וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט הביטחוני מתכנס ברקע עימותים על העברת הכספים לרש"פ והסיוע ההומניטרי

עודכן לאחרונה: 2.11.2023 / 18:22

העימות נוגע להחלטתו של סמוטריץ להשעות את העברת כספי המסים לרשות הפלסטינית, החלטה שמעוררת התנגדות נחרצת במערכת הביטחון ולחץ כבד מהממשל האמריקני. לפי גורמים מדיניים, נתניהו תומך בעמדת מערכת הביטחון, אך מעוניין לבחון אפשרות לקזז חלק מהכספים המועברים לעזה

מלחמת חרבות ברזל: בנימין נתניהו על הלחימה מול חמאס/מעריב

הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס הערב (חמישי) ברקע עימותים פנימיים חריפים בממשלה על הסיוע ההומניטרי לעזה, העברת התשלומים לרשות הפלסטינית, והעברת משכורות לעובדים פלסטינים מהגדה שעובדים בתוך ישראל.

העימות המרכזי נוגע להחלטתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ להשעות את העברת כספי המסים לרשות הפלסטינית. מדובר בהחלטה שמעוררת התנגדות נחרצת במערכת הביטחון ולחץ כבד מהממשל האמריקני על הממשלה להעביר את הכספים לאלתר. שר הביטחון יואב גלנט קרא אתמול לסמוטריץ להעביר את הכספים והוא בתגובה הבהיר בהודעה כי "אני לא מתכוון לתת למדינת ישראל לממן את אויבינו ביהודה ושומרון שתומכים בטרור של חמאס ומממנים את מחבלי ה7.10 שרצחו וטבחו בנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני. 7 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
מרכז העימות - העברת כספים לרשות הפלסטינית/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

לפי גורמים מדיניים, ראש הממשלה בנימין נתניהו תומך בעמדת מערכת הביטחון, שיש להעביר את הכספים כדי לא להביא להסלמה ביו"ש, אך מעונין לבחון אפשרות לקזז לפחות חלק מהכספים. זאת, כדי שלא יועברו למשכורות עובדי הרשות הפלסטינית בעזה.

נושא נוסף שיעלה בקבינט נוגע ל-4,000 פועלים פלסטינים מעזה שנמצאים בישראל מאז לפני ה-7 באוקטובר ועצורים במתקן כליאה. יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר מתנגד נחרצות לשחרורם, בניגוד לעמדת מערכת הביטחון וקבינט המלחמה המצומצם.

בן גביר תומך גם בעמדת סמוטריץ' לגבי העברת הכספים לרשות הפלסטינית. השניים צפויים להעלות בישיבת הקבינט גם את התנגדותם הרחבת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה ולדרוש שהנושא יעלה להצבעה. ואולם, גורמים בכירים בממשלה מעריכים כי לכל החלטה של קבינט המלחמה צפוי להיות בסופו של דבר רוב גם בקבינט המורחב שכן רוב שרי הליכוד ושרי המחנה הממלכתי יתמכו בה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
איתמר בן גביר, מגיע לכינוס ראשי המפלגות,הכנסת, ירושלים. 14 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
תומך בעמדתו של סמוטריץ'/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, פלאש 90

בן גביר וסמוטריץ' מתנגדים שניהם גם לכניסת פועלים פלסטינים מהגדה לעבודה בישראל, נושא שעלה לדיון מוקדם יותר השבוע בקבינט החברתי-כלכלי ועורר ויכוח בין ראש הממשלה והשרים. גם שרת התחבורה מירי רגב צפויה להצטרף ללחץ בקבינט נגד הרחבת הסיוע ההומניטרי.

הבוקר, אמרה רגב במהלך סיור באשקלון כי "לא יתכן מצב שיוציאו פצועים מעזה לטיפול רפואי, בזמן שהאזרחים שנמצאים בשבי ארגון הטרור חמאס, לא מקבלים אפילו ביקור של הצלב האדום. אני גם מתנגדת בכל תוקף לרעיון של הכנסת דלק לרצועת עזה וכמובן להכנסת פועלים פלסטינים מאיו"ש, נביא פתרונות אחרים למחסור בידיים עובדות במשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully