וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוללים דרך בין ההריסות: כך מעבירים דלק ותחמושת לעומק שטח האויב

עודכן לאחרונה: 2.11.2023 / 7:40

מול שלל איומים ואתגרים, בצבא סוללים נתיבים משטח ישראל לעבר הכוחות באזור הפלסטיני. "מעל לכל, הכי חשוב לנו לקצר את זמן פינוי הפצועים לבית החולים. כבר הצלחנו לעשות את זה בפחות משעה"

בווידאו: הערכת מצב שקיים הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי עם המפקדים והכוחות הלוחמים בדרום/דובר צה"ל

מהרגע שהחל התמרון הקרקעי לתוך שטחי רצועת עזה במסגרת מבצע "חרבות ברזל", עומד בפני פיקוד הדרום אתגר לוגיסטי נרחב במספר רב של נתיבים: העברה בטוחה של דלק, תחמושת וציוד צבאי אל הכוחות בעומק השטח הפלסטיני.

"האתגר הלוגיסטי הוא גדול, במיוחד בשלבים הראשונים לפני ההתבססות בשטח הפלסטיני. יש מגוון איומים: טילי נ"ט, מטעני חבלה, מוקשים, חול הים, או התקפות מטוסי הקרב של חיל האוויר שהפרו את הקרקע, יצרו מכתשים וגרמו להרס", אמר קצין בכיר בפיקוד הדרום. "למרות האתגרים הצלחנו לפתוח צירי לוגיסטיקה בפחות מ-48 שעות מרגע שהתחיל התמרון. בדרך כלל אנחנו רגילים לקבל אספקה של דלקים, תחמושת, וציוד נוסף רק אחרי 72 שעות".

המאמץ הלוגיסטי של פיקוד דרום. 1 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
המאמץ הלוגיסטי של פיקוד דרום. 1 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

עם התקדמות התמרון, מנסים בצה"ל גם לסלול צירי לוגיסטיקה חדשים ולהימנע משימוש בצירים המוכרים - כדי לאתגר את האויב. "יש צווארי בקבוק, יש מקומות מאתגרים יותר ויש פחות אבל כבר ביצענו תיקונים של כלי רכב ותדלוקים בשטח אויב", אמר הקצין הבכיר והוסיף, "מעל להכול והכי חשוב לנו: לקצר את זמן פינוי הלוחמים הפצועים - מרגע הפציעה ועד ההגעה לבית החולים. עמדנו כבר בפינוי פצועים בפחות משעה. אני לא אומר שאין אתגרים. יש אתגר להכניס כלי רכב קלים לפינוי פצועים, אבל הנהגים המיומנים והאמיצים שלנו מצליחים גם כשזה תחת אש. כולם לוקחים סיכונים. זו מלחמה".

במסגרת המלחמה, העמיד המטה הכללי של צה"ל, בדגש על אגף התקשוב, משאבים ומערכות שמאפשרות מעקב 24/7 אחרי מרחבי הפעולה של צה"ל, לרבות רחפנים כבדים, המאפשרים שליטה ויזואלית מתוך "הבור" בקריה בתל אביב כשמתרחש אירוע חריג של פינוי פצועים, או שיש צורך בשימוש בשטח בדחפורים, טנקים ונגמ"שים.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
המאמץ הלוגיסטי של פיקוד דרום. 1 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
המאמץ הלוגיסטי של פיקוד דרום. 1 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

בתוך כך, החטיבה הלוגיסטית בפיקודו של תא"ל אלי עזר, ממשיכה בתהליך הרכש וההצטיידות של אפודים קרמים ללוחמים שטרם הסתיים, לצד היערכות לחורף המתקרב. צה"ל רכש סדרת אוהלים מתנפחים וממוזגים (כל אוהל ל-60 אנשים), כולל ציוד אישי לחורף עבור הלוחמים בחזית הצפונית והדרומית, שאמורים להגיע כבר בשבועות הקרובים. חשוב לציין כי בשלב זה ישנים עשרות אלפי חיילי מילואים בשטח באוהלים אישיים שהביאו מהבית או תחת כיפת השמיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully