וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: אנחנו לא יכולים לדבר עוד עם נתניהו, הוא מחוק

עודכן לאחרונה: 4.11.2023 / 17:39

נשיא טורקיה אמר כי מדינתו תעשה ככל שביכולתה להביא את "פשעי המלחמה של ישראל לבית הדין בהאג". הוא הודיע כי ראיסי יבקר במדינה החודש, והבהיר כי לא יהיה עוד אמון במערכת העולמית אם ישראל לא תישא באחריות ל"הפרות זכויות האדם". במקביל, השגריר הטורקי הוחזר מישראל

בווידאו: ארדואן בנאום מגנה רצח ישראלים, אבל אומר שישראל מבצעת טבח בעזה/צילום: רויטרס

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר כי אנקרה אינה יכולה עוד לתקשר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות המלחמה נגד חמאס ברצועת עזה. "נתניהו הוא כבר לא מישהו שאפשר לדבר איתו, מחקנו אותו", אמר אתמול ארדואן לכתבים בטיסתו בחזרה מקזחסטן לטורקיה, בדברים שפורסמו היום (שבת) בתקשורת הטורקית. הוא הוסיף כי אין בכוונתו לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל. במקביל, משרד החוץ הטורקי הודיע על החזרת השגריר בתל אביב להתייעצויות באנקרה.

"נתניהו איבד את תמיכת אזרחי ישראל, הוא רוצה לגייס תמיכה במעשי טבח באמצעות רטוריקה דתית", אמר. ארדואן, שמאשים את ישראל לאורך המלחמה בביצוע פשעי מלחמה בעזה ומתאר את חמאס כארגון שחרור, אמר כי "טורקיה תעשה כל שביכולתה כדי להביא את הפרת זכויות האדם ופשעי המלחמה של ישראל לבית הדין הפלילי הבינלאומי".

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בעצרת תמיכה בפלסטינים באיסטנבול, 28 באוקטובר 2023. רויטרס
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בעצרת תמיכה בפלסטינים באיסטנבול, 28 באוקטובר 2023/רויטרס

נשיא טורקיה הוסיף כי הוא ישתתף בהמשך החודש בפסגת ארגון המדינות המוסלמיות בערב הסעודית, שבה הוא ידחוף להפסקת אש בעזה. לדבריו, המלחמה חייבת להסתיים בהקמת מדינה פלסטינית. הוא אף הציע שטורקיה תשמש כמדינה ערבה לכל הסדר בעזה.

בנוסף לכך, ארדואן אמר כי נשיא איראן איברהים ראיסי ייפגש עמו בטורקיה בהמשך החודש לשיחות על המלחמה בעזה. איראן הזהירה מאז שפרצה לפני כחודש כי היא עלולה להתלקח לסכסוך אזורי.

בדבריו לכתבים, ארדואן גם תקף את התמיכה של המערב בישראל. נשיא טורקיה אמר כי לא יהיה עוד אמון במערכת העולמית אם ישראל לא תיעצר ותישא באחריות למה שתיאר כ"פשעי המלחמה והפרות זכויות האדם שלה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

תקף את האיחוד האירופי

הוא גם תקף את האיחוד האירופי - שאליו הוא עוד שואף להצטרף יום אחד - בטענה שהוא לא נוקט עמדה הוגנת ביחס למלחמה וכי האמון בגוש "הזדעזע עמוקות". לטענת ארדואן, התמיכה של מדינות אירופה בישראל נובעת מ"החובות שלהן" אליה בעקבות השואה.

אף שרוב מדינות היבשת הביעו הזדהות עם ישראל באופן רשמי, בשטחן נרשם זינוק במספר התקריות האנטישמיות ומדי שבוע מתקיימות בהן הפגנות תמיכה גדולות בפלסטינים ובחמאס.

במשרד החוץ הגיבו: "החלטת ממשלת טורקיה להחזיר את השגריר להתייעצויות בזמן שמדינת ישראל נמצאת במלחמת הגנה עצמית שנכפתה עליה על ידי ארגון טרור הגרוע מדעאש, היא צעד נוסף של נשיא טורקיה המתייצב לצד ארגון הטרור חמאס.

"מחבלי החמאס רצחו, טבחו והוציאו להורג מעל 1400 איש וחטפו לעזה 240 בהם תינוקות, ילדים נשים וזקנים. מעבר לכך מחבלי החמאס משתמשים באוכלוסיית עזה כמגינים אנושיים, מונעים מהם מעבר לאזורים בטוחים וגונבים מהם דלק, מזון ומי שתיה. החמאס הוא האוייב האמיתי של העם הפלסטיני ומבצע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully