וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש העסקים בני שטיינמץ לא יוסגר לרומניה

עודכן לאחרונה: 4.11.2023 / 13:02

אחרי שקיבל את הערעור, בית המשפט בקפריסין קבע שהמיליארדר הישראלי לא יוסגר. "שמח מאוד שאני יכול סוף סוף לחזור לארצי בתקופה כה קריטית לישראל", אמר עם שחרורו

בית משפט לערעורים בקפריסין פסק אתמול (שישי) פה אחד נגד הסגרתו של איש העסקים הישראלי בני שטיינמץ לרומניה, והורה על שחרורו המיידי - ובכך הפך החלטה קודמת של בית משפט מקומי, שניתנה לפני כשלושה שבועות. שטיינמץ נעצר בצו אירופי לבקשת רומניה, כשהגיע לקפריסין בסוף אוגוסט.

איש העסקים, בני שטיינמץ עושה את דרכו לדיון בעניינו בגין פרשת הונאת קרקעות. ז'נבה, שוויץ 11 בינואר 2021. רויטרס
איש העסקים, בני שטיינמץ עושה את דרכו לדיון בעניינו בגין פרשת הונאת קרקעות. ז'נבה, שוויץ 11 בינואר 2021/רויטרס

המיליארדר והיהלומן הישראלי עומד במרכזה של פרשה מלפני מספר שנים, הנוגעת למעורבותו בקבוצה שניסתה לכאורה באופן בלתי חוקי להשיג זכויות במקרקעין ברומניה. הוא זוכה ברומניה בערכאה ראשונה, הורשע בשנייה וטוען בתוקף כי מדובר בתביעה מופרכת הנובעת ממניעים פוליטיים וכי ברומניה נשללה ממנו הזכות למשפט הוגן. פרקליטיו ציינו לאורך כל הדרך כי הצו הרומני בוטל גם ביוון ובאיטליה.

לאחר פרסום החלטת בית הדין לערעורים אמר בני שטיינמץ: "בית משפט של מדינה אירופית נוספת שולח תגובה מהדהדת למי שמפר באופן בוטה זכויות אדם ומזלזל באופן בוטה בכל מושג של שלטון החוק. אני שמח מאוד שאני יכול סוף סוף לחזור לארצי בתקופה כה קריטית לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully