וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל התחייבה לאפשר לפלסטינים שיעזבו לחו"ל לטיפול רפואי לשוב לעזה לאחר המלחמה

עודכן לאחרונה: 1.11.2023 / 22:47

לפני שעשרות פצועים פונו היום לראשונה מעזה למצרים, בישראל הבהירו לקהיר ולארה"ב כי אין כל תכנית שלא לאפשר להם לשוב לרצועה. "נתניהו לא רוצה לגרש פצועים פלסטינים מעזה", אמר בכיר ישראלי

ישראל התחייבה בפני ארה"ב, בריטניה, מצרים ומדינות נוספות כי כל פלסטיני שיעזוב את עזה כדי לקבל טיפול רפואי בחו"ל יורשה לשוב לרצועה לאחר המלחמה - כך אמרו שני בכירים ישראלים ודיפלומט מערבי שמעורים בפרטים.

פלסטינים עם אזרחות זרה ממתינים לצאת מרצועת עזה אל מצרים דרך מעבר רפיח, 1 בנובמבר 2023. רויטרס
פלסטינים עם אזרחות זרה ממתינים לצאת מרצועת עזה אל מצרים דרך מעבר רפיח, 1 בנובמבר 2023/רויטרס

למה זה חשוב

ההתחייבות הישראלית היתה נחוצה כדי שממשל ביידן, מצרים ובנות ברית נוספות של ישראל במערב לא יתנגדו למהלך - כך אמרו בכירים ישראלים.

בין השורות

בכירים ישראלים אמרו כי ישראל רוצה לפנות פצועים פלסטינים מעזה לחו"ל כדי למנוע קריסה של בתי החולים ברצועה, שנמצאים בעומס אדיר, וכדי לתת מענה ללחץ הבינלאומי הגובר על ישראל בכל הנוגע למצב ההומניטארי בעזה.
בכירים ישראלים אמרו כי הטיפול במצב ההומניטארי בעזה הוא אינטרס ישראל כיוון שהוא מאפשר לבנות בריתה של ישראל ברחבי העולם להמשיך ולגבות את הפעולה הקרקעית של ישראל נגד חמאס.

חבילת סלולר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

במוקד החדשות

  • היום כ-80 פצועים פלסטינים פונו מרצועת עזה לבתי חולים במצרים. זו היתה הפעם הראשונה שפלסטינים עזבו את רצועת עזה מאז מתקפת החמאס ב-7 באוקטובר.

מאחורי הקלעים

  • מצרים, ירדן והרשות הפלסטינית הזהירו בשבועות האחרונים כי ממשלת ישראל מתכננת לגרש בכוח פלסטינים מרצועת עזה לסיני, לא לאפשר להם לשוב, וכך ליצור נכבה שניה כמו זו שהתרחשה ב-1948.
  • נשיא מצרים א-סיסי ומלך ירדן עבדאללה אף העלו את הדאגות האלה באופן ישיר עם הנשיא ביידן בימים האחרונים. לפי הבית הלבן, ביידן אמר למנהיגי מצרים וירדן כי ארה"ב לא תאפשר זאת.
  • שני הבכירים הישראלים והדיפלומט המערבי אמרו כי ראש הממשלה נתניהו ובכירים ישראלים נוספים הבהירו לארה"ב, בריטניה, מצרים ומדינות נוספות כי אין לישראל כל תכנית כזו.
  • לדבריהם, ישראל הבהירה כי הוא מוכנה לספק ערבויות שכל פלסטיני שיעזוב את עזה כדי לקבל טיפול רפואי בחו"ל יעשה זאת רק באופן זמני ויוכל לשוב לרצועה אחרי המלחמה אם ירצה בכך ללא כל מגבלה מצד ישראל.
  • "ראש הממשלה נתניהו לא רוצה לגרש פצועים פלסטינים מעזה", אמר בכיר ישראלי.

תמונת המצב

  • ישראל בוחנת כמה אפשרויות נוספות לטיפול בפלסטינים פצועים מעזה בחו"ל, בנוסף להעברתם לבתי חולים במצרים.
  • אחת האפשרויות הינה שימוש בספינה של חיל הים הצרפתי שתפעל כבית חולים צף מול חופי עזה. הנושא נידון עם הנשיא מקרון במהלך ביקורו בישראל.
  • איטליה ויוון שגם הן מחזיקות בספינות מהסוג הזה שוקלות להצטרף ליוזמה הזו אם היא תצא לפועל.
  • בכירים ישראלים אמרו כי מתקיימים מגעים עם כמה מדינות נוספות באירופה כמו צ'כיה ואוסטריה על העברת פצועים פלסטינים מעזה - בעיקר נשים וילדים - לבתי חולים בשטחן לפרק זמן מוגדר שבסיומו ישובו לרצועה.

מה הם אומרים

  • דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי בכית הלבן ציין כי לא יגיב על שיחות דיפלומטיות סגורות בין ארה"ב לבין ישראל אבל הדגיש כי ממשל ביידן לא יתמוך בכל העברה כפויה של פלסטינים מבתיהם בעזה.
  • "אם יש פלסטינים שזקוקים לטיפול רפואי מחוץ לעזה אנחנו מצפים שהם יוכלו לשוב לבתיהם ברצועה לאחר מכן", אמר הדובר מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully