וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנט מניו יורק נאשם שאיים "לאנוס נשים ולערוף ראשי תינוקות" יהודים

עודכן לאחרונה: 2.11.2023 / 11:09

פטריק דאי, סטודנט להנדסה מאוניברסיטת קורנל היוקרתית, עומד בפני עונש של עד חמש שנות מאסר, בעקבות פוסטים מאיימים שפרסם: "אם רק אראה עוד יהודי". הוריו טוענים: "הוא סובל מדיכאון חמור". מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס, הקמפוסים בארה"ב נשטפו באנטישמיות

מחאה בזמן נאום אנתוני בלינקן בועדה בסנאט האמריקני, 31 באוקטובר 2023/רויטרס

סטודנט באוניברסיטת קורנל היוקרתית בניו יורק נאשם באיומים על סטודנטים יהודים, בצל גל האנטישמיות הפוקד את הקמפוסים בארצות הברית מאז פרוץ המלחמה נגד חמאס. התביעה אמרה כי פטריק דאי, סטודנט להנדסה בן 21, איים להביא אקדח לקמפוס, לאנוס נשים יהודיות ו"לערוף את ראשיהם של תינוקות יהודים", בהדהוד מעשי הזוועה שביצעו מחבלי חמאס ביישובי העוטף ב-7 באוקטובר.

דאי, שהגיע לבית המשפט בסירקיוז כשהוא לבוש בחליפת אסיר כתומה, עומד בפני עונש מאסר של עד חמש שנים. התובע ג'פרי בראון ביקש להאריך את מעצרו של דאי, וציין כי הוא ביקר בחדר אוכל בקמפוס לפני שאיים לפתוח באש באזור. הצעיר ויתר על הזכות לקיים דיון על שחרורו בערבות.

פטריק דאי, סטודנט מאוניברסיטת קורנל שנאשם באיומים אנטישמיםי על סטודנטים יהודים. רויטרס
הוריו סיפרו כי לא הצליחו ליצור עמו קשר בימים האחרונים. פטריק דאי/רויטרס

הפרשה נחשפה ב"קורנל דיילי סאן", העיתון של האוניברסיטה, שדיווח על סדרת הערות אנטישמיות שפורסמו באתר Greekrank. הפלטפורמה, שאינה קשורה לאוניברסיטה אך משמשת רבים מהסטודנטים שלה, מכסה את חיי הקולג' שלהם בכמה קמפוסים. אחד הפוסטים של מגיב בשם "חמאס" נשא את הכותרת "אם רק אראה עוד יהודי ".

הוריו של דאי סיפרו לניו יורק פוסט כי בנם סובל מ"דיכאון חמור". "הוא לא יכול לשלוט היטב ברגשות שלו בגלל הדיכאון", אמר אביו של דאי, שביקש להישאר בעילום שם, במסרון ששלח לעיתון. "לא, אני לא חושב שהוא ביצע את הפשע. הוא סיפר לנו שאיבד את מטרת חייו ואת המוטיבציה שלו. כהורים, ניסינו לתת לו יותר אהבה".

האב הוסיף כי הוא ואשתו איבדו קשר עם בנם בימים שקדמו למעצרו. לדבריו, הם ניסו ליצור עמו קשר מחשש שיתאבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הפגנת תמיכה בפלסטינים על רקע המלחמה בין ישראל לחמאס באוניברסיטת הארוורד, ארה"ב, 14 באוקטובר 2023. רויטרס
הפגנת תמיכה בפלסטינים על רקע המלחמה בין ישראל לחמאס באוניברסיטת הארוורד, ארה"ב, 14 באוקטובר 2023/רויטרס

באוניברסיטת קורנל אמרו כי הם "ממשיכים להזדעזע ולגנות את האיומים האנטישמיים המחרידים הללו ומאמינים שיש להעמיד את האחראים להם במלוא חומרת הדין". באוניברסיטה הוסיפו כי המשטרה תשמור על נוכחות ביטחונית מוגברת בקמפוס בימים הקרובים.

במקביל, מולי גולדשטיין, אחת מראשי מרכז קורנל לחיים יהודיים, אמרה ל-CNN כי "סטודנטים יהודים בקמפוס כרגע חוששים לחייהם בצורה שלא תיאמן".

בהופעה בפני ועדה בקונגרס ביום שלישי, אמר ראש ה-FBI כריסטופר ריי למחוקקים כי האנטישמיות בארצות הברית מגיעה ל"רמות היסטוריות". "הנתונים שלנו מראים שקבוצה שמייצגת רק כ-2.4% מהציבור האמריקני סופגת כ-60% מכלל פשעי השנאה על רקע דתי", אמר ריי על היהודים בארצות הברית. הוא ציין כי מספר זה עלה ככל הנראה מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully