וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה אוסרת על כל פעילות של חמאס: "מטרתו - השמדת ישראל"

עודכן לאחרונה: 2.11.2023 / 14:36

שרת הפנים הודיעה על המהלך, שכולל גם את פירוקו של ארגון פרו-פלסטיני אחר שחגג את מעשי הטבח ב-7 באוקטובר. גרמניה מנסה להיאבק בגל האנטישמיות הפוקד את המדינה מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס, שבמהלכו הותקפו בתי כנסת ורוססו מגני דוד על בתים בברלין

בווידאו: כך לוקח ארגון הטרור חמאס דלק מבתי החולים ברצועה/צילום: דובר צה"ל

גרמניה תאסור על כל פעילות של חמאס, שכבר מוגדר כארגון טרור במדינה, וכן של ארגון פרו-פלסטיני נוסף - כך הודיעה היום (חמישי) שרת הפנים, ננסי פייזר, על רקע גל האנטישמיות השוטף את גרמניה מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר. הצעדים הללו הוכרזו על ידי הקנצלר אולף שולץ ימים לאחר הטבח בכ-1,400 ישראלים.

"ביחס לחמאס, אסרתי היום לחלוטין על פעילותו של ארגון טרור שמטרתו להשמיד את מדינת ישראל", מסרה שרת הפנים בהצהרה. לדבריה, גם השלוחה המקומית של הארגון "סמידון", הפועל באופן רשמי למען שחרור אסירים פלסטינים מבתי הכלא בישראל, תפורק, משום שהיא מפיצה "תעמולה אנטי-ישראלית ואנטישמית".

גרמניה, כמו מדינות אחרות ביבשת ובעולם המערבי, רשמה זינוק חד במספר התקריות האנטישמיות בשבועות האחרונים. בין היתר, הושלכו בקבוקי תבערה על בית כנסת בברלין ועל כמה בתים בעיר רוססו מגני דוד.

תגובת שר החוץ אלי כהן להודעה של גרמניה בנושא עצירת כל פעילות חמאס בגרמניה

הפגנה פרו-פלסטינית בברלין, גרמניה, 28 באוקטובר 2023. רויטרס
הפגנה פרו-פלסטינית בברלין, שבת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully