וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל שובר את שכבות האבטחה של חמאס סביב העיר עזה

עודכן לאחרונה: 1.11.2023 / 9:50

חיילי צה"ל השלימו הלילה חלק מפירוק התשתיות שבנה חמאס בעיר, הכוללות מפקדות תת קרקעיות, מרכזי פיקוד ושליטה, אתרי שיגור, מחסני נשק וציוד מתקדם וחוליות הסתערות: "החיילים מנעו בגופם התקפות נוספות על היישובים"

תיעוד חיילי צה"ל בתמרון הקרקעי ברצועת עזה, 1 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

לוחמי החי"ר, השריון, ההנדסה והכוחות המיוחדים של צה"ל התרחקו מהגבול הישראלי מאז תחילת התמרון הקרקעי - לעומק השטח הפלסטיני.

חמאס בנה בעיר עזה מפקדות תת קרקעיות, מרכזי פיקוד ושליטה, אתרי שיגור, ומחסנים לאמצעי לחימה וציוד מתקדם. סביב העיר קיימות מערכת מנהרות, עמדות תצפית, נ"ט, צליפה, הפעלת רחפנים חמושים בפצצות מרגמה, וחוליות מוכנות לצאת להסתערות.

עד לשעות הבוקר המוקדמות היום (רביעי), השלים צה"ל חלק מפירוק התשתיות סביב העיר עזה, ובין היתר הצליח לחסל ב-24 השעות האחרונות את מג"ד בית להייה ומג"ד ג'בליה, שהוגדרו כדמויות בכירות שהשתתפו ותכננו את הטבח בישראל ב-7 באוקטובר והיו אמורים להגן על העיר עזה.

פעילות קרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה. 1 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
פעילות קרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה. 1 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

"חיילי צה"ל הורגים מאות מחבלים שהתכוונו לחדור לישראל"

כעת ניצבים כוחות צה"ל באוויר וביבשה ומהים בפני השלב החשוב של המשך תקיפה והשמדת מערכי ההגנה של העיר עזה, הכוללת בתוכה מערכת מנהרות, פירי הגנה, עמדות בחסות בניינים גבוהים ואזורים בנויים צפופים ומתקנים רגישים: מרפאות, מחסות של ארגוני הסיוע הבינלאומיים, וכו'.

גורם בכיר בצה"ל הדגיש ש"צה"ל שילם מחיר כבד מאז החלה התמרון הקרקעי, אבל הלוחמים שנהרגו הצילו חיים. הם מנעו בגופם התקפות נוספות על היישובים. מנעו רצח של תינוקות וקשישים. ההתקדמות הקרקעית חושפת את התשתיות, פוגעת ומשמידה מנהרות ואתרי שיגור וחיילי צה"ל הורגים מאות מחבלים שהתכוונו לחדור לישראל".

עוד אמר הגורם הצבאי הבכיר: "חשוב לדעת שצה"ל מקיים תהליך למידה מכל אירוע ומעביר אותו לכלל הכוחות. אנחנו לומדים את האויב, מפיקים לקחים ומשתפרים. זו לחימה מורכבת שכוללת מספר גדול של טילי נ"ט, רחפנים עם פצצות מרגמה, ירי צליפה, מטענים ומוקשים. החמאס לא באמת מעז להסתער על חיילי צה:ל אלא פועל מתוך פירים, מנהרות ומבנים. בכל מקום שבו אנו מזהים התנגדות - יש שילוב של אש כבדה מהאוויר ומהקרקע".

יצוין, כי לפי הערכות מערכת הביטחון, בתוך עזה יידרשו כוחות צה"ל להגיע אל המפקדות החפורות עמוק מתחת לקרקע באזור בתי החולים והמרפאות ובמקומות נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully