וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים אמריקניים: קבוצת ואגנר עשויה לספק מערכת הגנה אווירית לחיזבאללה

עודכן לאחרונה: 2.11.2023 / 22:39

בוול סטריט ג'ורנל דווח כי בוושינגטון עוקבים בדאגה אחר השיחות בין הארגונים, שלשניהם יש נוכחות בסוריה, על אספקת מערכת SA-22 לכוחות חיזבאללה, המתקשים לחמוק מחיל האוויר. צה"ל כבר התמודד בעבר עם המערכת הזו בסוריה, והשמיד כמה סוללות שלה

בווידאו: צה״ל תקף תשתית צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון/דובר צה"ל

כוח ואגנר עשוי לספק לחיזבאללה מערכת הגנה אווירית - כך דווח היום (חמישי) בוול סטריט ג'ורנל, שציטט גורמים אמריקניים המעורים במידע המודיעני. לפי הדיווח, המערכת שאותה קבוצת שכירי החרב הרוסית עשויה לספק לארגון הלבנוני היא SA-22 הכוללת טילי קרקע-אוויר ותותחים, בצל החשש מפני התרחבות הלחימה בצפון ברקע יום נוסף של לחימה בגבול.

גורם אמריקני אמר לוול סטריט ג'ורנל כי וושינגטון לא אישרה שהמערכת נשלחה, אך היא עוקבת בדאגה רבה אחר דיונים בנושא בין כוח ואגנר לחיזבאללה, שלשניהם יש נוכחות בסוריה. הארגון הלבנוני, שמנהל חילופי אש עם צה"ל מאז תחילת המלחמה עם חמאס ב-7 באוקטובר, איבד לפחות 50 מלוחמיו שנהרגו בתקיפות של חיל האוויר.

הלוויית איש חיזבאללה שנהרג בתקיפות של צה"ל, בבעלבק, לבנון, 23 באוקטובר 2023. רויטרס
חיזבאללה מנסה לצמצם את האבידות. הלוויית אחד מלוחמי הארגון, בחודש שעבר/רויטרס

חיזבאללה, שמנהיגו חסן נסראללה יישא מחר נאום ראשון מאז פרוץ המלחמה, מחפש דרכים לצמצם את הנפגעים שלו. עם זאת, חיל האוויר כבר התמודד בעבר עם המערכת הזו בסוריה, והשמיד כמה סוללות כאלו של צבא אסד בשנים האחרונות. הארגון השיעי, הנתמך על ידי איראן, שיגר בשבועות האחרונים כמה טילי קרקע-אוויר לעבר מל"טים של חיל האוויר, אך לא הצליח לפגוע בהם בניגוד לטענותיו.

בישראל, השר בני גנץ אמר בתשובה לשאלת וואלה! בנושא כי הוא "לא יכול להגיד כלום" על הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, משום שהוא אינו מכיר אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully