וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: צריך הפוגה בלחימה בעזה כדי להוציא את החטופים

2.11.2023 / 8:08

במהלך אירוע בחירות במינסוטה, התפרצה אחת המשתתפות לדברי נשיא ארה"ב: "אתה צריך לקרוא להפסקת אש עכשיו". ביידן השיב כי הוא תומך ב"הפוגה", שתאפשר את שחרור החטופים, והיא הוצאה מהמקום. "זה מסובך מאוד עבור הצדדים, אבל העובדה היא שחמאס הוא ארגון טרור", אמר ביידן

בווידאו: הצהרת נשיא ארה"ב ביידן בישראל בה הוא מבהיר השבת החטופים היא בעדיפות עליונה/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן קרא היום (רביעי) ל"הפוגה" במלחמה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה, לאחר שאישה שקראה להפסקת אש התעמתה איתו באירוע התרמה לקמפיין הבחירות שלו. ביידן דיבר בפני כ-200 איש כשהאישה צעקה: "כרבנית, אני צריכה שתקרא להפסקת אש עכשיו". ביידן השיב: "אני חושב שאנחנו צריכים הפסקה. הפסקה פירושה לתת זמן להוציא את האסירים".

מאוחר יותר הבהיר הבית הלבן כי ביידן התכוון לבני הערובה - ולא לאסירים - שנחטפו בידי חמאס לאחר המתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר, שבה נרצחו 1,400 בני אדם ויותר מ-200 נחטפו לרצועה. מאז, צה"ל פתחה במלחמה כוללת נגד חמאס, וישראל מבטיחה לחסל את יכולותיו השלטוניות והצבאיות.

האישה שהתפרצה לדבריו של הנשיא, שאמרה לכתבים כי היא הרבנית ג'סיקה רוזנברג, לוותה החוצה על ידי אנשי ביטחון תוך כדי שהיא קראה "הפסקת אש עכשיו". ביידן המשיך ואמר כי הוא מבין את האמוציות סביב הסכסוך במזרח התיכון.

"זה מסובך מאוד עבור הישראלים. זה מסובך מאוד גם לעולם המוסלמי. תמכתי בפתרון שתי המדינות, מההתחלה", אמר הנשיא הדמוקרטי, הזקוק לקולותיהם של המצביעים המוסלמים בבחירות הקרובות. "העובדה היא שחמאס הוא ארגון טרור. ארגון טרור מובהק".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נושא דברים בנורת'פילד, מינסוטה, 1 בנובמבר 2023. רויטרס
ציין שהוא תומך בפתרון שתי המדינות. ביידן במהלך ביקורו במינסוטה, אתמול/רויטרס

הבית הלבן כבר אמר במהלך המלחמה כי הוא תומך ב"הפוגה הומניטרית" שתאפשר משלוחי סיוע לעזה ושחרור בני ערובה. ישראל מסרבת לעצור את הלחימה, אך הסכימה להכנסת סיוע הומניטרי לרצועה וליציאתם של אזרחים זרים ופצועים, שהחלו לעזוב אתמול דרך מעבר רפיח למצרים.

ביידן התייצב לצד ישראל מאז היום הראשון למלחמה, ביקר בה בחודש שעבר ואף שלח שתי נושאות מטוסים לים התיכון כדי להרתיע את איראן וחיזבאללה. עם זאת, בשבועות האחרונים הוא החל לשנות את הטון שלו ביחס למלחמה ככל שהמצב ההומניטרי בעזה החמיר ומניין האזרחים ההרוגים עולה. לפי משרד הבריאות בעזה, לפחות 8,796 פלסטינים, בהם 3,648 ילדים, נהרגו מאז תחילת המלחמה.

בשימוע בקונגרס ביום שלישי, מפגינים הפריעו שוב ושוב לשרי החוץ וההגנה וגינו אותם על תמיכתם ב"רצח עם" נגד הפלסטינים בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully