וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן הדגיש בשיחותיו בישראל כי הפוגה בלחימה תסייע לקנות עוד זמן לפעולה הקרקעית בעזה

עודכן לאחרונה: 4.11.2023 / 9:40

שר החוץ של ארה"ב אמר לנתניהו כי הסכמה ישראלית להפוגה הומניטארית בעזה תסייע לארה"ב בהדיפת הלחץ המופעל עליה בשל התמיכה בפעולת צה"ל ברצועה. המסר של בלינקן, לפי בכירים ישראלים ואמריקנים היה: "אנחנו לא רוצים לעצור אתכם, אבל תעזרו לנו להשיג לכם עוד זמן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן/מעריב אונליין

שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן אמר לבני שיחו הישראלים, במהלך ביקורו בישראל ביום שישי, כי הסכמה ישראלית להפוגה הומניטארית בלחימה בעזה תסייע לארה"ב בהדיפת הלחץ המופעל עליה בשל התמיכה בפעולת צה"ל ברצועה, ותסייע לישראל לקנות עוד זמן עבור המבצע הקרקעי, כך לפי ארבעה בכירים ישראלים ואמריקנים שמעורים בנושא.

אנתוני בלינקן, 3 בנובמבר 2023. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
אנתוני בלינקן, 3 בנובמבר 2023/צילום מסך, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

למה זה חשוב

  • ממשל ביידן תומך ביעד שהציבה ישראל למבצע בעזה - לפרק את יכולותיו הצבאיות של חמאס. עם זאת, הבית הלבן נמצא תחת לחץ הולך וגדל מתוך המפלגה הדמוקרטית ומצד בנות בריתה של ארה"ב בעולם הערבי שמעוניינות שארה"ב תדחוף להפסקת אש ברצועה.
  • ביידן אמר לבני שיחו הישראלים כי ממשל ביידן חוטף הרבה מאוד ביקורת מבית, וכן בזירה הבינלאומית בגלל הגיבוי המלא שהוא נותן לישראל, כך אמרו בכירים ישראלים.
  • מאחורי הקלעים:
  • בלינקן אמר לראש הממשלה נתניהו ולחברי קבינט המלחמה כי הוא מבין שהמבצע הישראלי בעזה לא עומד להסתיים בימים הקרובים.
  • עם זאת, שר החוץ האמריקני אמר כי לאור הלחץ שמופעל על ארה"ב, הפוגה הומניטארית תסייע לקנות לישראל עוד זמן עבור הפעולה הקרקעית בעזה, כך אמרו בכירים ישראלים ואמריקנים.
  • המסר של בלינקן, לפי בכירים ישראלים ואמריקנים היה: "אנחנו לא רוצים לעצור אותכן, אבל תעזרו לנו לעזור לכן להשיג עוד זמן".
  • חברי קבינט המלחמה, כולל שר הביטחון גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי ובסופו של דבר גם נתניהו עצמו, אמרו לבלינקו כי לא יסכימו להפוגה הומניטארית אלא אם כן זו תכלול שחרור של חטופים שמוחזקים בידי חמאס, כך אמרו בכירים ישראלים.
  • שני בכירים אמריקנים אמרו כי המסר הישראלי בחדר הסגור היה מעט מתון יותר מזה שנתניהו השמיע בהצהרה לתקשורת אחרי הפגישה עם בלינקן.
  • שר החוץ האמריקני ויועציו סבורים שההנהגה הישראלית לא סוגרת את הדלת בפני הרעיון של הפוגה זמנית בלחימה וכי הם יכולים לשכנע את האו"ם להסכים לנוסחה כזו או אחרת כפי ששכנעו את הממשלה להסכים לכניסת משאיות עם סיוע הומניטארי ממצרים.
  • בכירים ישראלים אמרו כי הנושא של הפוגה הומניטארית בלחימה צפוי להמשיך ולהיות נדון בין ארה"ב לבין ישראל, אבל ציינו כי אינם חושבים שיהיה שינוי כלשהו במצב בימים הקרובים.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
נשיא המדינה יצחק הרצוג ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן. אבי קנר, אתר רשמי
נשיא המדינה יצחק הרצוג ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן/אתר רשמי, אבי קנר

התמונה הגדולה

  • בשיחותיו עם בכירי ממשלת ישראל, בלינקן הדגיש כי המספר הגבוה של אזרחים הרוגים בעזה והתמונות שיוצאות מהרצועה, כמו אחרי ההפצצה במחנה הפליטים ג'בליה, לא עזרו לממשל ביידן להדוף לחצים מבית ומחוץ.
  • שר הביטחון גלנט הגן על התקיפה בג'בליה ואמר לבלינקן שאנשי החמאס שהותקפו, כולל מפקד בכיר בארגון, הקיפו עצמם בעשרות אזרחים תוך כדי שהם נלחמים בחיילי צה"ל. גלנט גם טען בפני בלינקן כי אותו בכיר בזרוע הצבאית בחמאס ו-20 החמושים שהיו עמו השתתפו במתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר.
שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן בדרך לישראל, 2 בנובמבר 23. רויטרס
שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן בדרך לישראל, 2 בנובמבר 23/רויטרס

בין השורות

"ממשל ביידן עומד לצידנו אבל יש להם אילוצים - גם בזירה הפנים אמריקנית. אנחנו רוצים לעזור להם", אמר בכיר ישראלי.
כחלק מהרצון לסייע לארה"ב להדוף לחצים, ישראל מנסה למצוא דרכים להגביר את קצב הכנסת הסיוע ההומניטארי לעזה.
"מי שרוצה לנצח במלחמה הזו צריך לתמוך בהכנסת כמה שיותר סיוע הומניטארי לעזה", אמר בכיר ישראלי.

פגישת רה"מ נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן 3.11.2023. עמוס בן גרשום /לע"מ, אתר רשמי
פגישת רה"מ נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן 3.11.2023/אתר רשמי, עמוס בן גרשום /לע"מ

למה לשם לב

  • בפגישותיו בתל אביב ביום שישי בלינקן העלה בפני נתניהו וחברי קבינט המלחמה את הצורך להתחיל ולחשוב על היום שאחרי המלחמה בעזה, כך לפי בכירים ישראלים ואמריקנים.
  • בלינקן הציג בפני בכירי ממשלת ישראל שלושה עקרונות שיש לפעול לאורם כאשר מתכננים את היום שאחרי: חמאס לא ישלוט בעזה, ישראל לא תכבוש את עזה והרצועה לא תהיה במצב של כאוס.
  • בכירים אמריקנים אמרו כי הדגישו בפני בני שיחם הישראלי כי עליהם לקחת בחשבון, כבר עכשיו, שחלק מההחלטות שישראל מקבלת כעת כחלק מהפעולה הקרקעית בעזה, עלולות להשפיע על מה שיקרה ברצועה ביום שאחרי המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully