וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: נגיע לסינוואר ונחסל אותו, בסוף המלחמה - לא יהיה חמאס בעזה

עודכן לאחרונה: 4.11.2023 / 19:53

בהצהרה שנשא, התייחס השר ללחץ מארה"ב, וטען כי קיימת "אחדות דעים" לגבי גורל חמאס בתום המלחמה. עוד הדגיש: "לא יהיה איום ביטחוני מהרצועה, ולישראל יהיה חופש לבצע כל פעולה נגד מי שירים את ראשו". עוד שיבח את מורל הלוחמים, וכן טען - לא מאפשרים הכנסת דלק לרצועה

גלנט: נגיע אל סינוואר ונחסל אותו, בסוף המלחמה לא יהיה חמאס בעזה/לעמ

שר הביטחון יואב גלנט נשא הערב (שבת) סקירה ביטחונית לציבור, במהלכה הצהיר כי "נגיע סינוואר ונחסל אותו", וכן הוסיף כי "ההבנה ברורה, בסוף המלחמה לא יהיה חמאס בעזה, לא יהיה איום ביטחוני מהרצועה על ישראל, ולישראל יהיה חופש פעולה מוחלט לבצע כל פעולה שתרצה נגד כל מי שירים את ראשו בעזה".

בפתח דבריו, התייחס גלנט למורל הלוחמים, בהמשך לביקורו היום בגזרה הצפונית וכן בדרומית. "פגשתי כוחות מילואים, מפקדי פלוגות ולוחמים. הם פנו אליי ואמרו לי: אנחנו רוצים להילחם, נישאר פה עד שהמלחמה מסתיימת בניצחון, זה יכול לקחת חודש וגם שנה", אמר. "הם מילאו אותי גאווה וכוח. הנחישות הזו מאפיינת את כל הציבור בישראל. העם קם כאיש אחד ואומר - אין מקום לרשע לחמאס ולדעאש של עזה", הוסיף.

שר הביטחון יואב גלנט בסקירה על פעילות כוחות צה"ל בעזה, 4 בנובמבר 2023. דוברות משרד הביטחון, צילום מסך
שר הביטחון יואב גלנט בסקירה על פעילות כוחות צה"ל בעזה, 4 בנובמבר 2023/צילום מסך, דוברות משרד הביטחון

בהמשך, למערכה בגזרה הדרומית, וטען כי "במהלך השבת התנהלו קרבות קשים ברצועה. גמרנו והשלמנו את הכיתור לפני כמה ימים, והכוחות נכנסו למעשה לשטחים הבנויים. הם משמידים תשתיות, חדרי קשר, בונקרים מנהרות ומפעילים את מלוא העוצמה של צה"ל שתוקף מהאוויר, מהים ומהיבשה. המחבלים פוגשים את העוצמה המרוכזת שלנו".

"הלחימה מתקדמת היטב", הוסיף. "גדודי החמאס סופגים מכות קשות, ואנחנו מפרקים גדוד אחרי גדוד. היד עוד נטויה, נגיע לכולם. לשרשרת הפיקוד, למפקדים שבשטח, לצמרת חמאס, נגיע ליחיא סינואר ונחסל אותו", אמר.

בהמשך, התייחס גם לגזרה הצפונית, זאת לאחר נאום נסראללה אמש. "אין לנו ענין להגיע למלחמה נגד חיזבאללה. אם נסראללה יעשה את טעות של סינוואר ויגרור את חיזבאללה למלחמה - לדבר הזה יהיו השפעות מרחיקות לכת הוא יחרוץ את גורלה של לבנון", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שר הביטחון גלנט בגבול הצפון. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
שר הביטחון גלנט בגבול הצפון/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בסיומה של המלחמה, כך הוסיף והבהיר השר בהמשך, "לא יהיה עוד חמאס בעזה, לא יהיה איום ביטחוני מהרצועה על ישראל, וישראל יהיה חופש פעולה מוחלט לבצע כל פעולה שתרצה נגד כל מי שירים את ראשו בעזה".

עוד התייחס לשאלה על הכנסת דלקים לרצועה, ואמר כי זו לא מתאפשרת, וכן לסוגיית שעון הלגיטימציה הבינלאומי והלחץ מארצות הברית. "אני מדבר כמעט מדי ערב עם מזכיר ההגנה, מתאם איתו דברים", אמר גלנט. "יש אחדות דעים ברורה, כפי שהביע בלינקן אחרי שנפגש איתנו, לגבי ההבנה כי בסוף המלחמה הזו - אין חמאס בעזה. כל היתר זה ניואנסים. ארצות הברית וישראל מאוחדות במטרה הזו".

גלנט בגבול הצפוני, 4 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
גלנט בגבול הצפוני, 4 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

מוקדם יותר היום, ביקר גלנט בגזרה הצפונית וכן בגזרה הדרומית, וקיים הערכות מצב במהלכן הוצגה לו פעילות הכוחות במסגרת הפעולות המתבצעות וההיערכות להמשך הלחימה.

"הכוחות ממשיכים ומתקדמים על פי התוכנית ופוגעים בעוצמה באויב. הפגיעה השיטתית במחבלי חמאס מעמיקה את ההישגים, היא תלך ותגבר", אמר בתום הערכת המצב בגזרה הדרומית, בה השתתפו בין היתר סגן הרמטכ"ל האלוף אמיר ברעם ומפקד פיקוד הדרום האלוף ירון פינקלמן.

בהמשך, עם עזיבתו את הגזרה הצפונית, אמר כי "הטעות של סינוואר חרצה את גורל חמאס ועזה, אם נסראללה יעשה טעות הוא יחרוץ את גורל לבנון. אנחנו נמצאים בהגנה בצפון ותוקפים במלוא העוצמה ברצועת עזה, זה סדר העדיפות שלנו. איננו מעוניינים להגיע למלחמה בצפון, אבל אנחנו מוכנים לכל משימה. חיל האוויר שומר את מירב כוחו אל מול גזרת לבנון, אל מול חיזבאללה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully