וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי למנוע חדירות מעזה: צה"ל החליט להקים רצועת ביטחון חדשה בשטח הפלסטיני

1.11.2023 / 17:00

לאחר ימי הלחימה האחרונים, בצה"ל מביעים שביעות רצון מקצב ההתקדמות, מהגב המדיני ומהמידע המודיעיני הרב שהגיע מהמחבלים שנחקרו. בצה"ל אופטימיים: ניתן יהיה להשיג את המטרות בעזה גם אם תתפתח זירה בצפון

תיעוד חיילי צה"ל בתמרון הקרקעי ברצועת עזה, 1 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

עם היציאה לתמרון הקרקעי ולאור ההישגים, הוחלט בצה"ל לא לפרסם בפומבי את מיקום "קו המגע" החדש בין יישובים ישראלים ליישובים הפלסטינים. בצה"ל הבהירו כי על רקע ההתקפה הרצחנית של החמאס, הוחלט להקים רצועת ביטחון שתגן על יישובים בישראל מתוך השטח הפלסטיני, כשהטווח בעומק השטח יוגדר על ידי גורמים מבצעיים. לפי הערכות בצה"ל, חדרו לישראל ב"שבת השחורה" כ-3,000 מחבלים, כשליש מהם נהרגו בשטח ישראל.

בצה"ל אומרים, כי חרף התמרון הכוחות בשטח, מתמודדים עם ניסיונות של חמאס להוציא התקפות לתוך השטח הישראלי, כאשר הכוחות פוגעים בהם.

מהו ההיגיון המבצעי של צה"ל בעומק השטח הפלסטיני? אין היגיון קבוע אחד. על מנת לבלבל את האויב ולטשטש את דפוסי שיטות הקרב, משלבים פשיטות נקודתיות, תקיפות מהאוויר ותמרון רחב היקף של גדודים או חטיבות שלמות. התמרון הקרקעי אל העיר עזה משלב בתוכו מאמץ לפגוע במפקדי מחלקות, מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים וחטיבות של חמאס, במטרה לפורר את מעגלי האבטחה של עזה ולמנוע מהנהגת חמאס לשלוט בשטח.

הרס ברצועת עזה אחרי תקיפת צה"ל. רויטרס
המטרה: למנוע מהנהגת חמאס לשלוט בשטח/רויטרס

כבר בשלב הזה, טוענים בצה"ל, היכולת של הזרוע הצבאית בחמאס לשלוט בכוחותיה בשטחים השונים ולבנות תמונת מצב גם על צה"ל היא מורכבת מאוד, בגלל מספר גדול של תקיפות שמבוססות על המידע שהגיע מהנחקרים שנפלו בשבי צה"ל. בצבא הבהירו כי מטרות המלחמה בנות השגה וברורות, ואף הדגישו כי ניתן יהיה להשיג אותן גם אם תהפוך הזירה הדרומית למשנית ולא עיקרית, אם תתפתח זירה בגבול לבנון.

בצה"ל מדגישים כי בכוונתם לשנות מהיסוד את המציאות הביטחונית בזירה הדרומית, ולגרום לכך שחמאס לא יהיה יותר ריבון ברצועת עזה בתחום הצבאי והאזרחי. לשם כך נדרשים חודשים ארוכים ובנוסף לכך טיפולים נקודתיים גם לאחר מכן. בצבא שבעי רצון מקצב ההתקדמות, לא מרגישים שגורמים מדיניים מאיצים בהם ומבחינתם כך נכון להשיג את מטרות המלחמה. אחד ההישגים הגדולים הם קווי הגנה פנימיים בתוך השטח הפלסטיני שצה"ל הצליח לעבות.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
מרגלית, אמא של החיילת אורי מגידיש שנחטפה לעזה וחולצה על ידי כוחות הביטחון. 31 באוקטובר 2023. אבי רוקח
לילה דמיוני. מרגלית, אמה של אורי מגידיש לאחר החילוץ מהשבי/אבי רוקח

בצה"ל הגדירו את הלילה בו שוחררה החיילת החטופה אורי מגידיש כ"לילה דימיוני" בגלל והיקף הכוחות, משום שבאותו הלילה בוצעו תמרונים של אוגדות שלמות בסדר גודל של מלחמה, ובמקביל כוח מיוחד של השב"כ פעל בין הכוחות בדיוק רב והוביל לשחרור החיילת.

בצה"ל שברו את שיא כל הזמנים בהתקפות. משמעות התקיפה היא קריאה של מפקד חטיבה או מפקד אוגדה לתקוף מטרה. מרגע מתן הפקודה של מפקד האוגדה, מטיל טייס הקרב פצצה במשקל של טון על האויב. מי שמפעיל לראשונה את טייסי הקרב הוא מפקד האוגדה או המח"ט. באחת התקיפות שהפעיל באמצעות מטוס קרב מפקד אוגדה 162 תא"ל איציק כהן, נהרגו יותר מעשרים מחבלים.

מפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן, נכנס אל השטח, התלווה אל הכוחות והיה עם הלוחמים ומפקדי המחלקות בקו הראשון, שמשקיף על העיר עזה מאחת העיירות שעוטפות אותה. בנוסף, כל מפקדי החטיבות מתמרנים בשטח עם הכוחות ולא בעורף מול מסכי המחשב.

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי ומפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן באוגדת עזה. דובר צה"ל
נכנס לעומק הרצועה. אלוף פינקלמן עם הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי/דובר צה"ל

אתמול נרשמה במוצב 17 באזור אל עטטרה, שכלל מתחם תת קרקעי, לא הרחק מציר החוף. צה"ל הצליח להרוג בהתקפה עשרות מחבלים ולשים ידו על מסמכים בעלי חשיבות מודיעינית גדולה מאוד. בצבא שיבחו את לוחמי סיירת גבעתי שפשטו על המוצב ואת מפקד גדס"ר גבעתי, שנלחם בטווח של מטרים בודדים עם חוליית מחבלי חמאס וחיסל אותם.

בצה"ל הדגישו כי אין פעולה אחת שתסייע בהשגת יעדי המלחמה, אלא אוסף של פעולות הכוללות תמרון קרקעי ותקיפות מהאוויר ועוד. בצה"ל הבהירו כי תם העידן בו מחבלי חמאס מתקרבים לגדר המערכת. אין כל כוונה לאפשר זאת, ולכן מתקיים תהליך לבניית רצועת ביטחון חדשה, שמשולבת בה פעילות הנדסית כבר בימים אלו כדי לייצר מכשול והגנה.

ובכל זאת, היו מספר פגיעות קשות לכוחותינו.

  • פיצוץ בנגמ"ש הנמר של לוחמי גבעתי. עד כה לא קובעים בצה"ל את הסיבה לפיצוץ שהוביל לחדירת הנגמ"ש והרג 10 לוחמים. הסוגייה נבחנת על ידי מנהלת טנק המרכבה. קצין בכיר אמר לוואלה!: "אנו לא פוסלים אפשרות שמדובר בטיל נ"ט, מטען חבלה רב עוצמה או השלכת פצצת מרגמה מהאוויר על ידי רחפן".
  • אירוע שני: נ"ט לתוך בית בו שהו שני לוחמי סיירת גבעתי.
  • אירוע שלישי: שלושה לוחמים של גדוד 77. הפגיעה כנראה מטיל נ"ט, לא סופי.
פעילות צה"ל ברצועת עזה, חרבות ברזל, 31.10.23. דובר צה"ל
הפעילות נמשכת ובמקביל תורחב רצועת הביטחון/דובר צה"ל

בצה"ל הדגישו כי לאורך כל התמרון שוגרו מאות טילי נ"ט לעבר הטנקים, הנגמ"שים והדחפורים והם לא נחדרו, למעט שני המקרים שנבדקים כעת. עד כה ההישגים כוללים חשיפה של מנהרות תת קרקע, מנהרות התקפיות ואלפי מחבלים הרוגים. בצה"ל מאשרים כי הופתעו ב-7 באוקטובר מהעוצמה והאכזריות של חמאס, והבהירו כי גם בימים אלו מבצעים הטרוריסטים בארגון פעולות אכזריות ומניפולטיביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully