וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזרחים מפתים חיילים, המחבלים יוצאים מפירים: עדות בלעדית מהלחימה בעזה

1.11.2023 / 15:05

בזמן שפעילות צה"ל בעזה נמשכת, עולות עדויות ראשונות מאחת היחידות המובחרות שפועלות בעומק השטח הפלסטיני, כולל הסיכונים מאש ידידותית: "הוטלו חימושים בטווח קרוב ללוחמים. אחד המפקדים אמר שהרגיש את ההדף בפנים"

תיעוד חיילי צה"ל בתמרון הקרקעי ברצועת עזה, 1 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

בזמן שפעילות צה"ל בעזה נמשכת, עולות עדויות ראשונות מאחת היחידות המובחרות שפועלות בעומק השטח הפלסטיני. לוחמי החטיבה מתקדמים בשטח לאורך שטחים בנויים ברגל בסיוע טנקים, כוחות הנדסה וכלי טיס.

לפי עדויות בלעדיות מהשטח, המחבלים פועלים בתצורה עיקרית המוגדרת כ"עקיצה". לדברי המפקדים, הם יוצאים מפירים שמצויים באזור הבתים ההרוסים, משגרים טילי נ"ט או פותחים באש נק"ל ונמלטים. הכוחות בשטח, בסיוע חדר פיקוד המבצעים המכונה "קדמית" שממוקם בעורף, מגבשים תמונת מצב מודיעינית ומנהלים "מכרז אש" במהירות. האפשרות הראשונה היא היכולת של הכוח הקרקעי לזהות את האויב ולפתוח לעברו באש, אך אם מדובר בטווח רחוק או במאמץ להיעלם בשטח, מפעילים אש מדויקת מהאוויר או מהקרקע בסיוע תצפיתנים שמפוזרים ככוחות בשטח.

הריסות בעיר ג'בליה אחרי תקיפות של צה"ל ברצועת עזה, 1 בנובמבר 2023. רויטרס
הריסות בג'בליה. הכוחות מתקדמים על הקרקע ובשטח בנוי/רויטרס

לדברי המפקדים, "המחבלים ממש לא ממהרים להסתער על כוחות צה"ל, אלא לירות ממרחק", למעט מקרה אחד בולט עליו פיקד מפקד החטיבה. במהלך קרב התקפה שביצעה החטיבה (תמרון, התקדמות והפעלת אש), זוהתה מחלקה של מחבלים מתארגנת להתקפה על הכוחות. בגלל היקף המחבלים, טווח ההתארגנות הקרוב שלהם מהכוחות והחשש שייעלמו במהירות באחד הפירים במרחב, הפעיל המח"ט באישור מיוחד מטוס קרב שהטיל פצצה על 20 המחבלים והרג אותם. אחר כך תיאר אחד המפקדים: "המורכבות היתה בהטלת חימוש כבד מאוד בקרבת הכוחות שלנו. הדבר הזה נעשה בצורה מדויקת ומחושבת, ועדיין, מפקדי צה"ל לא הורגלו להטלת חימושים בטווח קרוב ללוחמים. אחד המפקדים אמר שהרגיש את ההדף בפנים".

עוד אמר אחד המפקדים: "כמי שנלחם במבצע צוק איתן, אנחנו מלאי תודה על השותפות של חיל האוויר, זמינים, חדים, מדויקים ופשוט משמידים מטרות לפי ההפעלות של חטיבת הנח"ל. זה ייחודי וקריטי להגנת החיילים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פעילות קרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה. 1 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
הזמן משחק לטובת הכוחות בשטח. פעילות קרקעית של צה"ל ברצועה/דובר צה"ל

לפי העדויות שהגיעו לידי וואלה!, המחבלים מלכדו בתים כדי לפגוע בחיילים ומפעילים אזרחים פלסטינים כדי למשוך אותם למארבים של חמאס. ריבוי הפירים מהם יוצאים מחבלים הוא משמעותי מאוד והמנהרות מסייעות להם לנוע ממקום למקום.

המפקדים מלאי הערכה לנהגי הדחפורים שמלווים אותם בראש הכוח ומסייעים בהשמדת מטעני חבלה ויצירת חומות הגנה באמצעות תלויות עפר. הם הדגישו כי הזמן משחק לטובת הכוחות בשטח שפועלים לחשיפת תשתיות טרור: "אנחנו לא מרגישים לחץ למעלה. עובדים ביסודיות ובצורה חכמה. מעבירים תובנות בין גזרה", אמר אחד מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully