וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החברה הערבית מוקיעה את מעשי חמאס": מאות השתתפו בהפגנת סולידריות בחיפה

עודכן לאחרונה: 5.11.2023 / 5:26

"אחרי הסיפורים על המעשים הארורים, לא ניתן לזה להמשיך", הצהירה בעצרת היהודית-ערבית גדיר האני, פעילה מוסלמית, שגינתה את חמאס וסיפרה על חברתה שנחטפה לעזה. בחוץ, נערכה המשטרה להפגנת נגד. "פגיעה בחפים מפשע היא כתם שחור על מצחו של כל מאבק", נאם ח"כ איימן עודה

גדיר האני, פעילה מוסלמית, נואמת בעצרת יהודית-פלסטינית נגד מתקפת חמאס. 5 בנובמבר 2023/עומדים ביחד

מאות בני אדם השתתפו אמש (שבת) בעצרת סולידריות יהודית-ערבית במתחם מסגד העדה האחמדית בשכונת כבביר שבחיפה. "אנחנו כאן כדי להגיד הכי ברור שרק אפשר: לא יפרידו בינינו", הצהירו מארגני ההפגנה מתנועת "עומדים ביחד".

העצרת נערכה במסגד למרות שתוכננה להתקיים במרכז התרבות היהודי-ערבי "בית הגפן" שבעיר, אך לאחר לחץ ארגון הימין "בצלמו", החליטה עיריית חיפה שלא לאפשר לערוך אותו שם. גם לקראת ערב האירוע, המשטרה סגרה את הרחוב בו התקיים מחשש להפגנת נגד, בין היתר בשל איום "בצלמו", שלא התממש.

"כל החברה הערבית מוקיעה את מה שעשה חמאס", אמרה על הבמה גדיר האני, ערבייה מוסלמית מעכו ופעילת "עומדים ביחד", שהייתה הדוברת הראשונה באירוע וזכתה למחיאות כפיים סוערות מהנוכחים באולם שהיה מלא מקיר לקיר. "זה נוראי זה כואב וזה קשה. הניסיון לתייג אותנו כתומכים והרדיפה שעושים לנו לא נכונים. הנה התשובה: כמות האנשים שהגיעה לכאן היום", טענה. "היום, אחרי הסיפורים של מה שעשה חמאס, הדברים הארורים והמזעזעים, וכשאנחנו רואים מאחורי כל סיפור דמויות ושמות - אנחנו כאן כדי להגיד שאנחנו לא ניתן לזה לקרות. לא ניתן לזה להמשיך".

היא עצמה מכירה אישית לא מעט מקורבנות 7 באוקטובר. הכמה היא סיפרה על שיחות שקיימה באותו הבוקר עם חברותיה מיישובי עוטף עזה, בהן חברתה ויויאן. "שאלתי לשלומה, וכמי שהתארחה אצלה עשרות פעמים, שאלתי אם הדלת הראשית שבביתה הייתה נעולה. היא אמרה לי שהיא ומשפחתה נמצאים בבית, והוסיפה אמוג'י של תקווה. מאז לא שמעתי ממנה, עכשיו היא בשבי חמאס".

עצרת התמיכה היהודית-ערבית בחיפה נגד מתקפת חמאס. 5 בנובמבר 2023. יואב איתיאל
האמיר מוחמד שריף עודה, מנהיגה הרוחני של העדה האחמדית בישראל, בעצרת/יואב איתיאל
ח"כ איימן עודה בעצרת ערבית-יהודית נגד מתקפת חמאס. 5 בנובמבר 2023. יואב איתיאל
"זו עמדה ערכית. זו עמדה פוליטית. אבל לפני כן - זו עמדה מוסרית. אסור בתכלית האיסור לפגוע באזרחים חפים מפשע"/יואב איתיאל

"כל אדם בהיותו אדם צריך לעמוד בתוקף ולהוקיע את הטבח הנורא ואת הפגיעה בחפים מפשע בצורה הברורה ביותר", אמר חבר הכנסת ויו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, בן השכונה האחמדית, שפעם הייתה כפר. כמו כן, ציין עודה כי גם בנאום שנשא בכנסת אמר כי אפילו "הכיבוש הארור" אינו מצדיק פגיעה בחפים מפשע. "זו עמדה ערכית. זו עמדה פוליטית. אבל לפני כן - זו עמדה מוסרית. פגיעה בחפים מפשע היא כתם שחור על המצח של מאבק של כל עם ככל שיהיה מאבק צודק. אסור בתכלית האיסור לפגוע באזרחים חפים מפשע".

האמיר מוחמד שריף עודה, מנהיגה הרוחני של העדה האחמדית בישראל, אמר כי יש מבני העדה בעזה והביע דאגה גם לשלומם. "צריך לדאוג לכל בן אדם", אמר בנאומו, "כולנו שווים, הבריות הינם בני אלוהים כולם, כך לימד אותנו הנביא מוחמד", חתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully