וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנתונים הקשים מהמלחמה: קרוב ל-200 אלף התפנו מבתיהם, 291 ילדים התייתמו

עודכן לאחרונה: 2.11.2023 / 17:55

מנתוני משרד הביטחון עולה כי 35% מאזרחי המדינה חיים כרגע ללא מענה מיגוני, כאשר פחות ממחצית מחזיקים ממ"ד בבתיהם. גורם בטחוני בכיר: "נסראללה איבד את מימד ההפתעה, הוא מסתכל מה קורה בעזה ומבין מה יכול לקרות בצד הלבנוני"

בווידאו: ניק קוליוחין מראיין את פרופסור זאב חנין/יח"צ

לפי הערכה של גורם ביטחוני בכיר, יידרש המטה הכללי של צה"ל לבצע שינויים מהותיים בתוכנית הרב שנתית על רקע לקחי המלחמה. עוד אמר כי החומה התת קרקעית הוכיחה את עצמה במהלך המלחמה וכי היא לא נחדרה על ידי החמאס ואילצה את המחבלים לעבור מעל פני הקרקע.

הגורם הביטחוני נשאל בדבר האפקטיביות של הגדר החדשה, ואמר: "המכשול לא נועד לתת מענה ל-3,000 מחבלים שחוצים את הגבול לישראל. המכשול הוא חלק מתפיסת ההגנה, מודיעין וכוננויות".

"נסארללה איבד את מימד ההפתעה", אמר הגורם הבטחוני והוסיף כי "הוא מסתכל מה קורה בעזה ומבין מה יכול לקרות בצד הלבנוני. אנחנו ערוכים לתגובה, לפעולה בהגנה ולהתקפה בלוחות זמנים קצרים".

ארצות הברית שלחה נושאת מטוסים שלישית אל האזור, בנוסף לפורד ולאיינזהאהורר. הגורם הביטחוני הבכיר נשאל בדבר האפשרות שהאמריקאים יקימו סוללות הגנה אוויריות לישראל, ואמר: "התאמנו על תוכניות כאלו בעבר במסגרת תרגיל ג'וניפר - קוברה, יש לנו תוכניות ולא הפעלנו אותה, רק מדברים".

נתוני משרד הבטחון על מלחמת חרבות ברזל, 2 בנובמבר 2023. משרד הביטחון
נתוני משרד הבטחון על מלחמת חרבות ברזל, 2 בנובמבר 2023/משרד הביטחון

לפי הסיכום הנוכחי, 125,000 אזרחים ישראלים התפנו מבתיהם, 70 אלף אנשים נוספים שהתפנו עצמאית, והוחלט שכל מפונה יקבל 200 שקל ליום ו-100 שקלים לילד. מנתוני משרד הביטחון עולה כי 35 אחוז מאזרחי מדינת ישראל כרגע חיים ללא מענה מיגוני, ל- אחוז יש גישה למקלטים, 5 אחוזים נוספים למקלט ציבורי, ורק ל-45 אחוזים יש ממ"ד או ממ"ק. יש 2,141 פצועים, 394 לוויות, ו-712 חיילי צה"ל הוגדרו כנכי צה"ל (88% מהבקשות אושרו תוך 24 שעות בלבד).

333 חללי צה"ל, מתוכם 39 רבש"צים, שישה אנשי שב"כ ו-58 שוטרים. החללים נקברו ב-166 בתי עלמין, השיא הגיע ב-12 באוקטובר, שבו קברו ביום אחד 87 חללים.

16 חללים נקברו בהיתר הלכתי במקום זמני ולאחר שישוקמו היישובים בנגב המערבי יקברו מחדש שם.
לגבי הכיתובים על המצבות הוחלט שהכיתוב יהיה זמני מאחר והממשלה טרם החליטה על שם המלחמה.

מנתוני משרד הביטחון יש 1,113 אחים שכולים, 117 אלמנות, 291 יתומים, ו-393 זוגות או הורים שכולים. עד כה אף חלל צה"ל לא הוגדר ככזה שמקום קבורתו לא נודע. נפצעו 2,141 חיילים, ויש 142 שעדיין מאושפזים. 80 אחוז מהפצועים חזרו להילחם.

בדבר האפשרות להגדיל את המענקים והסיוע לחיילי המילואים שהתגייסו למלחמה בצו 8 נאמר על ידי הגורם הבטחוני כי "משרד הביטחון יגדיל את המענקים למילואימניקים מחד יומי ומעלה, מעבר לתשלום על ימי המילואים הקיימים. בנוסף לכך, צריכות להתקבל בנושא החלטות ממשלה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
יירוט של כיפת ברזל ליד גבול לבנון, 19 באוקטובר 2023. רויטרס
יוקמו צוותי זמן אמת לסוללות כיפות הברזל/רויטרס

על רקע הסיכולים של חוליות בדרום לבנון: " חיזבאללה הופתעה מיכולות החשיפה והפגיעה שלנו את החוליות שלו". אמר גורם בטחוני בכיר. יחד עם זאת הועברו על ידי משרד הביטחון לגזרות הפעולה צפון ודרום מערכות נשק, טכנולוגיות וסנסורים מתקדמים במטרה לשפר את רכיבי ההגנה וההתקפה של צה"ל. "העיר אילת מוגנת היום בצורה רב שכבתית כפי שלא הייתה מוגנת מעולם" לפי גורם בטחוני בכיר.

בנוסף יוקמו צוותי זמן אמת לסוללות כיפות הברזל בתוך הסוללות במטרה לבצע תיקונים אונליין של באגים, כולל שיפורי תוכנה, ועוד הוחלט להעביר אל השטח מערכות מתקדמות לאיסוף מודיעין, כלי טיס לא מאוישים, רובוטים, ולצאת לייצור סדרתי של רחפנים תוקפים - אחד מהם הוא רחפן המעוז. סך כל הציוד והטכנולוגיות שהעוברו לשטח, בדגש על בינה מלאכותית, עומד כיום על 3 מיליארד שקלים.

עוד עולה מנתוני משרד הביטחון כי מערכת קלע דוד (שרביט קסמים) יירטה מספר איומים במהלך המלחמה (לפחות כעשרה). גורם ביטחוני אמר כי החות'ים בתימן בעלי יכולת מוגבלת של טילים מסוגים שונים, כולל בעלי ראש קרבי של 400 קילוגרם חומר נפץ וכי הם מקבלים תמיכה מהאיראנים. גורם ביטחוני בכיר אמר כי מערכת הלייזר "מגן אור" איננה מבצעית, אך רכיבים ממנה הועברו אל השטח במטרה להאיץ את תהליכי הפיתוח. ההערכה היא כי רק בסוף שנת 2025 תוכרז המבצעיות מערכת הלייזר.

מדפי סופר ריקים, רמי לוי פתח תקווה, 10 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
"למצות רכש כחול לבן"/ראובן קסטרו

מנכ"ל משרד הביטחון האלוף במיל' איל זמיר הנחה ליישם ולמצות רכש תוצרת כחול לבן, בדגש על הפריפריה והיישובים בגבולות, עבור כלל רכישות הפריטים והציוד הנדרשים לאורך הנשימה של צה"ל במלחמה ורק לאחר מיצוי זה, לרכוש בחו"ל. עוד הוחלט כי אם יתקיים רכש בחו"ל, למשל של פירות וירקות, צריך להקפיד לרכוש אותו ממדינות ידידותיות לישראל ולא ממדינות שאפילו הרטוריקה שלהם לא תומכת בישראל במובהק.

לצורכי הרכש המקומי, רותקו 651 מפעלים בישראל, נשכרו 8484 כלי רכב עבור צה"ל, 4000 אוטובוסים, 2000 משאיות, רותקו 100 חברות בנייה, נרכשו 350,000 טונות של חומרי בנייה ותשתית, 7000 כלי נשק לכיתות הכוננות. שופצו 8 מחנות צה"ל, ו-7 מוצבים שנפגעו ב"שבת השחורה",

לפי משרד הביטחון הוזמנו 446 אלף פריטי מדים. התעשיות הביטחוניות המקומיות מייצרות אלף אפודים קרמיים ביום.

עוד מהנתונים שהציג משרד הביטחון עולה כי היום ינחת בישראל המטוס ה-100 במסגרת "הרכבת האווירית" והתהליך יימשך, זאת לעומת מלחמת יום הכיפורים שלאורכה הגיעו 100 מטוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully