וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודיעין הדרום קוריאני: קים ג'ונג און הורה "למצוא דרכים" לסייע לפלסטינים

עודכן לאחרונה: 1.11.2023 / 11:25

בתדרוך סגור בפרלמנט, אמרה סוכנות הביון כי היא גם תגביר את יכולות המודיעין האנושי שלה בעקבות כישלונה של ישראל לחשוף את מתקפת הפתע של חמאס. אצל חלק מהמחבלים שהשתתפו בטבח בעוטף נמצא נשק מצפון קוריאה, שלפי סיאול העבירה גם כמיליון פגזים לרוסיה

תיעוד חיילי צה"ל בתמרון הקרקעי ברצועת עזה, 1 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

סוכנות הביון הדרום קוריאנית תחזק את יכולות איסוף המודיעין האנושי (יומינט) שלה בעקבות הכישלון של ישראל לגלות את מתקפת הפתע של חמאס - כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית, שציטטה תדרוך מודיעיני סגור בפרלמנט.

במהלך התדרוך עודכנו חברי ועדת המודיעין כי מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הורה "למצוא דרכים" לסייע לפלסטינים. ברשותם של חלק מהמחבלים של חמאס שהשתתפו בטבח בעוטף ב-7 באוקטובר נמצא נשק מתוצרת צפון קוריאנית. פיונגיאנג הכחישה זאת.

סיאול כבר אמרה מיד לאחר מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר שהיא תלמד את הלקחים ממנה, מחשש שקוריאה הצפונית תוכל לבצע מהלך הדומה. בין היתר, היא רוצה לבטל הסכם שנחתם עם פיונגיאנג ב-2018 המונע מהצדדים להפעיל אמצעי מודיעין בגבול ביניהן.

"נראה שקוריאה הצפונית מנסה להשתמש במלחמה בין ישראל לחמאס באופנים רבים", אמר חבר הפרלמנט יו סאנג-בום, שהשתתף בתדרוך המודיעני. "התקבלו אינדיקציות לכך שקים ג'ונג און הורה לחפש דרכים לתמיכה מקיפה בפלסטינים". הוא לא פירט מעבר לכך.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפגישה עם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב בפיונגיאנג, אוקטובר 2023. רויטרס
קים ג'ונג און בפגישה עם שר החוץ הרוסי לברוב בפיונגיאנג, בחודש שעבר/רויטרס

התדרוך גם עסק ביחסים המתהדקים בין קוריאה הצפונית לרוסיה, ולפי שירות הביון הדרום קוריאני פיונגיאנג כבר העבירה יותר מעשרה משלוחי תחמושת למוסקבה לטובת מלחמתה באוקראינה. המשלוח כולל יותר ממיליון פגזי ארטילריה, כמות השווה ערך לתחמושת שבה משתמשים הכוחות הרוסיים במשך כחודשיים.

בנוסף לכך, חברי הוועדה עודכנו שפיונגיאנג נמצאת בשלבים האחרונים בהכנות לשיגור לוויין ריגול, כשלפי ההערכות יש סיכוי גבוה שהיא תצליח אחרי שני ניסיונות כושלים במהלך השנה. הלוויין אמור לחזק את יכולותיה הצבאיות של המדינה הקומוניסטית בתחום הטילים הבליסטיים ארוכי-הטווח, הצוללות והטילים ההיפר-סוניים.

קים נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בספטמבר במזרח הרחוק הרוסי, ובמהלך מסעו סייר שם במרכז החלל החדיש של רוסיה. הסיור שם העלה הערכות שלפיהן מוסקבה תסייע לתוכנית החלל של קים בתמורה לאספקת נשק קונבנציונלי שלו היא זקוקה לתחזוק מלחמתה באוקראינה.

קוריאה הצפונית ורוסיה מכחישות את עסקאות הנשק ביניהן, למרות צילומי לוויין שפרסמה ארצות הברית בחודש שעבר שלכאורה חשפו את מסלול העברת התחמושת. לפי סוכנות הביון הדרום קוריאנית, פיונגיאנג שלחה רוסיה באמצע החודש שעבר משלחת המורכבת בעיקר ממומחים לארטילריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully