וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההוכחות מעידות: אפוד קרמי תקני מציל חיים

עודכן לאחרונה: 3.11.2023 / 21:22

בתי חולים ברחבי הארץ הציגו הוכחות לעובדה שהאפוד התקני מציל חיים. בעקבות פקודת הרמטכ"ל, פתח משרד הביטחון במבצע חובק עולם לרכש אפודים תיקניים. זאת, במקביל למאמץ של חברות ישראליות, שמייצרות כעת כאלף אפודים קרמיים ביום

בווידאו: חילוץ פצועים על ידי יחידת 669 בעומק רצועת עזה/צילום: דו"צ

בתי החולים ברחבי הארץ הראו היום (שישי) הוכחות כי אפודים קרמיים תקניים בולמים קליעים ורסיסים ומונעים פציעות חמורות. בתגובה לממצאים ולהנחיות ראש הממשלה, החל משרד הביטחון לפעול בכדי לרכוש כמות גדולה של אפודים מחו"ל, במקביל להאצת הייצור המקומי.

מתחילת המלחמה נפצעו 2141 חיילים וכיום מאושפזים 142. 80% מהפצועים חוזרים ליחידות ורובם חוזרים ללחימה. צה"ל מבצע תחקיר מעמיק לגבי התקריות כדי להפיק מהן לקחים בנושאי מיגון, טיפול רפואי, חילוף ועוד. עד כה, מסרו כמה בתי חולים הוכחות מוחשיות כי האפודים בולמים קליעים ורסיסים גדולים ומונעים פציעות חמורות הרבה יותר.

אפוד קרמי שנפגע מרסיס והציל חיים. אמיר בוחבוט
אפוד קרמי שנפגע מרסיס והציל חיים/אמיר בוחבוט

בתמונה מטעם צה"ל, נראה חייל שהאפוד הקרמי שלבש חסם אתמול רסיס מלפגוע בו. "מדובר בפצוע שנפצע מרסיסים אתמול ושוחרר היום, עם אפוד לפי התקן של צה"ל", אמר גורם ביטחוני. "אם זה היה מפספס ס"מ שמאלה הוא מתאשפז בטיפול נמרץ. הרסיסים היו כבדים".

ממצאים אלו מוצגים על רקע החלטת הרמטכ"ל הרצי הלוי כי כל לוחם שעובר את הגבול לתמרון יקבל אפוד קרמי מלא, עם לוח מגן קדמי ואחורי, וקסדה בתו תקן שקבע הצבא. משרד הביטחון פתח ברכש מואץ של הציוד האמור כדי להדביק את הפערים שנוצרו בעשרת הימים הראשונים, עם גיוס מאות אלפי חיילי מילואים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
כוחות צה״ל נערכים להרחבת ההתקפה. דובר צה"ל
אפודים קרמיים/דובר צה"ל

לצורכי העמידה ביעדים הנחה מנכ"ל משרד הביטחון להפעיל בכל רחבי העולם קשרים בקרב מדינות ידידות. זאת, במקביל להאצת ייצור מקומי, שהגיע בשבועות האחרונים להיקף של 1,000 אפודים ביום, ולצמצם בירוקרטיה למינימום כדי לבצע רכש מהיר.

"בחלק מהמקרים, התערב משרד הביטחון כדי שאפודים שהיו אמורים להימסר ללקוחות בחול יועברו לחיילי צה"ל", אמר גורם ביטחוני, "הצדדים מבינים שישראל במלחמה ועוזרים. אין חייל שנלחם מעבר לגדר ללא מיגון מלא". הגורם הבהיר כי מתבצע מעקב הדוק על מספר האפודים, קצב הייצור, החלוקה הנכונה והייבוא. ההערכה היא שכבר בשבוע הבא יחול זינוק במספר האפודים התקניים, בעקבות סדרת פעולות שביצע מנהל הרכש במשרד הביטחון לרכוש מספר רב מחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully