיר עזה, לתקוף ולהשמיד יעדים נבחרים, בהם נכסים משמעותיים, ומפקדות טרור של ארגון הטרור חמאס.

במהלך הלחימה, אוגדה 36 תקפה יותר מ-1,600 מטרות של חמאס. המטרות כוללות תשתיות של הארגון, מחסני אמל"ח, עמדות נ"ט ותצפית וכוחות קרקעיים של הארגון. ב-12 השעות האחרונות תקפו כוחות האוגדה כ-50 מטרות, בהן שטחי לחימה, דירות מבצעיות, מוצבים ועמדות, תשתיות תת-קרקע ומחבלים שחוסלו בקרבות פנים אל פנים.


היום ה-30 למלחמה - כל העדכונים

פעילות כוחות אוגדה 36 בעומק רצועת עזה. דובר צה"ל
כוחות אוגדה 36 בעזה, היום/דובר צה"ל
פעילות כוחות אוגדה 36 בעומק רצועת עזה. דובר צה"ל
כוחות אוגדה 36 בעזה, היום/דובר צה"ל
פעילות כוחות אוגדה 36 בעומק רצועת עזה. דובר צה"ל
כוחות אוגדה 36 בעזה, היום/דובר צה"ל
פעילות כוחות אוגדה 36 בעומק רצועת עזה. דובר צה"ל
כוחות אוגדה 36 בעזה, היום/דובר צה"ל

כ-1,400 בני אדם נרצחו וכ-5,400 נפצעו במלחמה ובהסלמה בצפון. בשבת, 7 באוקטובר, אלפי מחבלים חדרו מהרצועה לישראל במתקפה משולבת וטבחו באזרחים, שוטרים וחיילים בשורה ארוכה של יישובים ובסיסים בדרום הארץ. בכמה מקומות נחשפו מעשי זוועה ואלימות מזעזעת כלפי הקורבנות. בין היתר, המחבלים רצחו יותר מ-250 בליינים בפסטיבל מוזיקה שנערך ברעים, הציתו בתים בכמה קיבוצים בעוטף עזה על יושביהם, והוציאו להורג אנשים מבוגרים, נשים וילדים.

המחבלים חטפו תושבים רבים לעזה, וביניהם קשישים, נשים וילדים - מחבלים הודו בחקירתם כי אלו היו חלק מההוראות אותן קיבלו לפני הפלישה לעוטף. דובר צה"ל עדכן 241 משפחות שיקיריהן נחטפו לרצועה, ובמקביל מתקיימים מגעים לעסקת שבויים באמצעות מתווכים. עד כה שוחררו ארבע חטופות מידי חמאס, שתיים מהן בעלות אזרחות אמריקנית. חטופה נוספת, חיילת צה"ל אורי מגידיש, שוחררה אף היא מידי חוטפיה במבצע חשאי של כוחות הביטחון בעומק הרצועה.

בתגובה לאירועים, פתחה ישראל במלחמת "חרבות ברזל". במסגרת זאת, תקף צה"ל יעדים בעזה, הטיל מצור על הרצועה, ומאפשר כניסה של סיוע הומניטרי דרך מעבר רפיח בלבד. בתוך כך, התעוררה מתיחות גם בגבול הצפון: טילי נ"ט שוגרו מלבנון לעבר מוצבים בצפון - צה"ל סיכל כמה ניסיונות נוספים של חוליות מחבלים לירות לעבר ישראל ותקף כמה עמדות של חיזבאללה, שלקח אחריות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully